کد خبر: 187110936
تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » ۸۰ روستای بیرجند با تانکر آبرسانی می شوند
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
فرماندار بیرجند:

فرماندار بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ روستای بیرجند با تانکر آبرسانی سیار می شوند، گفت: کمبود آب شرب و کشاورزی بر عملکرد دهیاران تاثیر می گذارد و کار آنان را در روستاها با مشکل روبرو می کند.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان بیرجند، علی ناصری امروز (14 خرداد) در گردهمایی دهیاران بخش مرکزی بیرجند با بیان اینکه خشکسالی 18 ساله شرایط را برای روستاییان سخت کرده و فشار بسیاری را به روستاییان وارد می‌کند، اظهار کرد: وقتی اقتصاد روستا دچار مشکل شود روندهای قانونی به دلیل فقر اقتصادی تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه کمبود آب در روستاها یکی از معضلات جدی است، افزود: کمبود آب شرب و کشاورزی بر عملکرد دهیاران تاثیر می‌گذارد و کار آنان را در روستاها با مشکل روبرو می‌کند.

 

ناصری با بیان اینکه در حال حاضر 80 روستای بیرجند با تانکر آبرسانی سیار می شود، عنوان کرد: در ماه رمضان امسال بسیاری از روستاها با قطعی مکرر آب مواجه بودند که باید به مدیریت در مصرف بیشتری توجه شود.

 

فرماندار بیرجند ادامه داد: محدودیت منابع آبی و فرسودگی شبکه های آب در روستاهای شهرستان وجود دارد و سال گذشته به شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مجوز داده شده تا با مشترکین پرمصرف و غیرعادی برخورد کند.

 

وی با بیان اینکه ساخت و سازهای با مجوز هزینه کمتری به روستاها وارد می‌کند، گفت: خوشبختانه در حال حاضر ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده روستاها کم شده است.

 

ناصری از دهیاران درخواست کرد تا ارتباط خود با مجموعه فرمانداری و بخشداری افزایش دهند و با انتقال مشکلات و مسائل از راهنمایی و ارشاد آن‌ها برخوردار شوند.

 

به گفته وی باید مسئولان با وقت گذاشتن بیشتر در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنند و از ایده‌های نخبگان و کارشناسان استفاده کنند.

 

فرماندار بیرجند از نظارت جدی بر فعالیت‌های عمرانی در روستاها خبر داد و گفت: گاهی در روستاها شبهاتی ایجاد می‌شود که دهیاران باید این شبهات را به موقع و با کمک از بزرگان و متدینین روستاها پاسخ دهند.

 

ناصری با اشاره به اینکه مدارس تخریبی شهرستان بیرجند بازسازی می‌شود، افزود: همچنین برخی از مدارس به علت زیر نرم بودن و کمبود دانش آموز تجمیع خواهند شد.

 

وی به اختصاص اعتبارت اشتغال پایدار روستایی و عشایری به استان اشاره و بیان کرد: این اعتبارات می تواند به هر نسبتی در اختیار روستاها قرار گیرد و البته طرح های اشتغال روستایی باید سودآور و توجیه اقتصادی داشته باشند.

 

 

پایان پیام/70

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین