کد خبر: 187299010
تاریخ انتشار: جمعه 15 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » حل مشکلات اقتصادی با باور ظرفیت های داخلی میسر می شود
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

خبرگزاری شبستان: امام جمعه چوار، گفت: بهره گیری و توجه با توان نیروهای متخصص و جوان و ظرفیت های داخلی و نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی موجب حل مشکلات اقتصادی و شکست دشمن در جنگ اقتصادی می شود.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام شهاب‌الدین میهن‌پرست، امام‌جمعه چوار، ظهر امروز (15 تیر) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع این شهر، با اشاره به خطبه 83 کتاب شریف نهج‌البلاغه، اظهار کرد: امام علی (ع) در این خطبه می‌فرماید: ای بندگان خدا برای هماهنگی با اهداف آفرینش خود، از خدا پروا کنید و ازآنچه شمار را پرهیز داد پرهیز کنید و از مخالفت و نافرمانی خدا بترسید تا استحقاق وعده‌های خدا را پیدا کنید و از بیم روز قیامت برکنار باشد.

 

وی، گفت: امام علی (ع) در این خطبه ادامه می‌دهند که خواه بدانی و خواه ندانی، بخواهی یا نخواهی، اهمیت بدهی یا بی‌اهمیت تلقی کنید و درهرحال که می‌خواهی باشید، ولی این حقیقت را بدان که خدا قادر و تواناست، یا قلمی را به دست بگیر و خط بطلان بر هستی خود زن و بگو که من نیستم و یا این هستی را رهسپار هدفی بالاتر از خور و خواب و خشم و شهوت و طرب و عیش و عشرت بدان.

 

امام‌جمعه چوار، با اشاره به اینکه امام علی (ع) می‌فرمایند که زندگی بشر به‌سوی هدفی بسیار بزرگ درحرکت است و هیچ عاملی برای به دست آوردن آن هدف والا جز تقوی وجود ندارد، افزود: خداوند از وعده‌هایی که داده است تخلف نمی‌کند و به وعده‌اش وفا می‌کند، امام علی (ع) می‌فرماید که برحذر باشید از آن روز هولناک که در انتظار شماست، یعنی آن روی پرده از روی واقعیات برداشته می‌شود و حقایق معلوم می‌شود و دیگر راه بازگشت به دنیا بسته می‌شود و راه جبرانی باقی نمی‌ماند.

 

حجت‌الاسلام شهاب‌الدین میهن‌پرست، در ادامه بابیان اینکه هدف آمریکا از تمامی دشمنی‌ها ازجمله تشدید فشارهای تحریمی پس از نقض برجام، براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، ابراز کرد: بدون شک آمریکا ایجاد بی‌ثباتی و آشوب از راه جنگ اقتصادی را دنبال می‌کند اما رهبر حکیم انقلاب ضمن هوشیار باش با مسئولان به بیان راهکارهای عملیاتی برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا پرداخته‌اند.

 

وی، گفت: باور به حل مشکلات اقتصادی با ظرفیت‌های داخلی، بی‌اعتمادی به نسخه‌های غربی برای حل مسائل اقتصادی، تشکیل ستاد مقابله با جنگ اقتصادی در دولت و همراهی وزارت خارجه با آن، عدم واگذاری امور اقتصادی و تولیدی کشور به طرف‌های خارجی ازجمله برنامه‌ها و راهکارهای عملیاتی است که مقام معظم رهبری برای مقابله با جنگ اقتصادی بیان فرمودند.

 

امام‌جمعه چوار، یادآور شد: به عبارتی اگر ظرفیت‌هایی که بر روی مذاکره و توافق سیاسی با طرف‌های خارجی متمرکزشده به سمت استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بهره‌گیری از منابع خارجی غیر از آمریکا و اروپا هدایت شود، امکان فرار از فشارهای تحریمی و بلکه شکست دشمن در این جنگ اقتصادی فراهم می‌شود.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، با اشاره به دستاوردهای طرح ملی ستاره خلیج‌فارس، افزود: ورود ایران به باشگاه صادرکنندگان بنزین، خودکفایی دریکی از کالاهای اساسی موردنیاز کشور، افزایش کیفیت بنزین داخلی، استفاده از توانمندی‌های متخصصان داخلی و جلوگیری از خروج ارز فراوان از مهم‌ترین دستاوردهای طرح پالایشگاه میعانات گازی کشور است.

 

وی، در بخش دیگری از سخنان خود به نشست منافقین در کشور فرانسه اشاره کرد و گفت: فرانسوی‌ها در ماه‌های اخیر تلاش کرده‌اند که این پیام را مخابره کنند که به دنبال تأمین منافع ایران به‌واسطه برجام هستند و به همین طریق تلاش می‌کنند تا فضایی به وجود آوردند که افکار عمومی ایران را این‌گونه قانع کنند که شرایطی که آمریکا به وجود آورده متفاوت از آن چیزی است که فرانسه و سایر کشورهای اروپایی آن را می‌خواهند.

 

امام‌جمعه چوار، یادآور شد: رفتار دولت فرانسه برای به رسمیت شناختن نشست گروه برانداز و تروریست منافقین، تلاش دولتی محسوب می‌شود که از یک‌سو به دنبال ایجاد منفذی برای ماندن ایران در ساختارهای سیاسی بین‌المللی و اتحادیه اروپاست و از دیگر سو به دنبال تفکیک بین اروپای خوب از آمریکای بد نزدم مردم ایران است.

 

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، در پایان با اشاره به 14 تیرماه روز گرامیداشت شهرداری‌های و دهیاری‌ها، از درخواست مردم بخش چوار برای استقرار شعبه دادگستری در این شهر خبر داد و گفت: انتظار می‌رود که این درخواست به‌حق مردم چوار موردتوجه مسئولان امر قرار گیرد.

 

پایان پیام/92

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین