کد خبر: 187112308
تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » اقشار تخصصی در حوزه خود می توانند با ایجاد وقف کمک شایانی داشته باشند / موقوفات مردمی اداره می شود
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف کشور:

خبرگزاری شبستان: مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف کشور گفت: اقشار تخصصی در حوزه خود می توانند با ایجاد وقف کمک شایانی داشته باشند مثلا خبرنگاران، پزشکان و سایر اقشار برای بهبود وضعیت همکاران و همیاران وقف های داشته باشند.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت‌الاسلام حسین سلیمانی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف کشور شامگاه (13 تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان مطبوعات استان گفت: وقف بزرگترین سنت حسنه الهی است که با تبلیغ و ترویج آن می توان در تحکیم اقتصاد اقشار ضعیف کمک کرد.

 

وی با اشاره به اینکه موقوفات مردمی اداره می شود تا بهره وری بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: اکنون سینما، بیمارستان، مدرسه، مساجد و بسیاری از مراکز موقوفه وجود دارد که هیچکس از وقفی بودن آن اطلاعی ندارد و باید در جهت آشنایی با مقوله وقف کارهای اساسی صورت گیرد.

 

حجت‌الاسلام سلیمانی با اعلام این مطلب که از طریق موقوفه های که برای آزادی زندانیان وقف شده اند در سال های اخیر بسیاری از زندانیان مالی غیرعمد آزاد شده اند، بیان کرد: فعالیت های واقفان خیراندیش تاثیرهای بسیار خوبی در اقشار مختلف مردم داشته اند و امروز شاهد رشد وقف در کشور هستیم.

 

این مقام مسئول، اظهار داشت: سامانه جامع اطلاعات مربوط به موقوفات در کشور راه اندازی شده است تا مردم بتوانند با دسترسی به آنها میزان درآمد و محل خرج آن را مشاهده کنند.

 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف کشور، افزود: شفاف سازی در زمینه درآمد و هزینه کمک بسیاری به اعتماد و اقبال عمومی مردم در زمینه افزایش موقوفات خواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام سلیمانی با بیان این مطلب که 122 بیمارستان موقوفه در کشور وجود دارند که بیشترین مراجعه های مردمی به این مراکز درمانی دارد، عنوان کرد: اشتغال آفرینی در موقوفات نیز از دیگر رسالت های کمک به اقتصاد مقاومتی در کشور است که از فعالیت های موقوفات هست.

 

وی، یادآور شد: اقشار تخصصی در حوزه  خود می توانند با ایجاد وقف کمک شایانی داشته باشند مثلا خبرنگاران، پزشکان و سایر اقشار برای بهبود وضعیت همکاران و همیاران وقف های داشته باشند.

پایان پیام/365

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین