کد خبر: 187089784
تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » اظهارات صالحی از بحران کاغذ تا ورود موسیقی دان فرانسوی به ایران
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در جلسه هیات دولت در مورد دو موضوع کاغذ و حضور موسیقی دان فرانسوی در ایران توضیحاتی را داد تا شائبه های مختلف در خصوص این دو موضوع برای اهالی نشر و موسیقی از بین برود.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار شبستان باتوجه به اتفاقات اخیر در بازار کاغذ و نامه‌نگاری های متعدد در سطح وزرا و مدیران بازهم شاهد ثبات در این بازار نبودیم اما در این میان صالحی وزیر فرهنگ و اراشاد اسلامی نویدهای خوبی را به مصرف کنندگان کاغذ داد.

همچنین هفته گذشته صالحی در نامه‌ای از وزیر صنعت و معدن خواستار شدند که از کاغذ حمایت بیشتری شود تا این کالا دچار گرانی نشود که در ادامه این نامه شریعتمداری وزیر صنعت و معدن نیز طی نامه ای به معاون اول رییس جمهور خواستار تمهیداتی در جهت تسهیل روند بازار کاغذ بودند.

با این وجود روز گذشته سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه هیات دولت در خصوص وضعیت گرانی کاغذ اظهار داشت: تولید کاغذ در داخل نسبت به میزان مصرف، فاصله‌ زیادی دارد، درواقع تولید کاغذ در مقایسه‌ با نیاز مصرف کننده بسیار پایین است و بخش بسیاری از کاغذ کشور وارداتی است، همین امر موجب افزایش قیمت کاغذ می‌شود.

صالحی تاکید کرد: در یک سال گذشته قیمت کاغذ در فضای جهانی بالا رفته و روی نرخ قیمت در داخل هم تاثیر داشته است، تغییرات نرخ ارز از ۳۲۰۰ به ۴۲۰۰ تومان از عوامل دیگر گرانی کاغذ محسوب می‌شود.

وی در عین حال تصریح کرد: البته کارگروه کاغذ در وزارت صنعت با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلاش‌هایی کرده اند که کاغذ در فهرست کالای اساسی بماند و در بازار کاغذ هم خوشبختانه کمبود کاغذ وجود ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: بحث‌هایی در مورد احتکار کاغذ صورت گرفته است؛ پاره‌ای از این اتفاقات در فضای توزیع کاغذ مطرح است و بخشی از آن به واردکنندگان مربوط می‌شود. به هر حال نواقصی در کارت‌های بازرگانی وجود داشت و امروز در هیات دولت مصوبه‌‌ای برای اصلاح کارت‌های بازرگانی تصویب شد که می‌تواند از اختلالات این چنینی جلوگیری کند.

 

 

از حضور کلایدرمن در سرزمین های اشغالی آگاهی داشتیم

صالحی همچنین درباره حضور ریچارد کلایدرمن موسیقیدان فرانسوی در ایران نیز گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعات کافی درباره هنرمندانی که از خارج کشور می‌آیند، ندارد و درباره آن‌ها استعلام و بر اساس همان عمل می کند.

وی افزود: آنچه ما در دفتر موسیقی وزارتخانه بر آن تاکید کرده‌ایم، پیگیری صلاحیت حرفه‌ای افراد و بحث‌های محتوایی است و شورای موسیقی این موضوعات را پیگیری می‌کند.

صالحی ادامه داد: در مورد این آهنگساز هم تا آنجا که می‌دانم به کشور‌های مختلف سفر داشته؛ از جمله اینکه به سرزمین‌های اشغالی هم رفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: موضوعات محتوایی و اجرا‌های مناسب از خواننده‌هایی که از خارج دعوت می‌شوند، مورد بررسی شورای موسیقی قرار می‌گیرد و سعی شده از کسانی دعوت کنیم که در راستای ارائه موسیقی فاخر قدم بر می دارند.

گفتنی است ریچارد کلایدرمن در ساعات پایانی روز پنجشنبه (۳۱ خرداد ۱۳۹۷) وارد تهران شد تا با همکاری وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی نخستین اجرای رسمی خود را در ایران روی صحنه ببرد.

ریچارد کلایدرمن در نخستین اظهار نظر رسمی خود در ایران بیان کرد: همیشه و در هر شرایطی تنها برای عشق و صلح جهانی موسیقی ساخته و نواخته‌ام و مفتخرم که در حضور مردم مهمان نواز ایران برای نخستین بار به اجرای برنامه بپردازم.

وی افزود: برنامه ویژه و سورپرایزی را هم برای علاقه مندان ایرانی در نظر گرفته ام که قطعا در شب های اجرای برنامه همه حاضرین در سالن را خوشحال خواهد کرد.

پایان پیام/523

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین