کد خبر: 186950739
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » تدوین سند راهبردی بیانگر توجه دولت به حوزه فرهنگی مساجد است
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بشاگرد از سامانه «سجا» به عنوان ظرفیتی بی نظیر در حوزه ثبت فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی مساجد یاد کرد و گفت: تدوین سند راهبردی کانون های مساجد بیانگر توجه دولت تدبیر و امید به حوزه فرهنگی مساجد است.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از هرمزگان، خلیل نوری پور در آیین افتتاحیه طرح «آسمانی ها» در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد، خاطرنشان کرد: امروز پس از ربع قرن فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد و توسعه کمی و کیفی آن در سطح شهرها و مناطق روستایی، این مراکز به عنوان شناسنامه و برند فرهنگی محلات و روستاها تبدیل شده اند.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری با شناسایی ظرفیت های فرهنگی هنری بومی هر منطقه نظیر شعر، سرود، خط، تئاتر، نقاشی، فیلم سازی، عکاسی، تالیف کتاب و جذب افراد مستعد، اقدام به برپایی دوره های آموزشی می کنند، افزود: بزودی کلاس های آموزشی «عکاسی» و «مستند سازی» به محوریت کانون های مساجد در بشاگرد برگزار می شود.

 

نوری پور با تاکید بر اینکه تمام فعالیت های فرهنگی و هنری روستایی باید در قالب برنامه های کانون های مساجد گنجانده شود، عنوان کرد: تمرکز فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در اجرای طرح اوقات فراغت در سطح شهرستان بشاگرد به مناطق روستایی مربوط می شود.

 

وی از برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه ها با موضوع های مختلف به ویژه با محوریت بررسی آسیب های اجتماعی، سبک زندگی و شعار سال و همچنین برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی و دایر نمودن کلاس‌های قرآنی به عنوان شاخص ترین برنامه های کانون های مساجد بشاگرد در طرح اوقات فراغت تابستان امسال نام برد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بشاگرد با اشاره به اجرای طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد در بازه زمانی 10 تیر تا 30 مرداد ماه سال جاری در بشاگرد، تاکید کرد: مدیران کانون‌ها باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که همه فعالیت های کانون‌های شهرستان در سامانه سجا(سامانه بچه‌های مسجد) به ثبت برسد.

 

وی در ادامه از سند راهبردی کانون های مساجد به عنوان یکی از موضوعات بسیار مهم حوزه فرهنگی مساجد یاد کرد و گفت: زوایای مختلف این سند دراردوی فرهنگی، آموزشی و زیارتی «سفیران ولایت» ویژه نخبگان مسجدی هرمزگان که مرداد ماه سال جاری در شهر مقدس قم برگزار می گردد، با حضور مسئولان ستاد عالی تبیین خواهد شد.

 

نوری پور در بخش دیگری از سخنان خود به تقارن مناسبت های مذهبی با ایام اوقات فراغت نیز اشاره و بیان کرد: مدیران کانون‌ها می‌توانند در دهه کرامت فعالیت‌های کانون‌ها را با محوریت برگزاری مسابقه کتابخوانی تحت عنوان«حدیث کرامت»،  ارتباط با خیرین جهت جذب و دریافت کمک های مردمی برای آزادی زندانیان نیازمند، جشن شادی و اعزام زائر اولی ها به زیارت حضرت معصومه(س)  اجرا کنند.

 

 

 

پایان پیام/88

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین