کد خبر: 187177952
تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 تير 1397
خانه » حواشی » ابنا » کمیته برنامه ریزی، بررسی و ارزیابی از سوی علمای افغانستان تشکیل شد
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
به پیشنهاد دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)؛

به پیشنهاد دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) کمیته ای از علمای مناطق مختلف افغانستان برای برنامه ریزی، بررسی و ارزیابی آنچه در نشست امروز گفته شد، تشکیل شد.

به گزارش چی 24 به نقل از ابنا:

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در جمع بندی نشست هم اندیشی علمای افغانستان با مسئولان مجمع گفت: اقبال بسیاری نسبت به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) وجود دارد و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین اختری اظهار داشت: گروه های زیادی از مهاجرین شیعه در کشورهای دیگر زندگی می کنند و امروز فضای مجازی، فرصت مناسبی برای فعالیت و تبلیغ فراهم کرده است.

وی همچنین گفت: هدف ما بومی کردن فعالیت ها در کشورها است. پیروان اهل بیت(ع) می توانند از همه امتیازات قانونی و رسمی کشور خود برای تبلیغ مکتب اهل بیت(ع) بهره مند شوند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه ما با همه ادیان و مکاتب ارتباط داریم، افزود: پس از انقلاب اسلامی حرکت وحدت در عصر امام خمینی(ره) ایجاد شد و پس از ایشان مقام معظم رهبری دو نهاد مجمع جهانی تقریب و مجمع جهانی اهل بیت(ع) را تاسیس کردند و در جمهوری اسلامی ایران به اهل سنت توجه شده و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی حفظ وحدت بین مذاهب را یکی از ضروریات عنوان کرد، و افزود: باید در مقابل کسانی که تفرقه و اختلاف ایجاد می کنند روشنگری کنیم و نباید اجازه دهیم تا دشمنان بین ما ایجاد اختلاف کنند.

حجت الاسلام اختری همچنین بر وحدت بین علمای شیعه تأکید کرد و ادامه داد: علمای شیعه نباید اختلاف داشته باشند. ما باید با خودمان وحدت داشته باشیم تا مردم وحدت داشته باشند.

وی در مورد شرایط امنیتی افغانستان گفت: باید جبهه امنیتی تقویت شود و علما روشنگری کنند که اندیشه تروریسم و خشونت اشتباه است.

دبیرکل مجمع همچنین گفت: در بحث درمان و پزشکی مجمع آماده همکاری است همچنین از سازمان های غیر دولتی زنان و کودکان و اتحادیه های اصناف پشتیبانی می کنیم.

در پایان نشست هم اندیشی علمای افغانستان با مسئولان مجمع به پیشنهاد دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با رأی گیری کمیته ای از علمای مناطق مختلف افغانستان برای برنامه ریزی، بررسی و ارزیابی آنچه در نشست امروز گفته شد، تشکیل شد و مقرر گردید در آینده نیز این جلسات ادامه یابد.

..............................
پایان پیام/ 167

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین