کد خبر: 187065769
تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » جمعیت هلال احمر با کمپین نذر آب به کمک و یاری مردم سیستان می شتابد
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

خبرگزاری شبستان: رئیس جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر با راه اندازی کمپین نذر آب یک حرکت اجتماعی برای جذب کمک های مردمی به سمت مردم سیستان سوق می دهد.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: وظیفه ذاتی جمعیت هلال احمر به هنگام حوادث در کنار مردم بودن است.

 

وی افزود: جمعیت هلال تلاش می کند که با امکاناتی که دارد و با امکاناتی که می تواند بسیج کند بتواند آلام و مشکلات مردم را کاهش دهد.

 

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد:  خشکسالی به عنوان حوادث کند شناخته می شود که تفاوت ماهویی با بحران های مثل زلزله، سیل و رانش زمین دارد؛ راهکار مبارزه با خشکسالی پیچیده است و باید روی آن فکر و برنامه ریزی شود.

 

پیوندی گفت: طی 10 تا 15 ساله اخیر پرسه خشکسالی در سیستان و خراسان جنوبی اتفاق افتاده که مشکلاتی را برای ساکنین این منطقه به وجود آورده است لذا می طلبد که همه نهادها، ارگانهای دولتی و نهادهای اجتماعی بشتابند تا کمک جدی تر به مردم داشته باشیم.

 

وی افزود: خشکسالی در سیستان به نقطه بحرانی رسیده و باید با امکانات جمعیت هلال احمر و مردم را بسیج کنیم و تمعیداتی را بیندیشیم تا مشکلات مردم را کاهش دهیم.

 

رئیس جمعیت هلال احمر استان بیان داشت: جمعیت خود را موظف می داند در حوادث طبیعی و غیر طبیعی که برای مردم اتفاق می افتد دردمندی ها و آلام آنان را کاهش دهد.

 

پیوندی گفت: ارتقای سلامت مردم، حفظ کرامت انسان ها و ترویج روحیه صلح و دوستی و دوری از خشونت از وظایف جمعیت هلال احمر است که در تمامی ماموریت ها تلاش می کنیم به این وظایف جامه عمل بپوشانیم.

 

وی افزود: در بازدید از منطقه بحرانی سیستان با صحنه های تاسف باری روبه رو شدم که دل هر شهروند ایرانی را به درد می آورد.

 

 رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه خشکسالی در معیشت مردم، اشتغال، عوارض فرهنگی و اجتماعی تاثیر گذار است، ادامه داد: جمعیت هلال احمر وظیفه مستقیمی برای مقابله با خشکسالی ندارد اما در تلاش هستیم با امکاناتی که در اختیار داریم و با تشکیل کمپین های مختلف در کشور شرایطی را ایجاد کنیم که کمک به مردم سیستان در اولویت مردم نیکوکار و خیر قرار بگیرد و نیر توجه جدی ارگانها و وزارتخانه به این بحران جلب کنیم.

 

پیوندی بیان داشت: جمعیت هلال احمر از جنس مردم است و به خاطر مردم تشکیل شده و باید برای مردم کار کنیم و واسط مردم نیازمند با خیرین هستیم.

 

وی افزود: طراحی برنامه های میان مدت و دراز مدتی برای مقابله جدی با خشکسالی شاید در وظایف ما نباشد اما در عین حال در مشکلاتی که اوژانسی و فوری تمهیداتی را بیندیشم که مشکلات مردم کاهش و نیازمندی کمتر شود و روحیه امید و طراوت در بین مردم افزایش پیدا کند.

 

رئیس جمعیت هلال احمر یادآور شد: تلاش هایی برای کمک به مردم سیستان صورت گرفته اما باید این کمک ها جدی تر و شتاب بیشتر بگیرد و امکانات بیشتر بسیج شود زیرا که شاهد فاجعه ملی در منطقه سیستان خواهیم بود.

 

پیوندی گفت: آب رسانی مقطعی برای معیشت مردم، تعریف سبد کالا و اعزام کاروان های سلامت از جمله برنامه های جمعیت هلال احمر در منطقه سیستان خواهد بود 

پایان پیام/291

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین