کد خبر: 187048732
تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » جشنواره کتابخوانی رضوی فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ مطالعه است
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

جمعی از مسئولان استان سمنان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان که با محوریت برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزارشد، این جشنواره را فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ مطالعه دانستند.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرگزاری شبستان وبه نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه جشنواره رضوی موجب ترغیب افراد به مطالعه می شود گفت: باید دستگاه های اجرایی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی همکاری کنند.

 

نورعلی غلامحسین نیا سماکوش با تاکید براینکه  کتابخوانی موجب پیشرفت جامعه می شود اظهار داشت: کتاب موجب افزایش و آگاهی مردم می شود.

 

وی با ارائه گزارشی از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در سال گذشته گفت: امیدواریم  استان سمنان امسال هم مانند سال گذشته با همکاری کتابداران و مشارکت مردم در کشور بدرخشد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان فعالیت برای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را یک توفیق الهی دانست.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان نیز در نشست با مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان، با شاره به این که  کانون‌ های کمیته امداد ظرفیت خوبی برای اطلاع رسانی جشنواره کتابخوانی رضوی است  بیان داشت: دو کانون در شهرستان‌های شاهرود و دامغان فعال هستند که می توان از ظرفیت آنها برای اطلاع رسانی جشنواره بهره مند شد.

 

سید جواد رضوی با بیان اینکه مددجویان به حمایت فرهنگی نیاز دارند اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره هایی موجب ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش آگاهی افراد در جامعه می شود.

 

وی از مساعدت وهمکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان جهت هرچه باشکوه تر برگزار شدن هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان سمنان خبر داد.

 

رضوی با اشاره به فعالیت‌های متعدد کمیته امداد افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی از اولویت کاری در کمیته امداد است.

 

وی از برگزاری مسابقه کتابخوانی برای کارکنان در طول سال خبر داد و گفت: باید برای ترویج فرهنگ مطالعه تلاش شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با اشاره به این که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری کتابخوانی است اظهار داشت: توسعه کتاب و کتابخوانی به یک عزم همگانی نیاز دارد.

 

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان دارای پتانسیل‌های بسیاری جهت معرفی جشنواره است.

 

همچنین مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در نشستی با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان  با بیان اینکه جشنواره رضوی فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ مطالعه است گفت: می توان با برگزاری هرچه بهتر این جشنواره علاوه بر ترویج فرهنگ و مفاهیم رضوی، رویکرد جشنواره را به سمت مطالعه و بررسی کودکان و نوجوانان نسبت به وقایع و سبک زندگی امام رضا(علیه السلام) از کودکی تا شهادت سوق داده و اخلاق رضوی را در وجود آنها نهادینه کنیم.

 

مهدی جمال با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: باید از ظرفیت‌های کانون جهت معرفی جشنواره استفاده شود.

 

وی تصریح کرد: اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در سراسر استان برای شرکت در این جشنواره، آمادگی لازم را دارند.

 

مدیرکل امور اقتصادو دارایی استان سمنان در نشستی با مدیرکل کتابخانه ‌های عمومی استان نیز، جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصتی برای ترویج فرهنگ مطالعه دانست و گفت: این دستگاه اجرایی آمادگی لازم را جهت مساعدت و همکاری برای هرچه باشکوه تر برگزارشدن این جشنواره دارد.

 

 امیر خلیلی خواه ضمن بیان اینکه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی موجب پیشرفت جامعه می شود بیان داشت: برگزاری چنین جشنواره هایی موجب ترویج فرهنگ مطالعه می شود.

 

وی با تاکید براینکه نیازمند افزایش دانش و آگاهی هستیم اظهار داشت: کتاب ابزاری برای تحقق این مهم است.

 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان سمنان خواستار کد اختصاصی برای شرکت خانواده اقتصاد و دارایی استان سمنان در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان سمنان شد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان نیز در نشستی با مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان  ضمن بیان اینکه مطالعه موجب توسعه جامعه و آگاهی جوانان می شود بیان داشت: باید برای جذب نوجوانان و جوانان به فضای کتابخانه تلاش شود.

 

 فرزاد فتاحی  تصریح کرد: برگزاری جشنواره، رونمایی ،نقد و معرفی کتاب در توسعه کتاب و کتابخوانی موثر است.

 

وی با تاکید براینکه  باید همه برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی تلاش کنند گفت:آمادگی لازم را برای همکاری با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن جشنواره کتابخوانی رضوی داریم.

 

 

پایان پیام/276

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین