کد خبر: 187068327
تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » حجاج قبل از تشرف به سرزمین وحی، آمادگی های لازم را کسب کنند
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در همایش آموزشی زائران حج تمتع استان، تاکید کرد: حجاج قبل از تشرف به این سفر معنوی، آمادگی های لازم را کسب کنند.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی ‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد در همایش آموزشی زائران حج تمتع استان اظهار داشت: باطن انسان‌ها در هر نوع سفری آشکار می‌شود و پرده‌ها و حجاب‌های اخلاقی و رفتاری او آشکار می‌شود.

 

وی افزود: در سفر، میزان اخلاق انسان برای همسفران او آشکار می‌شود و اگر کسی در همه مراحل سفر بتواند ارتباط خوب و رفتاری مناسب داشته باشد، می‌تواند بهترین دوست و رفیق باشد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به عظمت سفر حج تمتع، خاطرنشان کرد: سفر حج، سفری ارزشمند و استثنایی است که در طول عمر انسان یک‌بار اتفاق می‌افتد و خداوند متعال تنها یک‌بار سفر حج را برای انسان‌های مستطیع واجب کرده است و باید قدر این سفر معنوی را بدانیم.

 

رئیس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: در این سفر هم مال انسان خرج می‌شود و هم بدن او سختی‌ها را تحمل می‌کند و درعین‌حال باید در طول این سفر بر زبانش ذکر خداوند جاری باشد و لبیک بگوید و باید ریاضت و سختی سفر را به جان بخرد و بر همین اساس می‌توان گفت این سفر بسیار خطیر و ارزشمند است.

 

وی بابیان اینکه سفر حج، سفری معنوی و از همه سفرها متمایز است، افزود: از نفس اماره گذشتن و خودسازی از آثاری است که در سفر حج نصیب انسان می‌شود و دوره‌ای برای تمرین فضایل انسانی و کسب کمالات است.

 

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: باید قبل از سفر حج، با آداب آن آشنا شویم و همسفران را بشناسیم و بهترین آن‌ها را برگزینیم تا 30 روز سفر معنوی حج بتواند ما را به خدای متعال نزدیک کند.

 

وی افزود: در سفر حج، باید حجاج اهل مزاح، شوخی و نشاط باشند ولی در شوخی‌ها گناه جایز نیست و غیبت و تهمت و دروغ گفتن در این سفر جایگاهی ندارد.

 

امام‌جمعه بجنورد تأکید کرد: حجاج در سفر حج باید کینه و کدورت‌ها را از دل‌وجانشان بشویند و بدون کدورت و کینه به آغوش گرم خانواده برگردند.

 

وی در ادامه افزود: دعا، صدقه و رعایت قوانین سفر از آداب سفر حج است و باید موردنظر همه حجاج واقع شود.

 

امام جمعه بجنورد اظهارداشت: سفر حج، بسیار بزرگ و باعظمت است و باید حجاج قبل از تشرف به این سفر معنوی، آمادگی‌های لازم را کسب کنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: اخلاق در سفر حج بسیار اهمیت دارد و طبق روایتی از امام محمدباقر (ع) باید انسان در سفر حج، اولاً تقوا و اراده‌ای که از گناه دوری بجوید داشته باشد و ثانیاً در طول سفر حلم و بردباری داشته باشد و از خشونت و خشمگین شدن بپرهیزد و تحمل کمبودها و رفتارهای دیگران را داشته باشد و ثالثاً با همراهان خوش‌اخلاق باشد.

 

وی عنوان کرد: در سفر زیارت‌خانه خدا و حرم اولیای الهی باید از پیران و افرادی که ضعیف‌تر هستند دستگیری شود و این از اخلاق و منش‌های اولیای الهی و بزرگان دین ماست و خداوند در پاداش این رفتار حسنه پاداش‌های فراوانی در دنیا و آخرت نصیب انسان خواهد کرد.

 

 

 

پایان پیام/71

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین