کد خبر: 186894839
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » خروج امریکا از برجام اعتبار بین المللی کشور را افزایش داده است/ لزوم برنامه ریزی دستگاه ها برای شرایط جدید پیش آمده
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

استاندار قم با بیان این که خروج امریکا از برجام اعتبار بین المللی کشور را افزایش داده است گفت: دستگاه ها باید برنامه ریزی خاصی را برای شرایط جدید پیش آمده داشته باشند.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم، سيد مهدي صادقي در سومين جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان كه در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداري برگزار شد طي سخناني با اشاره به شرايط  به وجود آمده براي اقتصاد كشور بعد از خروج امريكا از برجام اظهار كرد: اين موضوع شرايط خاصي را ايجاد كرده و بايد مطابق اين شرايط برنامه ريزي داشته باشيم.

 

وي با اشاره به تبعات و پيامدهاي مثبت و منفي خروج امريكا از توافق برجام تصريح كرد: اين خروج اگر چه مشكلاتي را به همراه داشته است اما اعتبار بين المللي كشور را افزايش داده است.

 

استاندار قم به اعمال تحريم هاي جديد عليه كشور اشاره و خاطرنشان كرد: كشور ما تجربه سال هاي طولاني تحريم را دارد و نبايد هراسي از آن داشت.

 

صادقي حفظ هوشياري و اتخاذ تدابير مناسب در برابر توطئه تحريم را مهم و ضروري خواند و گفت: قرار نيست كه آزمون و خطاهاي گذشته اين بار نيز تكرار شود.

 

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ضرورت حركت پرشتاب دستگاه ها در مسير تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي گفت: بايد با برداشت واحد از موضوع، برنامه ريزي مشخصي را براي اين حوزه داشته باشيم.

 

استاندار قم حمايت از سرمايه گذاري و بهره وري را  دو مؤلفه اصلي اقتصاد مقاومتي عنوان و خاطرنشان كرد: توجه به سرمايه گذاري در حيطه مسؤليت خود و داشتن نگاه بهره ورانه به امور، مي تواند زمينه را براي برخورداري از يك شرايط منطبق بر اقتصاد مقاومتي فراهم نمايد.

 

صادقي با بيان اين كه در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي بايد تلاش و همت همه ما جذب سرمايه گذار و جلب اعتماد او باشد، افزود:  اين مهم كار ساده اي نيست و بايد مسيرهاي سخت و دشوار براي سرمايه گذاران را سهل و آسان  كرد.

 

 وي با تأكيد بر لزوم تلاش در جهت ارتقاء راندمان كاري ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان، گفت: كارگروه هاي ذيل ستاد بايد با تجديد نظر در فعاليت هاي خود، برنامه جديدي را به دبيرخانه ارائه دهند.

 

استاندار قم همچنين با اشاره به اين كه هدف دشمنان ضربه زدن به اقتصاد كشور است، لزوم جديت و تلاش با انگيزه مديران براي ناكام گذاشتن دشمن و گذر موفق از مشكلات را مهم برشمرد و تصريح كرد: مديران بيش از هميشه و جدي تر از قبل بايد پاي كار باشند.

 

معاون توسعه هماهنگي امور اقتصادي استاندار قم نيز در اين جلسه طي سخناني با اشاره به ضرورت آسيب شناسي از اقدامات و برنامه هاي ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان گفت: فعاليت ها و اقدامات دستگاه ها بايد منطبق بر سياست ها و اهداف اقتصاد مقاومتي باشد.

 

غضنفري افزود: كارگروه هاي ذيل ستاد اقتصاد مقاومتي استان بايد به معناي واقعي شكل بگيرند و برنامه ها و عملكردها نيز بر مبناي اقتصاد مقاومتي تعريف و اجرا شوند.

 

وي همچنين با اشاره به تدوين سند اشتغال استان، توليد محوري را يكي از ويژگي هاي اين سند عنوان و خاطرنشان كرد: اشتغالي پايدار است كه متكي بر توليد باشد.

پایان پیام/78

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین