کد خبر: 187248380
تاریخ انتشار: جمعه 15 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » راه برون رفت از قاچاق نگاه پیشگیرانه به این پدیده و ایجاد فضای هوشمندانه است
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: راه برون رفت از قاچاق نگاه پیشگیرانه به این پدیده است و دولت هم با این نگاه به مقابله با قاچاق کالا و ارز می پردازد.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی استانداری، سردار علی مویدی در بندرعباس با بيان اينكه قاچاق یک پدیده بسیار پیچیده و دارای ابعاد متعدد است، عنوان كرد: ورود به مباحث اطلاع رسانی در حوزه قاچاق بايد سنجیده و با در نظر گرفتن قوانین و مقررات باشد و در حالي كه عین واقعیت گفته مي شود نبايد موجب تشویش اذهان عمومی شد.

 

وي ادامه داد: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان مرجع ملی که در موضوعات کلان مرتبط با قاچاق اظهار نظر می کند، معتقد است قبل از قطعی شدن هر پرونده ای، رسانه ای کردن موضوعات هزینه هایی برای مردم و نظام دارد و به مصلحت نیست.

 

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: سیاست دولت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا این است که هیچ موضوعی از مردم نباید پنهان شود اما اطلاعات باید زمانی به مردم داده شود که حداکثر استفاده را ببرند و هیچ شائبه ای ایجاد نشود و هرگاه پرونده ای قطعیت پیدا کند اطلاع رسانی لازم به مردم صورت خواهد گرفت.

 

مویدی با بيان اينكه مرزنشینان سرمایه های اصلی نظام در جهت حراست از مرز و بوم ایران اسلامی هستند، تصريح كرد: مرزنشینان از دلسوزترین افراد برای این مرز و بوم هستند و نقش مرزنشینان در کشور کاملا ملموس است.

 

وي گفت: نگاه ما به تجارت سنتی مرزنشینان تهدیدآمیز نیست و به شرط اینکه در قالب قانون و مقررات صورت گیرد و می تواند فرصتی فراهم کند و در اين راستا در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز آئین نامه تجارت ملوانی و کوله بری در مرزها با اولویت تدوین شد.

 

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بيان داشت: راه برون رفت از قاچاق نگاه پیشگیرانه به اين پديده است و دولت هم با این نگاه به مقابله با قاچاق کالا و ارز می پردازد و با این رویکرد بسیاری از آسیب ها کاهش خواهد یافت و اقتصاد سالمی خواهیم داشت.

 

مویدی با بيان اينكه با راه اندازی سامانه ها و ایجاد فضای هوشمندانه در ساختارها مي توانيم پدیده قاچاق را کاهش دهیم، خاطرنشان كرد: نزدیک به 10 سامانه اصلی و 20 زیرسامانه در چهار سال اخیر از سوی دولت در راستاي كاهش قاچاق طراحی شد که اجراي طرح رجیستری تلفن همراه از دستاوردهای مهم دولت در اين زمينه بوده است و دیگر کالاها نيز در قالب سامانه قرار خواهند گرفت.

 

 

پایان پیام/88

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین