کد خبر: 187117997
تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » خیرین مدرسه ساز استان سمنان تجلیل شدند
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

ببیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان سمنان با تجلیل از نیکوکاران وخیران مدرسه ساز این استان و آغاز ساخت یک دبیرستان ۱۲ کلاسه برگزار شد.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سعید هژبری در حاشیه برگزاری ببیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان سمنان در جمع خبرنگاران گفت: کمک خیران مدرسه ساز استان سمنان طی سال های اخیر خوشبختانه توانسته زیرساخت های خوب تحصیلی را نصیب شهرستان های هشت گانه استان کند که از این بابت شایسته قدردانی هستند.

 

 وی با بیان اینکه سهم مشارکت خیرین مدرسه ساز این استان در توسعه فضاهای آموزشی بیش از 50 درصد است گفت: میانگین مشارکت خیرین در کشور بین 25 تا 30 درصد است.

 

هژبری هدف از برگزاری جشنواره خیرین را تکریم خیرین، هم اندیشی خیرین و مسئولان در توسعه فضاهای آموزشی و نهادینه کردن فرهنگ خیری در جامعه عنوان کرد وگفت:در این همایش از 23 خیرمدرسه ساز استان سمنان تجلیل شد.

 

وی با بیان اینکه استان سمنان به‌شدت با کمبود فضای آموزشی مواجه است  اضافه کرد: باید این کمبود با بهره‌گیری از ظرفیت خیران مدرسه‌ساز و بنیاد برکت در استان رفع شود.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به اینکه 56طرح آموزشی با 309کلاس درس با زیربنای 97 هزار و 500 مترمربع و با اعتبار 485میلیارد ریال در دست ساخت است اظهارداشت: از این تعداد اجرای 30طرح با 216کلاس درس بازیربنای 42 هزار و 500 مترمربع با اعتبار 245 میلیارد ریال را خیران بر عهده دارند.

 

هژبری  ضمن بیان اینکه خیرین به دو صورت حقیقی و حقوقی به امر مدرسه‌سازی می پردازند اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 300 خیر شامل 236 خیر مرد و 73 خیر زن به صورت حقیقی و 77بنیاد و نهاد به صورت حقوقی به امر مدرسه‌سازی در استان مشغولند.

 

وی با اشاره به مشارکت ویژه بنیاد برکت در ساخت مدارس استان سمنان بیان کرد: تاکنون 18 مدرسه از سوی بنیاد برکت بااعتباری بالغ‌بر یک هزارو120 میلیارد ریال در حال ساخت است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان ابراز داشت: از این تعداد 14 مدرسه با 108 کلاس درس به بهره‌برداری رسیده است و اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس برای تکمیل چهار مدرسه باقیمانده در حال پیگیری است.

 

همچنین در این مراسم جمعی از فرهنگیان نیکوکار ساخت دبیرستان 12 کلاسه حضرت امام علی را با مشارکت 30 میلیارد ریالی آغاز کردند.

 

مراسم کلنگ زنی این مدرسه با جمعی از مسئولان همزمان با برگزاری این جشنواره برگزار و به مناسبت ویدئو کنفرانسی پخش شد.

 

خیران در بیستمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان سمنان حضور پررنگی داشته و با کمک‌های پرمهر خود بستر لازم برای ایجاد فضای آموزشی برای کودکان و نوجوانانی که به سبب کمبود امکانات از شرایط تحصیلی مطلوبی برخوردار نیستند را فراهم کردند.

 

 

پایان پیام/276

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین