کد خبر: 186925051
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » حواشی » ابنا » آغاز تحقیق جدی توسط سازمان ملل درباره حمایت آمریکا از داعش در عراق
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
ائتلاف دولت قانون خواستار شد؛

ائتلاف دولت قانون عراق از سازمان ملل خواست درباره حمایت آمریکا از گروه تروریستی داعش در سال 2014 تحقیق کند.

به گزارش چی 24 به نقل از ابنا:

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ ائتلاف دولت قانون که ریاست آن را نوری المالکی برعهده دارد از سازمان ملل خواست درباره حمایت آمریکا از گروه تروریستی داعش در سال 2014 تحقیق کند.

در این پیام آمده است: اظهارات کریستوفر هیل سفیر سابق آمریکا در عراق درباره نقش آمریکا در اشغال شهرهای عراق توسط داعش در سال 2014 دخالت مستقیم در امور داخلی این کشور به شمار می آید.

ائتلاف دولت قانون افزود: آنچه سفیر سابق آمریکا در مقاله ای که اخیرا منتشر شد و طی آن بر حمایت بزرگ دولت سابق آمریکا از ناامنی و بی ثباتی در عراق و تسلط داعش بر برخی شهرهای این کشور در سال 2014 با هدف سرنگونی دولت عراق به نخست وزیری نوری المالکی تأکید کرد، به هیچ وجه عجیب نیست.

این ائتلاف تصریح کرد: سخنان کریستوفر هیل که دخالت آشکار در امور یک کشور دیگر محسوب می شود یک مساله خطرناک در تاریخ روابط بین الملل به شمار می آید.

دولت قانون اظهار داشت: این سخنان نشان دهنده خشم دولت آمریکا به ریاست باراک اوباما از شیوه ملی قوی و ثابت دولت مالکی به ویژه در زمینه خروج نیروهای بیگانه از خاک عراق و پایبندی وی به عدم پیوستن به بازی نزاع در سوریه و منطقه است.

در ادامه این پیام آمده است: سخنان سفیر سابق آمریکا بر تلاش شدید آمریکا برای سلب اعتماد از نوری المالکی دلالت دارد. این سخنان واقعیت های دیدگاه المالکی درباره عوامل ضربه خوردن به امنیت و ثبات عراق پس از پیروزی های بزرگی که بر گروه های مسلح در سال 2007 را به اثبات رساند.

ائتلاف دولت قانون ادامه داد: این اظهارات نشان دهنده دلایل واقعی عدم پایبندی آمریکا به وعده های خود در قبال عراق به ویژه مسلح کردن ارتش و همچنین سنگ اندازی در برابر تجهیز این نهاد نظامی و نیروهای هوایی است.

این ائتلاف تأکید کرد که نیروهای آمریکایی بر این اساس در سال 2013 و زمانی که عراق جنگنده های نظامی نداشت از حمله به پادگان های داعش در مرز با سوریه خودداری کردند.

دولت قانون خاطرنشان ساخت: بر این اساس از سازمان ملل و جامعه جهانی می خواهیم مواقع قاطعی در این زمینه اتخاذ کرده و اجازه ندهد این مساله مسکوت باقی بماند. همچنین آغاز تحقیق جدی برای کشف ابعاد این توطئه که به سرنگونی برخی شهرهای عراق به دست داعش انجام شد و مسئولیت تخریب و ویرانی برعهده آمریکاست را خواستاریم.

..............

پایان پیام / 326

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین