کد خبر: 186894840
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » نامزدی دو کتاب کانون پرورش فکری درجایزه پروین
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

«خداحافظی در خیابان پاییز» و «کلید کلید، دسته کلید» از کتاب های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جزو نامزدهای بخش ادبیات کودک و نوجوان هشتمین جایزه پروین اعتصامی قرار دارند.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار شبستان، جایزه ادبی پروین اعتصامی از سال 1383 و با هدف بزرگداشت مقام و شخصیت شاعر نامدار ایران پروین اعتصامی، رشد و اعتلای خلاقیت‌ها و آفرینش‌های ادبی بانوان، ترویج و تقویت زبان فارسی در خارج از کشور، ایجاد پیوند بین ادبیات ملل به ویژه در حوزه جهان اسلام، معرفی چهره‌های شاخص زنان ادیب و پژوهنده و تقدیر از زنان در عرصه زبان و ادب فارسی همه ساله در سال‌روز تولد پروین اعتصامی اهدا می‌شود.

 

هیات امنای جایزه ادبی پروین اعتصامی متشکل از: سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی، معاون امور فرهنگی این وزارتخانه، دکتر محمدجعفر یاحقی(نماینده فرهنگستان زبان و ادب فارسی) به همراه: مرضیه مرآت نیا، فرحناز مینایی‌پور و عصمت سپهری به عنوان نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در شورای عالی فرهنگی اجتماعی زنان هستند.

 

 جایزه پروین اعتصامی، جایزه‌ای است ادبی که به صورت دو سالانه به آثار انتشار یافته بانوان در زمینه ادبیات به زبان فارسی در ایران اعطا می‌شود.

 

بر این اساس «خداحافظی در خیابان پاییز» سروده مریم اسلامی و «کلید کلید، دسته کلید» سروده اکرم کشایی عنوان‌های این دو کتاب کانون هستند.در عین حال، «شاخ دماغی‌ها» نوشته سیده عذرا موسوی از نشر مدرسه رمان، «شب‌های بی‌ستاره» نوشته مرضیه نفری از نشر شهرستان ادب و «کاش یکی قصه‌اش را می‌گفت» نوشته شکوه قاسم‌نیا از نشر محراب قلم عنوان سه نامزد دیگر این بخش هستند. این در حالی است که آثار منتشرشده از سوی کانون و برخی از نویسندگان، کارشناسان و مربیان کانون در دوره‌های مختلف نیز در بین برندگان این جایزه در سال‌های گذشته قرار داشته است.

 

 داوران بخش ادبیات کودک و نوجوان متشکل از جواد محقق، سوسن طاقدیس و کمال شفیعی، داوری بخش ادبیات کودک این دوره از جایزه را برعهده داشتند که آثار منتشر شده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در سال‌های 95 و 96 را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند و در نهایت این پنج اثر را به عنوان نامزدهای پایانی این بخش به دبیرخانه معرفی کردند.

 

گفتنی است، متولی برگزاری این رویداد ادبی خانه کتاب ایران به‌عنوان نهادی مستقل، غیردولتی و غیرانتفاعی است.مراسم پایانی هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی قرار است اواخر تیر برگزار شود.

 

پایان پیام/31

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین