کد خبر: 186933414
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » حواشی » ابنا » درخواست عراق از کشورهای جهان برای تحویل کودکان داعشی
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

وزارت خارجه عراق از کشورهای جهان خواست کودکان تروریسم وابسته به کشورهای خود را از عراق خارج کنند.

به گزارش چی 24 به نقل از ابنا:

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ وزارت خارجه عراق از کشورهای جهان خواست کودکان تروریسم وابسته به کشورهای خود را از عراق خارج کنند.

احمد محجوب سخنگوی وزارت خارجه در این باره گفت: به همه سفارتخانه های موجود در عراق اعلام کردیم که کودکان داعشی و فرزندان تروریست های خارجی را به کشورهای خود بازگردانند.

وی افزود: ما با سفارتخانه های کشورهایی نظیر روسیه و آلمان و آذربایجان و ... گفت وگو داشتیم و از آنها خواستیم کودکانی که از والدین داعشی در عراق متولد شده یا با والدین خود به این کشور آمده اند و همچنین کودکانی که مدت محکومیت آنها به پایان رسیده است را به کشور خود بازگردانند.

محجوب تأکید کرد که وزارت خارجه وظیفه شناسایی این کودکان وابسته به تروریست ها را برعهده دارد و پرونده ای را در این زمینه دنبال می کند.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان ساخت: البته هم اکنون برنامه تحویل این افراد آغاز نشده است اما در حال همکاری با سایر کشورهای برای شروع این مساله هستیم.

وی تصریح کرد: تروریست هایی که هم اکنون در زندان حضور دارند به هیچ وجه تحویل کشورهایشان داده نمی شود زیرا هیچ توافقی در این زمینه وجود ندارد.

گفتنی است یک منبع نظامی عراقی اعلام کرد که 833 کودک از کشورهای مختلف در عراق حبس هستند.

یکی از مسئولان وزارت خارجه روسیه نیز در گفت وگو با فرانس پرس اظهار داشت که این کشور برنامه اثبات هویت کودکان را آغاز کرده و پس از اثبات این مساله آنان را به کشور بازمی گرداند.

وی اظهار داشت که 70 زن و 100 کودک روسی به اتهام فعالیت تروریستی محاکمه شده اند.

..............

پایان پیام / 326

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین