کد خبر: 187082503
تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » هفته فرهنگی دلیجان/ پدرها پسرهایشان را دوست دارند
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

هفته فرهنگی شهرستان دلیجان با شعار هفته فرهنگی، اخلاق اجتماعی و کاهش آسیب ها با همکاری دستگاه های اجرایی برگزار می شود.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

 خبرگزاری شبستان/ اراک

 

پرداختن به مقوله هنر و رسیدگی به وضعیت هنرمندان یکی از مزیت های برگزاری هفته های فرهنگی شهرستان ها است که علاوه بر همه مزیت های دیگرش، این بعد آن سبب خشنودی و رضایت هنرمندان در رشته های مختلف شده است؛ می توان به استعدادهای هنری در جامعه بها داد و ارتباط معنادار توسعه پایدار با فرهنگ را ثابت کرد.

 

در چندین ماه گذشته پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش و رسیدگی به آسیب های اجتماعی اکثر برنامه های برگزار شده از سوی دستگاه های اجرایی به این سمت گرایش پیدا کرده در این راستا برگزاری هفته های فرهنگی شهرستان هم با پرداختن به این مقوله مهم سعی در شفاف سازی با بهره مندی از توان هنرمندان دارد و برای رفع نگرانی های اجتماعی و ایجاد جذابیت در برنامه ریزی فرهنگی از فرصت های برنامه ریزان غفلت نمی کند.

 

تقویت و گسترش تعاملات میان هنرمندان و همچنین بهره مند شدن هنرمندان جوان از تجربیات پیشکسوتان در رشته های مختلف فرهنگی و هنری، ایجاد روحیه نشاط و امید در بین هنرمندان و تولید آثاری فاخر و ماندگار از اهداف برپایی هفته فرهنگی شهرستان است.

 

 

این هفته هم در هفته فرهنگی شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی قرارداریم که در آن چندین برنامه و مراسم فرهنگی و هنری که هر کدامشان نشان از سبقه فرهنگی دیرینه این شهرستان را دارد گنجانده شده؛ هدف از برگزاری و برپایی هفته فرهنگی و اجتماعی معرفی توانمندی ها و ظرفیت های دلیجان در بخش های مختلف است.

 

هفته فرهنگی شهرستان دلیجان با شعار هفته فرهنگی، اخلاق اجتماعی و کاهش آسیب ها از نهم تا پانزدهم تیر ماه سال جاری با اجرای بیش از 800 برنامه طبق اعلام ادارات و موسسات مختلف و با همکاری دستگاه های اجرایی برگزار می شود.

 

 

به مناسبت هفته فرهنگی دلیجان تئاتر خیابانی «پدرها پسرهایشان را دوست دارند» به نویسندگی میثم سرآبادانی و کارگردانی وحید رفیعی  با موضوع آسیب های اجتماعی اجرا شد؛ این تئاتر خیابانی که با استقبال پرشور هنردوستان دلیجانی همراه بود در حاشیه نشست ادبی و رونمایی از کتاب نویسنده دلیجانی برگزار شد.

 

به این مناسبت نمایشگاه نقاشی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری انجمن هنرهای تجسمی از 9 الی 15 تیرماه در ساختمان موزه مردم شناسی دلیجان برپا شده که همه روزه از ساعت 17 الی 22 پذیرای هنر دوستان دلیجانی است؛ در این نمایشگاه بیش از 50 اثر با تکنیک سیاه قلم در معرض دید عموم قرار گرفته؛ این نقاشی ها مجموعه ای از بهترین اثار استاد محمد نمازی و هنرجویان ایشان است.

 

 

همچنین به مناسبت هفته فرهنگی دلیجان عصر شعر در مجموعه تاریخی کاروانسرای حاج مهدی نراقی برگزار شد؛ در این مراسم فرهنگی شاعرانی از دلیجان و نراق به شعرخوانی پرداختند و گروه هم خوانی موعود کانون فرهنگی هنری موعود مسجد صاحب الزمان(عج) دلیجان نیز در این برنامه به اجرای 2 اثر پرداختند که با استقبال خوب مردم فرهنگ دوست نراق همراه بود.

 

به مناسبت چهاردهم تیر، روز قلم، و تقارن آن با هفته فرهنگی شهرستان دلیجان از مجموعه غزل«بی وقفه» اشعار و غزلیات سلیم غلامی شاعر خوش ذوق دلیجانی در ساختمان موزه مردم شناسی دلیجان رونمایی شد؛ در این مراسم که با حضور محمدرضا یوسفی فرماندار شهرستان دلیجان، طبیب زاده معاونت فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزار شد، تعدادی از شاعران به شعرخوانی پرداختند.

 

 

 

 

گزارشی از لیلاآجرلی

 

پایان پیام/87

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین