کد خبر: 186897579
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » قاسم آبادی جایگزین ابوالقاسمی در کاروان قرآنی حج ۹۷/کاهش تعداد نفرات کاروان قرآنی
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
میرزاجانی در گفتگو با شبستان:

رییس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن در مورد تغییرات در کاروان قرآنی حج ۹۷ گفت: دو ماه پیش انتصاب نهایی آقای ابوالقاسمی انجام شده بود اما ایشان یک هفته پیش طی تماسی به علت مسائل شخصی از این سمت انصراف دادند و از این رو آقای قاسم آبادی انتخاب شدند.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

محمد تقی میرزاجانی رییس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن و مسئول دبیرخانه کمیته اعزام قاریان و حافظان در گفتگو با خبرگزاری شبستان، در خصوص عدم اعزام کاروان قرآنی حج در سال گذشته اظهار داشت: ما در سال پیش اقدامات لازم برای اعزام کاروان قرآنی را انجام دادیم به همین منظور از قاریان برگزیده دعوت به عمل آمد و جلسات متعدد توجیهی برای آنها برگزار شد اما متاسفانه در آستانه اعزام حج بر اساس بررسی های انجام شده و برخی مصالح ذکر شده از اعزام کاروان قرآنی امتناع شد.

وی در مورد دلایل عدم اعزام ادامه داد: در جلسات متعدد علاوه بر مسایل امنیتی که ممکن بود رخ دهد پیش بینی ما بر این بود که برد برنامه‌های بین‌المللی در این دوره کمرنگ باشد و یا حتی دیده نشود، از این رو کمیته برنامه ها به علت کمیت برنامه ها از اعزام کاروان قرآنی جلوگیری کرد. از طرفی یک چهارم از کاروان قرآنی ما در سال 94 دچار ضایعه دردناک منا شدند که از این منظر برای ما اعزام کاروان های قرآنی کمی سخت بود.

میرزاجانی تاکید کرد: البته در بعثه رهبری برخی از قاریان و گروه های تواشیح برای اعزام در سال گذشته هم دعوت شده اند که از منظر ما آنها به عنوان کاروان قرآنی حج محسوب نمی شوند.

 

کاروان قرآنی حج 97 متشکل از 20 نفر

مسئول دبیرخانه کمیته اعزام قاریان و حافظان در خصوص کاروان قرآنی حج ۹۷ خاطرنشان کرد: در سال 97 کاروان قرآنی ما دارای ملاحظاتی بوده است اما با توجه به آنچه که بعثه رهبری از آن خواسته و از ما درخواست کرده است که ما کارون قرآنی را اعزام کنیم ما نیز به وظیفه خود عمل کرده و افرادی را که سال گذشته برای لیست کاروان قرآنی انتخاب کرده بودیم مجددا دعوت به عمل آوردیم.

وی افزود: ما اقدامات لازم را از دو ماه پیش آغاز کردیم و لیست منتظر را به سازمان حج و زیارت معرفی نمودیم که از این پس بعثه رهبری متناسب با شرایط خود اقدامات لازم را در خصوص آنها انجام خواهد داد.

میرزاجانی در مورد نحوه انتخاب کاروان قرآنی حج نیز تصریح کرد: ما هرساله برای اعزام کاروان قرآنی افرادی را که در آزمون حج که متولی آن سازمان اوقاف است برگزیده می شوند، انتخاب می کنیم. در این آزمون قاریان برتر استان ها شرکت کرده که هرساله نیز در حدود 150 نفر می باشد. قرائت این قاریان برای داوران ما پخش شده و از میان آنها نفرات برگزیده انتخاب می‌شود.

رییس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن ابراز داشت: ما در کاروان قرآنی حج چندین قاری خوشخوان قدیمی از بین اساتید را نیز داریم که این افراد بدون آزمون انتخاب می شوند زیرا صلاحیت آنها از گذشته محرز شده است به این ترتیب ما یک گروه 20 الی 32 نفره را هرساله برای حج اعزام می کردیم که امسال با توجه به محدودیت های به وجود آمده از تعداد آنها تقلیل پیدا کرده و مجبور هستیم 20 نفر را به کاروان قرآنی اعزام کنیم. 

وی در رابطه با ترکیب 20 نفره کاروان قرآنی حج سال 97 گفت: در این کاروان 13 قاری، 2 حافظ و یک گروه پنج نفره تواشیح (گروه تواشیح میعاد قم) حضور دارند، برنامه ریزی‌های کاروان قرآنی هم توسط بعثه رهبری انجام می شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده کاروان ما در دو بخش مدینه اول و دوم به حج اعزام می‌شوند.

میرزاجانی ادامه داد: کاروان قرآنی ما در طول یک سفر 50 روزه حجاج در کنار آنها حضور خواهند داشت به این شکل که گروه تواشیح در تمام طول ایام حج به همراه حفاظ ما در کنار حجاج خواهند بود اما گروه قاریان ما به صورت متغیر در طول این 50 روز تغییر خواهند کرد.

 

قاسم‌آبادی مدیر کاروان قرآنی حج 97

رییس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن در خصوص دلیل انصراف احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن از مدیریت کاروان قرآنی حج سال 97 توضیح داد: ما از دو ماه پیش که کارهای مربوط به انتخاب کاروان قرآنی را انجام دادیم با ایشان نیز مذاکرات لازم را انجام داده و حضور ایشان به عنوان مدیر کاروان قرآنی قطعیت پیدا کرد اما یک هفته پیش ایشان به دلایل شخصی خود از حضور در این کاروان انصراف دادند و علی قاسم‌آبادی عضو شورای عالی قرآن صدا و سیمای جمهوری اسلامی جایگزین ایشان شدند.

وی در رابطه با برنامه‌های کاروان قرآنی در طول ایام حج تصریح کرد: معمولا کاروان قرآنی ما بخصوص قاریان در میان حجاج مراسم های قرآنی زیادی را خواهند داشت، ما در طول حج شب‌های قرآنی، مراسم‌های جزءخوانی، محفل قرآنی مسجدالحرام، همایش‌های متعدد بعثه رهبری را داریم، در این میان قاریان ما در بین کاروان‌های حجاج غیرایرانی نیز در محافل قرآنی آنها حضور پیدا می‌کنند.

 

شهدای قرآنی منا همچنان بلاتکلیف هستند

میرزاجانی در پایان در مورد وضعیت حقوق کاروان نور 1394 ما که در حادثه منا به شهادت رسیدند نیز گفت: از همان زمان حادثه پیگیری های لازم توسط دستگاه های قرآنی انجام شد اما متاسفانه دستگاه های مرتبط اقدامات شایسته ای که در شان خانواده های قرآنی باشد را انجام ندادند و ما همچنان با این موضوع مشکل داریم و از دستگاه های مربوط نیز خواستاریم اقدامات لازم در خصوص این شهدا را انجام دهند.

پایان پیام/523

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین