کد خبر: 187107973
تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 تير 1397
خانه » حواشی » ابنا » آمریکا گمان می‎کند توانایی تحقق اهداف خود را با فشار علیه ایران و روسیه دارد
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
تجمع علمای مسلمان لبنان:

تجمع علمای مسلمان لبنان با اشاره به فشار آمریکا علیه ایران و روسیه و سوریه تاکید کرد که این کشور گمان می‎کند توانایی تحقق اهداف خود را با فشار علیه ایران و روسیه دارد.

به گزارش چی 24 به نقل از ابنا:

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ تجمع علمای مسلمان لبنان پس از برگزاری نشست هفتگی در پیامی به بیان تحولات لبنان و منطقه پرداخت.

در این پیام آمده است: با افزایش پیروزی های ارتش عربی سوریه در جنوب این کشور و در مرز با اردن، کشورهای استکباری به ویژه آمریکا در پی دستیابی به دستاوردهای سیاسی هستند که از تحقق آنها در جنگ ناکام ماندند.

این تجمع افزود: آمریکا با فشار سیاسی و اقتصادی در پی رسیدن به خواسته های خود است و بر این اساس در برابر بازگشت آوارگان سوری به کشورشان سنگ اندازی کرده و شورای امنیت را به گشودن پرونده های توهمی علیه سوریه تحریک می کند.

تجمع علمای مسلمان لبنان تأکید کرد که آمریکا به جمهوری اسلامی ایران و روسیه نیز فشار می آورد و گمان می کند توانایی مجبور کردن آنها به تحقق دستاوردهای سیاسی برای خود را دارد.

این تجمع خاطرنشان ساخت: اوضاع در سوریه کاملا بر منطقه و خصوصا لبنان تاثیر می گذارد و همگان می دانند که ما چه فشارهای اقتصادی را به دلیل حضور آوارگان سوری تحمل می کنیم.

علمای شیعه و سنی لبنان ادامه دادند: تلاش های فراوانی برای جلوگیری از دستیابی لبنان به نفت خود انجام می گیرد و آمریکا به شدت فشار می آورد تا ما از حقوق خود کوتاه آمده و آنها را در اختیار دشمن صهیونیستی قرار دهیم تا توطئه اسکان دائمی آوارگان در چارچوب توطئه معاهده قرن محقق شود.

آنان موفقیت های بدست آمده در جنوب سوریه را به ارتش این کشور تبریک گفته و تصریح کردند: از آوارگان سوری می خواهیم با مقامات امنیتی لبنان جهت انتقال به سوریه و فراهم شدن مناطق امن برای آنان همکاری داشته باشند. از دولت لبنان نیز می خواهیم با دولت سوریه در راستای تسهیل و تسریع در عملیات بازگشت این افراد گفت وگو کند.

در ادامه این پیام آمده است: ایستادگی بی نظیر ملت فلسطین در برابر جنایت های دشمن صهیونیستی ستودنی است. فلسطینیان با این ایستادگی حس نگرانی و هراس شدید را میان صهیونیست ها در پرتو استمرار تظاهرات های بازگشت و بادبادک های آتش زا به وجود آورده اند.

تجمع علمای مسلمان لبنان در بخش پایانی پیام بر لزوم تسریع در روند تشکیل دولت جدید تأکید کرده و اظهار داشت: لبنان به تشکیل سریع دولت وحدت ملی که همه گروه ها بر اساس نتایج انتخابات در آن نقش داشته باشند، نیازمند است.

..............

پایان پیام / 326

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین