کد خبر: 187303207
تاریخ انتشار: جمعه 15 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » نیازمند یک برنامه تهاجمی اقتصادی هستیم/ نقدینگی در دست مردم زیاد و نیازمند هدایت است
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
آیت الله امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه تهران:

خبرگزاری شبستان: خطیب موقت نماز جمعه تهران در خصوص اقتصاد آسیب دیده امروز گفت: دشمن امروز بر ما هجوم آوردند و ما هم باید تهاجمی با آنها برخورد کنیم، کشور به برنامه تهاجمی نیاز دارد.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، آیت الله امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران امروز جمعه(۱۵تیرماه) در خطبه های دوم(سیاسی) خود با اشاره به برخی مفسدین اقتصادی در کشور گفت: کسانی که امروز فساد کردند‌ افرادی هستند که در قبل هم در کشور فساد می‌کردند اما امروز در اوج آن هستند.

وی ادامه داد: امروز باید با این فساد اقتصادی در دو بخش برخورد جدی شود، ابتدا باید با خلافکاران با شدت برخورد کرد، در قرآن کریم آمده است که «کسانی که در زمین فساد می کنند و مفسد فی الارض هستند باید با آنها برخورد محکم کرد در غیر این صورت دشمن از ما نمی ترسد».

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: قوه قضاییه، مجلس و دولت همه می دانند که باید یک‌ برنامه ریزی تهاجمی تهیه کنند زیرا ما امروز در یک جنگ سخت اقتصادی هستیم.

آیت الله امامی کاشانی یادآور شد: دشمن امروز بر ما هجوم آوردند و ما هم باید تهاجمی با آنها برخورد کنیم، کشور به برنامه تهاجمی نیاز دارد تا در فشار اقتصادی نمانیم.

وی افزود: امروز نقدینگی در دست مردم زیاد است و تنها این ‌نقدینگی باید هدایت شود، در واقع ما باید این نقدینگی را به سوی تولید ببریم تا مردم بدانند چگونه کاسبی کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: برای دولت و قانون گذار این امر باید مهم باشد که بدانند چگونه باید سرمایه کشور را هدایت کنند تا هم اشتغال ایجاد شود و هم اقتصاد پویا گردد.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: اگر برنامه ریزی درست برای هدایت نقدینگی صورت گیرد در این شرایط اموال مردم و اقتصاد حفظ می شود، اگر دولتی بخواهد ایستاده باشد باید اقتصاد آنها استوار باشد..

وی با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) در خصوص وظیفه یک دولت در جامعه اسلامی گفت: امام صادق(ع) می فرمایند «وظیفه یک دولت سه چیز است: عدالت، امنیت و فراوانی نعمت؛ بنابراین وقتی معیشت مردم محیا باشد کشور رو به آبادانی است و این وظیفه دولت است.‌

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: مسئولین پیگیر باید در این راستا برنامه های عملیاتی را ارائه کنند تا اقتصاد رو به پویایی برود.

آیت الله امامی کاشانی در پایان در خصوص نامه سردار سلیمانی در حمایت از رییس جمهور گفت: از سردار سلیمانی بابت این حمایت باید تشکر کرد زیرا این نامه موجب انسجام و وحدت ملی می شود.

پایان پیام/523

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین