کد خبر: 187349479
تاریخ انتشار: جمعه 15 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » نخستین همایش استانی شعرروستا در روستای غینر برگزارشد
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

نخستین همایش استانی شعرروستا با محوریت روستا به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و فرمانداری شهرستان شازند برگزار شد.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، نخستین همایش استانی شعرروستا در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و صیانت از حقوق شهروندی و کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت روستا به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و فرمانداری شهرستان شازند برگزار شد.

 

فراخوان این همایش در 10بخش موضوعی و یک بخش ویژه (لالایی ها وعاشقانه های روستا) تدوین و منتشر شد که مورداستقبال هنرمندان، ادیبان و شاعران استان مرکزی قرار گرفت و به عنوان یک طرح ابتکاری و خلاقانه در تقویم اجرایی برنامه های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان مرکزی گنجانده شد.


این همایش در روستای غینر از توابع بخش مرکزی شهرستان شازند با حضور بیش از یک هزار نفر از مردم خوب این روستا چهاردهم تیر همزمان با بزرگداشت روز قلم و روز شهرداری ها و دهیاریها و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و مردم خونگرم روستای غینر و همچنین با حضور برگزیدگان این همایش که از شهرستان های شازند، ساوه، دلیجان، محلات، خمین، خنداب، کمیجان، تفرش حضور داشتند برگزار و مورد استقبال قرار گرفت.


 

میرزایی فرماندار شهرستان شازند در این همایش ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این همایش گفت: شهرستان شازند بزرگترین شهرستان استان مرکزی است که بابیش از210 روستای دارای سکنه مقام اول فراوانی جمعیت روستایی را در استان داراست و این شاخصه پتانسیل خوبی جهت معرفی ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی روستا است.

 


وی افزود: همایش ها که باعث نشاط اجتماعی بین مردم می شود بسیار لازم و مورد توجه مسئولان استان و شهرستان است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به عنوان متولی این همایش و برنامه های فرهنگی انصافا خوب و با تمام توان درحال برگزاری این نوع برنامه ها هستند و به این امر اهتمام دارند و وظیفه ما مسئولان است که بستر مناسبی برای برگزاری اینچنین برنامه ها را فراهم آوریم و به دنبال نشاط اجتماعی در چارچوب اخلاق و قانون باشیم.

 

مسعود عظیمی دبیر نخستین همایش شعرروستا و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شازند به گویش محلی در پایان ضمن تقدیر از زحمات همه عزیزان و شاعران شهرستانهای استان که اشعار خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کردند گفت:‌ دبیرخانه همایش بولتن اشعار رسیده به دبیرخانه را چاپ آن را و به همه شاعران شرکت کننده تقدیم خواهد کرد و همچنین اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان شازند در برنامه های بعدی به دنبال برگزاری برنامه های متنوع و مشارکتی با دستگاه های مربوطه اجرایی شهرستان است که بتواند فضای آرامی را برای استفاده خانواده ها در کنار هم فراهم کند و با برگزاری جشنواره ها و همایش های شهرستانی و استانی ظرفیت و داشته های این شهرستان را معرفی کند.

 

 

پایان پیام/87

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین