کد خبر: 187314340
تاریخ انتشار: جمعه 15 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » چشم به دست غربی ها نباشیم/ مدیران ناکارآمد عزل شوند
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
امام جمعه موقت بیرجند:

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید در برابر تحریم های دشمن پیاده شود اما تیم اقتصادی دولت اهتمامی نداشته و نمره خوبی در این راستا نگرفته است، گفت: نباید منتظر عنایت و لبخند دشمن و چشم به دست غربی ها داشته باشیم.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی ظهر امروز (15 تیر) در خطبه های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: گاهی انسان فکر می کند درست عمل و عبادت می کند اما اگر دقت کند شرمنده درگاه حق می شویم نه طلبکار؛ نیّت اعمال بسیار اهمیت دارد و باید برای خداوند باشد نه خوشامد دیگران.

 

وی با بیان اینکه شخصیت انسان ها با یکدیگر به لحاظ «نیّت» تفاوت دارد، گفت: از خداوند می خواهیم با فضل خود به ما نگاه کند و الا ذخیره ای برای آخرت نداریم و باید همیشه خود را بدهکار خداوند بدانیم.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه اعمال با نیّت انسان ها سنجیده می شود، افزود: امام صادق علیه السلام می فرماید «خداوند مردم را بر اساس نیّت ها در روز قیامت محشور می کند.»

 

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: نیّت های هر انسانی حاکی از شخصیت درونیش است و از لابه لای اهداف افراد می توان شخصیتش را شناخت.

 

وی با تاکید بر اینکه نیّت ها و اهداف موجب ارزشمندی عمل است و در واقع پیوندهای اجتماعی، اعتقادی، فرهنگی و سیاسی را به و جود می آورند، عنوان کرد: گاهی افراد تفاوت های فراوان دارند اما براساس نیّت و اهداف مشترک، گروه ها و ملت ها را شکل می دهند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه باید ببینیم در چه جریانی قرار داریم، افزود: اگر به دنبال جریانات اجتماعی منحرف برویم مشخص می شود که نیّت و هدفی را که دنبال می کنیم مشکل دارد.

 

حجت الاسلام عبادی گفت: براساس اهداف و نیت ها عمل و شخصیت انسان ارزش پیدا می کند و بر همین اساس جریانات مختلف اجتماعی و اعتقادی شکل پیدا می کند.

 

وی  با بیان اینکه اقتصاد بدون نفت اگر بخواهد شکل بگیرد بر اساس درآمدهای مالیاتی به عنوان یکی از منابع است، ادامه داد: بنیه اقتصادی خراسان جنوبی ضعیف است و باید کارگزاران مالیاتی مراعات وضعیت مردم استان را کنند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با تسلیت سالروز شهادت امام صادق علیه السلام، گفت: در دوران این امام بزرگوار مباحث مهم انسان شناسی، خداشناسی معارف عمیق دینی بیان شد و هزاران شاگرد پرورش دادند.

 

حجت الاسلام عبادی با اشاره به 18 تیرماه کشف کودتای نوژه و ادبیات کودکان و نوجوانان، عنوان کرد: ادبیات فارسی جزو ادبیات غنی جهان است که که اگر کودکان با آن آشنا شوند بسیتر تاثیرگذار است.

 

وی به 21 تیرماه و سالروز حادثه مسجد گوهرشاد اشاره و افزود: حجاب و عفاف یکی از مباحث سبک زندگی است که دشمن روی آن برنامه دارد و تلاش می کند بدحجابی در جامعه ایران شکل بگیرد 

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به افزایش نقدینگی و خروج امریکا از برجام، بیان کرد: افزایش قیمت ارز کوتاهی رئیس بانک مرکزی است و به رئیس جمهور نامه زدیم که ایشان را عزل کند.

 

حجت الاسلام عبادی افزود: دشمن جنگ اقتصادی به راه انداخته و در این شرایط باید رودربایستی و رفاقت را کنار بگذاریم و مدیران ناکارآمد بلافاصله برداشته شوند.

 

به گفته وی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که طرح های نیمه تمام عمرانی به مردم واگذار شوند اما دولت به این مصوبه عمل نکرد و ما این ها را با شفافیت برای مردم بازگو می کنیم.

 

حجت الاسلام عبادی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید در برابر تحریم های دشمن پیاده شود اما تیم اقتصادی دولت اهتمامی نداشته و نمره خوبی در این راستا نگرفته است، گفت: نباید منتظر عنایت و لبخند دشمن و چشم به دست غربی ها داشته باشیم.

 

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: باید دولت از ابتدا فکر خروج امریکا از برجام را می کرد و ساختار اقتصادی را به گونه ای می چیدند که مقاوم باشد.

 

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه سخنان انقلابی و تهدید اخیر رئیس جمهور که اگر نفت ایران صادر نشود نفت کل منطقه هم صادر نخواهد شد قابل تقدیر است، عنوان کرد: باید با اروپایی ها اتمام حجت کنیم و البته اگر بلافاصله از برجام خارج می شدیم عده ای در داخل باز هم حرف و حدیث داشتند.

 

امام جمعه موقت بیرجند گفت: اگر 2 درصد راه برای مذاکره بود نظام اسلامی رفته است.

 

به گفته وی امروز مثلت امریکا، اسرائیل و آل سعود تشکیل شد تا در ایران اختشاشات ایجاد کنند و مردم باید در تجمع برای مطالبات به حق خود مراقبت کنند که دشمن سوءاستفاده نکند 

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه انسجام عملی ملی باید ایجاد شود، گفت: از قوه قضاییه انتظار است با مفسدان اقتصادی محکم و قاطع برخورد کند و اکنون چارچوبه ای را تعیین کند و مفسد اقتصادی و فی الارض را اعدام کند و نباید با آنان مباشات کرد.

 

 حجت الاسلام تاکید کرد: تحریم های امریکا هر چه باشد خللی در نظام جمهوری اسلامی ایجاد نخواهد کرد و آینده انقلاب اسلامی روشن است و باید با اجرای اقتصاد مقاوتی در برابر سختی ها و مشکلات اهتمام داشته باشیم.

 

 

 

 

پایان پیام/70

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین