کد خبر: 186928569
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » ادامه سوداگری سکه
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

با وجود اینکه رییس پلیس تهران از دستگیری خریدار دو تنی سکه طلا در کشور خبر داده اما همچنان این بازار با التهاب همراه است.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بازار طلا و سکه از دو هفته گذشته یکه‌تاز میدان اقتصاد ایران شده و یک تنه بار گرانی ها را به دوش می کشد تا جایی که قیمت سکه هنوز از دو میلیون و 800 هزار تومان کمتر نشده است.

 

بنا بر این گزارش، علت اصلی گران شدن سکه از سوی دولت خرید چندین هزار عددی آن از سوی یک نفر عنوان شد و حالا رییس پلیس تهران هم براین ادعای دولت صحه گذاشته است.

 

سردار حسین رحیمی در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات پلیس در بازار ارز برگزار شد، گفت: فردی معروف به «سلطان سکه» که سال ۹۶ حدود ۲ تن سکه را از سطح بازار جمع کرده بود، دو شب پیش در عملیات پلیس دستگیر شد.

 

وی با بیان اینکه این فرد  ۵۸ سال سن دارد، گفت: این فرد به نوچه‌های خود دستور داده بود در بازار تهران به راه افتاده و بدون توجه به قیمت روز سکه، تمام سکه‌های موجود را بخرند تا در روزهای آینده خودش تعیین کننده نرخ سکه باشد.


به گفته رحیمی، این فرد پیش از این هم به عنوان دلال سکه دستگیر شده بود و پسرش نیز با قید ضمانت آزاد است.این فرد طی مدت ۱۰ ماه فعالیت خود، بر اساس ۵۰۰ سند و مدرکی که در خصوص وی به دست آمده در بحث دلالی سکه نقش اصلی را به عهده داشت و در این مدت حدود ۲ تن سکه را جمع‌آوری کرده بود.

 

اگرچه زمان خرید این ۲ تن سکه با گرانی وحشتناک این کالا در دو هفته اخیر فاصله بسیاری دارد اما دولتی ها معتقدند چنین تقاضای های غیرواقعی باعث گران شدن سکه می شود.

 

در همین رابطه طرح هایی نیز که از سوی برخی کارشناسان به منظور ایجاد تعادل در بازار سکه مطرح می شود هنوز به اجرا درنیامده و این بازار همچنان به سوداگری خود ادامه می دهد.طرحی چون ممنوعیت واگذاری سکه به صورت نامحدود که قرار بود از سوی نمایندگان مجلس ارایه شود، مسکوت مانده و از سوی دیگر پیشنهاد ارایه سکه در بورس که به گفته یکی از نمایندگان مجلس موجب کاهش 30 درصدی قیمت آن می شود هم از سوی دولت مورد استقبال قرار نگرفته است.

 

تمام اینها منجر شده که سکه همچنان بازار جذابی برای کسانی باشد که نگران کاهش ارزش سرمایه شان هستند و همچنان هم صرافی ها با استقبال خریداران سکه روبرو هستند.

 

گفتنی است، امروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با کاهش قیمت نسبت به روز قبل 2 میلیون و 920 هزار تومان و سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم دو میلیون و 700 هزار تومان معامله می‌شد.هر قطعه نیم‌بهار آزادی امروز شاهد کاهش قیمت بود به‌نحوی که در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی یک میلیون و 425 هزار تومان، ربع‌سکه 755 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 415 هزار تومان فروخته می‌شد.

 

پایان پیام/281

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین