کد خبر: 187095412
تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » ۷۵ هزار تن گندم برای تامین آرد و نان سیستان و بلوچستان خریداری شده است
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

خبرگزاری شبستان: رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۱ کشور با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون۳۱ هزار تن گندم خریداری شده است، گفت: ۷۵ هزار تن گندم برای تامین آرد و نان سیستان و بلوچستان از ۱۱ استان کشور خریداری شده است.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان،غلامعلی گنجعلی رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 11 کشور امروز(14 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 11 کشور کار خدمات گندم، آراد و نان شهروند سیستان و بلوچستان را برعهده دارد.

 

وی افزود: در بخش تامین و ذخیره سازی گندم برای مصرف نان در  سیستان  و بلوچستان جای نگرانی وجود ندارد و از 11 استان گندم وارد سیستان و بلوچستان می شود.  

 

رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 11 کشور  ادامه داد: امسال با توجه به کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی ها در شمال استان از خرید متناسب گندم برخوردار نبودیم و این امر ما را بر آن داشت که گندم مورد نیاز را از سایر استانها خریداری کنیم.

 

گنجعلی یادآور شد: سالیانه 400 هزار تن گندم در استان به صورت ملکی و بخش خصوصی ذخیره سازی می شود.

 

وی افزود: در بخش سرمایه گذاری در حوزه آرد و نان، 11 کارخانه تولید آراد با بهترین امکانات و دستگا های پیشرفته و مدرن در استان وجود دارد.

 

رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 11 کشور تصریح کرد: همچنین در حوزه آراد و نان اقداماتی صورت گرفته که نمونه آن جابه جایی 80 درصد گندم وارداتی از طریق ناوگان ریلی صورت می گیرد.

 

گنجعلی از انعقاد قرارداد با اداره کل راه آهن جنوب شرق کشور و بخش خصوصی برای ریل گذاری تا سیلوی وحدت زاهدان خبر داد و گفت: 6 و نیم  کیلومتر از مرکز ریل به سیلوی وحدت زاهدان با اعتباری با 13 میلیارد تومان با همکاری بخش خصوصی و اداره کل راه آهن جنوب شرق کشور ریل گذاری می شود.

 

وی افزود: آموزش تیم نانوایان برای تولید نان با کیفیت در دستور کار قرار دارد،  31 هزار تن در سال جاری گندم خریداری شده و 12  مرکز خرید گندم اعم از مباشر و ملکی در استان دایر و جانمایی شده است.

 

رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 11 کشور اعلام کرد: سال گذشته 75 هزار تن گندم خریداری شده است.

پایان پیام/291

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین