کد خبر: 186927132
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » تعطیلات تابستانی مجلس/طرح استیضاح کرباسیان تا ۱۵ روز دیگر/قدردانی سردار سلیمانی از مواضع روحانی
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بسته اخبار سیاسی سیزدهم تیر

پیام سرلشکر سلیمانی به رییس جمهور، طرح استیضاح کرباسیان تا ۱۵ روز دیگر، مجلس دو هفته جلسه ندارد، زمزمه های بازگشت دوباره کارت سوخت، روحانی از `نوبخت سخنور` نمی گذرد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه سیزدهم تیر ۹۷ است.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرگزاری شبستان، پیام سرلشکر سلیمانی به رییس جمهور، طرح استیضاح کرباسیان تا ۱۵ روز دیگر، مجلس دو هفته جلسه ندارد، زمزمه های بازگشت دوباره کارت سوخت، روحانی از "نوبخت سخنور" نمی گذرد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه سیزدهم تیر ۹۷ است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

مسیر پیشرفت را چه با توافق هسته ای و چه بدون آن ادامه می دهیم

حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور در جمع صمیمی ایرانیان مقیم اتریش در وین گفت: هدف دولت آمریکا انزوای ملت ایران بود، اما هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد و این اولین بار است که آمریکا علیه ملت ایران توطئه می کند و جز کشور کوچک، حامی ندارد.

 

روحانی گفت: امروز با شرایطی مواجه هستیم که باید روابطی قوی‌تر و مستحکم‌تر با کشورهایی که به طور سنتی با ایران روابط خوبی داشته و دارند، برقرار کنیم.

 

روحانی با اشاره به اینکه اشتباه بزرگی است اگر فکر می کنند ملت ایران در برابر زور و تحقیر تسلیم می شود، گفت: مسیر پیشرفت را چه با توافق هسته ای و چه بدون آن ادامه می دهیم.

 

 

مسئولان انتقال آب از خوزستان را ممنوع کنند

عباس پاپی زاده، نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل آب در خرمشهر به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: ما در مورد نامطلوب بودن آب خرمشهر و آبادان جلسات متعددی را با مسئولان وزارت نیرو داشته ایم که آب شرب از خط کرخه انجام شود و در حال حاضر تقریبا این خط وارد مدار شده است و امیدواریم هرچه سریع تر مشکل آب این دو شهر حل شود.

 

نماینده مردم دزفول با اشاره به بحث انتقال آب از سرشاخه های کارون گفت: این انتقال باعث می شود حجم آب شیرین در خوزستان کاهش یابد و به همین دلیل از مسئولان می خواهیم جلوی انتقال آب را بگیرند.

 

 

جزئیات بسته پیشنهادی اروپا به ایران چیست؟

جمعه اروپا پیشنهادات خود برای حفظ برجام را در قالب یک بسته به ایران ارایه می دهد و قرار است ایران پس از بررسی آن برای ماندن یا خروج از برجام تصمیم بگیرد.

 

بررسی طرح حمایت از اقتصاد ملی در جلسه غیرعلنی مجلس

جلسه غیرعلنی امروز چهارشنبه 13 تیرماه دقایقی قبل آغاز شد. در این جلسه، نمایندگان طرح یک فوریتی خود را با عنوان حمایت از اقتصاد ملی برای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 

 

پیشنهادات کمیسیون های مجلس در مورد مسایل اقتصادی کشور قابل اجراست

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز چهارشنبه 30 تیر با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه حدود یک ساعت در رابطه با مسایل اقتصادی کشور و راهکارهایی که در این زمینه وجود دارد بحث و بررسی هایی داشتیم.

 

دولت برای برون رفت از شرایط اقتصادی لایحه ارایه می دهد

بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح نمایندگان برای برون رفت از شرایط اقتصادی موجود گفت: به دلیل اینکه بخشی از این طرح دارای بار مالی است لذا مقرر شد دولت در این بخش ها در اسرع وقت به مجلس لایحه ارایه دهد.

 

 

روحانی از "نوبخت سخنور" نمی گذرد

هرگاه حرف ایجاد تغییر در سیستم اقتصادی یک دولت به میان می آید نخستین جایی که جلب توجه می کند سازمان برنامه و بودجه است. جایی که مسئول اختصاص بودجه است و همواره باید رضایت بخش های مختلف کشور را جلب کند.

 

این بار هم رسانه ها و محافل سیاسی در پی انتشار خبر تغییر در تیم اقتصادی دولت روحانی از محمد باقر نوبخت به عنوان نخستین گزینه یاد می کنند غافل از اینکه این مرد سخنور بیش از این ها توانسته دل رئیس جمهور را ببرد.

 

 

موافقت مجلس با فوریت طرح اختصاص بخشی از اعتبارات به شهرداری‌ها در بودجه ۹۷

نمایندگان مجلس  شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۳ تیر ) طرح اصلاح بند ۱۱۰ تغییرات متفرقه قانون بودجه ۹۷ را با ۱۵۷ رای موافق، ۱۷ رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضرتصویب کردند.

 

 

زمزمه های سهمیه بندی بنزین و بازگشت کارت سوخت

سامانه های جدید این روزها به سمت جایگاه های سوخت راهی شده اند تا نحوه به کارگیری کارت سوخت را برای استفاده کنندگان هموار کنند. این اقدام کمی در میان مصرف کنندگان بنزین واهمه سهمیه بندی ایجاد کرده اما متاسفانه در میزان مصرف این سوخت تاثیری نداشته است.

 

استفاده از کارت‌های سوخت از اواخر دولت هشتم مطرح شد که در ابتدا صرفا استفاده از کارت برای بهینه سازی مصرف و کنترل مصرف بود اما اجرای این کار در دولت هشتم انجام نشد و در نهایت در دولت نهم و دهم بحث هدفمندی یارانه‌ها و سهمیه بندی اجرا و کارت سوخت رسما وارد نظام سوخت‌گیری کشور شد و دولت یازدهم با از بین بردن این سهمیه بندی بنزین را تک نرخی کرد.

 

دولت دوازدهم نیز قصد گران کردن بنزین را داشت که با مخالفت مجلس شورای اسلامی مواجه شد و ناچار شد تا بنزین را به همان نرخ ارایه دهد. حالا دولت نیاز بیشتری به درآمد از حامل های انرژی پیدا کرده و با حفظ کارت سوخت و احیای جایگاه ها سهمیه بندی بنزین دور از ذهن نیست.

 

انصراف خادمی از طرح سوال از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

نماینده مردم ایذه از طرح سوال از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انصراف داد و سوال کامران از وزیر اطلاعات درباره دلیل برخورد با اقدامات وزارت نیرو که منجر به تجمع حقابه‌داران شده، اعلام وصول شد.

 

 

استقبال رسمی رئیس جمهور اتریش از روحانی

رئیس جمهور کشورمان به طور رسمی از سوی الکساندر فندر بلن رئیس جمهور این کشور در کاخ هوفنبورگ مورد استقبال قرار گرفت.

 

مجلس دو هفته جلسه ندارد

مجلس شورای اسلامی دو هفته برای حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه و تعطیلات تابستانی جلسه نخواهد داشت.

 

 

طرح استیضاح وزیر اقتصاد بعد از تعطیلات مجلس نهایی می شود

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح استیضاح وزیر اقتصاد به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: بررسی طرح استیضاح وزیر اقتصاد در جلسه روز گذشته کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و به دلیل اینکه این طرح دارای 17 محور بود نیاز به تشکیل جلسه فوق العاده ای برای بررسی آن بود لذا تایید شد بعد از تعطیلات دو هفته ای مجلس در جلسه ای فوق العاده مجددا در کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی اظهار کرد: با توافق نمایندگان استیضاح کننده این جلسه که در واقع جلسه نهایی برای بررسی استیضاح وزیر اقتصاد است در هفته بعد از تعطیلات دو هفته ای مجلس برگزار می شود.

 

پیام سرلشکر سلیمانی به رییس جمهور: این همان روحانی است که می شناختیم، دست شما را می بوسم

سرلشکر سلیمانی در پیامی مواضع اخیر رییس جمهوری در قبال امریکایی ها و صهیونیست ها را ستودنی و مایه مباهات و افتخار دانست و گفت: این همان دکتر روحانی است که ما شناخت داشتیم و داریم و می بایست باشد. شما با سخنان حکیمانه ارزشمند و قدرتمندانه خودتان رهبر عزیز، ملت بزرگوار ایران اسلامی و مسلمانان جهان را سرافراز نمودید.

 

 

 

پایان پیام/50

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین