کد خبر: 187314342
تاریخ انتشار: جمعه 15 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » نعمت ارزشمند ولایت و رهبری را قدر بدانیم/تلاش دشمنان برای انحراف نسل جوان
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت یاسوج با تاکید بر اینکه دشمنان تلاش بسیاری برای انحراف نسل جوان می کنند، گفت: باید نعمت ارزشمند ولایت و رهبری را قدر بدانیم.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سیدعلی صالح موسوی اعظم، امام جمعه موقت یاسوج ظهر امروز ( 15 تیر ) در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا و دوری از گناه، گفت: بهترین تقوا پارسایی است، ضمن اینکه خداوند همه ما را برای شناخت و معرفت خلق کرده است.

 

وی با بیان اینکه معنای همه جانبه عبادت در مرحله نخست شناخت از وظایف اجتماعی است، اظهار داشت: کسی به معنای واقعی کلمه خدا را می شناسد که وظایف عبادی را در ابعاد مختلف زندگی خود پیدا کند.

 

موسوی اعظم با اشاره به اینکه بحث قدردانی از نعمت های خداست که یکی از این نعمت ها وجود خود انسان بوده و بهترین نعمت ها نام دارد، ادامه داد: اگر کسی شکرگزار نعمت های خدا باشد، خداوند نعمتش را افزایش می دهد.

 

خطیب جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه چهار نعمت است که اگر انسان قدر آنها را بداند خداوند چهار نعمت دیگر را به او می دهد، اضافه کرد: افرادی که سحر خیز هستند این را بدانند خداوند دعای آنها را اجابت می کند.

 

وی ابراز داشت: نعمت دیگر شکر نعمت های خداست، ما هیچ وقت نمی توانیم نعمت های خدا را بشماریم؛ این نعمت ها از نظر ارزش یکسان نیستند.

 

موسوی اعظم یادآور شد: هیچ نعمتی اکنون بالاتر از وجود امام معصوم (علیهم السلام) نیست، نعمت نبوت با سایر نعمت ها قابل مقایسه نیست.

 

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه نعمت های خداوند در یک سطح قرار ندارند و متفاوت هستند، عنوان کرد: عقل نعمت دیگری است که بسیار ارزشمند است.

 

وی در توضیح این مطلب، اظهار داشت: عقل این است که انسان بتواند از نظر بعد معنوی به ذات حق تقدم پیدا کند، این افراد دین را به دنیا نمی فروشند.

 

موسوی اعظم خاطرنشان کرد: اکنون وجود مقدس امام عصر (عجل الله تعالی فرجه شریف) و نایب های ایشان نیز وجود دارند و ما باید قدر نعمت رهبری را بدانیم.

 

خطیب جمعه موقت یاسوج خاطرنشان کرد: حکمت نیز مجموعه ای از معرفت اخلاق پاک، علم و نور هدایت است، زیرا خداوند می فرماید: «به هرکسی حکمت دهیم خیر کثیر داده ایم».

 

وی ضمن تاکید بر اینکه باید شکرگزار نعمت های الهی باشیم، تاکید کرد: کسی که شکرگزار است نفع آن به خودش می رسد.

 

موسوی اعظم با بیان اینکه خداوند بی نیاز از تحلیل و تسبیح انسان هاست، ادامه داد: لقمان در این خصوص این گونه فرزندش را نصیحت می کند و می گوید:« به ذات خداوند شرک نورزد و بزرگترین ظلم گناه و معصیت انسان به خودش شرک است، خداوند همه گناهان را می بخشد جز شرک را؛ البته باید توبه باشد، توبه ای که قلب و زبان باهم هماهنگ باشند.

 

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه دستگاه های تبلیغاتی عالم به دنبال جایگزین کردن شرک به جای دین اسلام هستند، تصریح کرد: شکرگزاری نسبت به والدین از دیگر شکرگزاری هاست که باید با بهترین اخلاق و رفتار با آنها برخورد کنیم.

 

وی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته، با بیان اینکه پرداخت مالیات در زمان پیامبران نیز وجود داشت، عنوان کرد: پرداخت مالیات باعث می شود از یک سری تنگناها عبور کنیم.

 

موسوی اعظم در ادامه، یادآور شد: بر خلاف تبلیغ سوء برخی ها که حج را زیر سوال می بردند، روز گذشته برنامه حاجیان در یاسوج برگزار شد.

 

خطیب جمعه موقت یاسوج با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام)، گفت: زمینه ای فراهم شد که امام صادق (علیه السلام) به تبلیغ احکام الهی پرداخته و شاگردان بسیاری را تربیت کردند.

 

وی تصریح کرد: چقدر خوب است که انسان به خود بیاید و متوجه غفلت های فراروی خود شود و به گناهش پی ببرد.

 

موسوی اعظم گفت: خود به خود دلمان را به چیزی که ارزشی در آن نیست خوش کرده ایم، نیکی به هر انسان معتقدی، نیکی به امیرالمومنین (علیه السلام) است و احترام به امام علی (علیه السلام) احترام به پیامبر و خداست.

پایان پیام/82

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین