کد خبر: 186920078
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » دست اندازهای ثبت نام در مدارس دولتی/ پایان هفته داغ پایتخت
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
گزیده اخبار اجتماعی ۱۳ تیر

دست اندازهای ثبت نام در مدارس دولتی/ پایان هفته داغ پایتخت/ مساجد بهترین مکان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ... از جمله اخبار برگزیده اجتماعی خبرگزاری شبستان در ۱۳ تیر ماه ۹۷ می باشند.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، فصل ثبت نام در مدارس آغاز شده است. ثبت نام در پایه اول و انتقالی دانش آموز به مدرسه دیگر، خانواده ها را دچار چالش کرده است. بسیاری از مردم توان ثبت نام در مدارس غیردولتی را ندارند تا بتوانند تمام دردسرهای ثبت نام را با پول بخرند. البته که ثبت نام در مدارس دولتی هم کم هزینه نیست.

 

مشکلات تکراری ثبت نام در مدارس دولتی همواره همانند سال های گذشته وجود دارد نه تنها این مشکلات حل نشده است بلکه دردسرهایش بیشترهم شده است. خانواده ها با مشکلات محدوده جغرافیایی، دریافت وجه یا اخذ تعهد کمک به مدرسه و  ثبت نام اجباری مواجه هستند.

 

تب ۴۰ درجه/ پایان هفته داغ پایتخت

 

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان پایتخت طی سه روز آینده صاف و همراه با وزش باد پیش بینی می شود و دمای هوای تهران، پایان هفته به ۴۰ درجه خواهد رسید.

 

ساعت کار ادارات مستقر در استان تهران مصوب شد؛ از ساعت ۶ تا ۱۴

 

ساعت کار ادارات مستقر در استان تهران به استثناء مراکز خدمات رسان تا پایان تیرماه سال جاری از ساعت ۶ شروع و ساعت ۱۴ پایان می یابد.

 

فقط ۲۱ درصد سهم آب دریاچه ارومیه تخصیص داده شده است

 

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه از ۲۲۰ میلیون مترمکعب آب تجدیدپذیر حوضه دریاچه ارومیه، ۳۸ درصد سهم دریاچه را تشکیل می دهد، گفت: طی سال های ۸۱ تا ۹۵ فقط ۲۱ درصد از این سهم تخصیص یافته است.

 

سلطان سکه دستگیر شد

 

سردار "حسین رحیمی" در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص آخرین وضعیت نظارت پلیس در بازار ارز و سکه اظهار داشت: «سلطان سکه» فردی که در بازار هر کاری که دوست داشت انجام می‌داد و قیمت سکه را بالا و پایین می‌برد بعد از 3-4 ماه کار اطلاعاتی با تلاش کارآگاهان پلیس دو شب گذشته دستگیر شد.

 

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: این فرد در طول 10 ماه فعالیت خود، بر اساس 500 سند و مدرکی که در خصوص وی به دست آمده در بحث دلالی سکه نقش اصلی را به عهده داشت و در این مدت حدود 2 تن سکه را جمع‌آوری کرده بود.

 

مساجد بهترین مکان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

 

حجت الاسلام محمد شریعت زاده، مدرس حوزه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبستان در خصوص نقش مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: تشریح و شروع برنامه های مساجد در نظر رسول خدا برای اقامه امر الهی بود. در سیره رسول اکرم از مسجد قبا به عنوان نخستین اقدام در تشکیل حکومت مدینه ،مسئله هدایت بود لذا خاصیت نماز و مسجد این است که انسان را از فحشا و منکرات دور می کند. در روایت هم آمده است نمازی مفید واقع می شود که انسان را از فحشا و منکرات دور کند ،بنابراین به هر میزانی که انسان نماز را کامل تر بخواند به همان اندازه هم آسیب های اجتماعی از او دور می شود.

 

پایان پیام/47

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین