کد خبر: 187305928
تاریخ انتشار: جمعه 15 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » اجرای طرح تابستانه «بچه های بهشت بندر»/وقتی همه ظرفیت مسجد پای کار آید
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
گزارش اختصاصی شبستان؛

اردوی افتتاحیه طرح تابستانه «بچه های بهشت بندر» کاری از مجموعه تربیتی مسجد مالک اشتر بندرعباس در مناطق بکر و گردشگری بهشت جنوب(شهرستان رودان) در شرق استان هرمزگان در حال برگزاری است.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

خبرگزاری شبستان-هرمزگان؛ مسجد مالک اشتر یکی از مساجد فعال سطح شهر بندرعباس است که با مدیریت قوی استاد اخلاق، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی معصومی در محله بهشت بندرپایتخت تجاری و اقتصادی ایران اسلامی طرحی نو درانداخته و با ایجاد اتحاد و همدلی در بین فعالان مسجد، از همه ظرفیت های آن برای کادرسازی بهره گرفته است.

 

تشکیل مجموعه تربیتی با محوریت امام جماعت مسجد و قرار گرفتن کانون فرهنگی هنری، هیات مذهبی، پایگاه مقاومت بسیج، موسسه قرآنی، گروه ورزشی، گروه هنر و رسانه در زیر این چتر واحد، سبب بی معنی شدن موازی کاری و انسجام و تسریع در پیشبرد امور شده است.

 

برنامه ریزی برای جذب، ساماندهی، آموزش و تربیت دینی کودکان، نوجوانان و جوانان از اهداف مهم شکل گیری مجموعه تربیتی مسجد مالک اشتر است که کار اجرایی آن از محرم پارسال کلید خورده است و تا کنون بیش از 60 نفر از کودکان، نوجوانان و جوانان جذب شده اند.

 

مجموعه تربیتی مسجد مالک اشتر در طول سال و به صورت برنامه ریزی شده و هدفمند، برنامه های کارشناسی شده، مورد نیاز، جذاب و همراه با در نظر گرفتن ذائقه جامعه هدف را اجرا می کند اما اوج فعالیت ها به فصل تابستان و تعطیلی مدارس مربوط می شود.

 

حجت الاسلام صادق شکور، مدیر مجموعه تربیتی مسجد مالک اشتر در حاشیه برپایی اردوی افتتاحیه طرح تابستانه«بچه های بهشت بندر» در شهرستان رودان، گفت: این اردو از صبح امروز شروع شده و تا غروب ادامه خواهد داشت.

 

مدیر مجموعه تربیتی مسجد مالک اشتر محله بهشت بندرعنوان کرد: طرح تابستانه مسجد از فردا شنبه 16 تیر ماه جاری آغاز و تا 16 شهریور ماه به مدت 60 روز ادامه دارد.

 

وی با اشاره به برگزاری اردوی درون استانی پیش از اجرای طرح تابستانه، افزود: پس از پایان دوره نیز اعضای شرکت کننده به اردوی فرهنگی زیارتی مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

 

مدیر مجموعه تربیتی مالک اشتر به بهره گیری از 15 نفر از طلاب حوزه علمیه بندرعباس برای اجرای طرح تابستانه مجموعه تربیتی مسجد مالک اشتراشاره کرد و یادآور شد: دوره های آموزشی طرح در بخش های کانون فرهنگی هنری، هیات مذهبی، پبسیج، موسسه قرآنی، گروه ورزشی و گروه هنر و رسانه پیش بینی شده است.

 

وی ادامه داد: سرود و تئاتر در بخش کانون فرهنگی هنری، دفاع شخصی در حوزه بسیج، روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ در بخش موسسه قرآنی، مداحی در حوزه هیات مذهبی، خوشنویسی، فتوشاپ و عکاسی در بخش هنر و رسانه و شنا و فوتبال در حوزه ورزش از شاخص ترین رشته های طرح تابستانه مجموعه تربیتی مسجد مالک اشتر است.

 

حجت الاسلام شکور، اجرای ویژه برنامه های زیارتی امامزاده سید مظفر(ع)، گلزار شهدا و شهدای گمنام و شرکت فعال در برپایی ادعیه و نماز جماعت را از دیگر برنامه های تربیتی طرح برشمرد و تصریح کرد: افراد شرکت کننده، پس از اتمام طرح، در بخش هایی که آموزش مقدماتی را فراگرفته اند مشغول فعالیت می شوند و در حین خدمت، آموزش های تخصصی را نیز فرا خواهند گرفت.

 

وی از کادرسازی و تربیت نیرو به عنوان محصول نهایی طرح نام برد و اظهار کرد: این افراد به مدت 2 سال آموزش های تخصصی مدیریتی را فرا می گیرند وبا به دست گرفتن مدیریت فعالیت های بخش های مختلف مسجد، با فنون مدیریتی آشنا خواهند شد.

 

موازی کاری یکی از آسیب های جدی فعالیت های فرهنگی به ویژه در حوزه مساجد است که در برخی از موارد متاسفانه ناخواسته موجب اختلاف و دودستگی بین فعالان مسجدی می شود که نتیجه آن، عدم جذب و نگهداشت نسل جوان در خانه های امن الهی برای مصون ماندن از مخاطرات و آسیب های اجتماعی می شود.

 

حرکت نو، بدیع و خلاقانه و اقدام شایسته و درخور توجه مسجد مالک اشتر در ایجاد زمینه برای وحدت، همدلی، همگرایی و هم افزایی بین ارکان مسجد می تواند به عنوان الگویی موفق در اختیار مساجد دیگر قرار گیرد تا جایگاه این اماکن مقدس به مسجد طراز اسلامی نزدیک تر شود.

 

 

پایان پیام/88

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین