کد خبر: 187098314
تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دومین کنوانسیون بازی تهران
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به دومین کنوانسیون بازی تهران (TGC) بر نقش بازی های رایانه ای بر بازنمایی تفکرات، آرمان ها و رویاهای یک ملت تاکید کرد.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام سیدعباس صالحی به دومین کنوانسیون بازی تهران به شرح زیر است:

«در سدۀ بیست و یکم، بازی رایانه­ ای نقشی آیینه ­گون برای بازنمایی تفکرات، آرمان­ ها و رویاهای یک ملت ایفا می­ کند. صنعت بازی­های رایانه ­ای، صنعتی نوپا اما بسیار تأثیرگذار محسوب می­ شود. در سال­ های اخیر، این موضوع در کشور ما نیز به اقتضای فضاهای تازه، دارای صورت مساله­ ای جدید و تکامل یافته شده و یکی از مهم­ترین زوایای نوظهورآن، مزیت­ های فوق­ العاده ­ای است که به همراه داشته است. این صنعت می‌تواند در خط مقدم اقتصاد مقاومتی قرار گیرد؛ از یک سو به دلیل ضریب بالای کارآفرینی با حضور جوانان نخبه­ میهن، کاملاً درون­ زاست و از سوی دیگر به دلیل ماهیت فناورانه و متصل به جهان، به شدت برون­ گراست. این نکته در سال­ های اخیر با ارائه بازی­ های موفق ایرانی به خوبی دیده شده است؛ بازی­ هایی اصالتاً ایرانی که مورد توجه شرکت­ های بین­ المللی قرار گرفته و سهمی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده­ اند. هرچندکسب سهم ‌بیشتری از بازارهای داخلی توسط بازی­ های ایرانی نیز از ضرورت­ هایی است که باید در جهت دست­یابی به آن گام­ های استوارتری برداشت.

از منظری دیگر، حوزه بازی رایانه­ ای ظرفیتی کم مانند در گسترش دیپلماسی فرهنگی کشور است. بازی­ سازان می­ توانند با قصه­ ها و داستان­ های ایرانی و اسلامی حوزه تأثیرگذاری و تعامل فرهنگی ایران را گسترش بخشند .

دومین دوره رویداد تجاری بین­ المللی کنوانسیون بازی نویدبخش آینده­ای پرنشاط، امیدبخش و ارزش‌آفرین برای خانواده بزرگ بازی­ سازان ایرانی است. برگزاری موفق این رویداد را به دست­ اندرکاران، شرکت­ کنندگان و به­ ویژه برگزیدگان این دوره صمیمانه تبریک می­ گویم و برای همه عزیزان توفیق و سربلندی از درگاه پروردگار متعال خواستارم.»

پایان پیام/523

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین