کد خبر: 187354916
تاریخ انتشار: جمعه 15 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » حجاب و حیا وسیله ای دفاعی برای دختران/ دشمن را در جنگ فرهنگی ناکام بگذارید
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت سنگر با بیان اینکه حجاب و حیا برای دختران یک وسیله دفاعی است، گفت: نوع حجاب و پوششی که در جامعه اسلامی می بینیم بسیار نگران کننده است و باید تلاش کنیم تا با ترویج فرهنگ عفاف دشمن را در این جنگ فرهنگی ناکام بگذاریم.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام عادلی، امام جمعه موقت بخش سنگر، امروز (۱۵ تیر) در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه یکی از ویژگیهای نماز جمعه این است که بدانیم در عصر و زمان ما چه می گذرد، اظهار کرد: اینکه در مورد مسایل پیرامون خود بی اطلاع باشیم و ندانیم چه کسی جنایت می کند و مظلومان عالم چه کسانی هستند و اتفاق هایی که در دنیا رخ می دهد را دنبال نکنیم گرفتار غفلت می شویم.

وی با بیان اینکه در هفته پیش رو، سالروز شهادت امام صادق علیه السلام، رییس مذهب شیعه است، گفت: ایشان احیاگر مذهب شیعه بعد از زمان رسول الله بودند که در آن زمان شیعه در حال افول و خاموشی بود و امام صادق علیه‌السلام با احیای آن، ما را مدیون خود کرد.

حجت الاسلام عادلی همچنین از ائمه جماعات مساجد خواست در برگزاری مراسم سالروز شهادت این امام اهتمام ویژه چه در شهرها و روستاها داشته باشند.

وی در ادامه به فرا رسیدن روز عفاف و حجاب در ۲۱ تیر اشاره و اذعان کرد: امروز متاسفانه در این بخش زیاد آسیب پذیر هستیم و بسیار هم آسیب دیده ایم که باید با توجه به برکت نظام جمهوری اسلامی در بحث حجاب، جامعه ما و عفاف در بین زنان رونق خاصی پیدا می کرد.

حجت الاسلام عادلی اضافه کرد: متاسفانه دشمنان برای اینکه به نظام ما آسیب بزنند در این زمینه کارهای بسیار موثری کردند که یکی از کارهای آنان مبارزه با ترویج عفاف و حجاب و گسترش بی حجابی در جامعه بوده است و ما نیزاز وقتی تکلیف بزرگ الهی که همان امر به معروف و نهی از منکر را کنار گذاشتیم، رو بروز شاهد آنیم که می بینیم بسیاری از بانوان روسریشان را در داخل ماشین بر می‌دارند و در خیابان ها هم روسری را به دور گردنشان می‌گذارند و راه میروند.

وی با بیان اینکه متاسفانه نوع حجاب و پوششی که در جامعه اسلامی می بینیم بسیار نگران کننده است، افزود: این مسئله باید آسیب شناسی و کارشناسی شود تا ان شاءالله این معضل و حربه دشمن از دست دشمن گرفته شود.

حجت الاسلام عادلی با تاکید بر اینکه زنان ایرانی، از قدیم الایام حجاب، پوشش و عفتشان زبانزد خاص و عام بود، گفت: حجاب و حیا برای دختران ما یک وسیله دفاعی است.

وی خاطرنشان کرد: دقیقا کسی که اهل حجاب و پوشش است از آسیب ها در امان است و اگر مردی تابع هوا و هوس باشد طبیعتاً بدنبال خانوم هایی که اهل حجاب و پوشش هستند نمی روند بلکه، بدنبال خانوم هایی که ظاهرشان مناسب نیست می روند چون برای آنها این ظاهر یک نشانه است و زمینه این ارتباط را می بیند.

وی اظهار کرد: همچنین دختر عفیف نیز مرد عفیف را می طلبد، حجب و حیا و عفت برای دختر مانع محکمی در برابر شهوات مردان است، و دختر با حیا و حجاب طبیعتاً بدنبال مرد با حیا و مومن می رود.

حجت الاسلام عادلی حجب و حیا دختران را سبب بزرگی و بالا رفتن آنان در چشم مردان دانست و تصریح کرد: امیدواریم با فرهنگ سازی و شیوه های درست اسلامی و اخلاقی بتوانیم فرهنگ عفاف و حجاب را مثل سالهای اوایل انقلاب و بیش از آن در جامعه ببینیم و دشمن را در این جنگ فرهنگی ناکام بگذاریم.

امام جمعه موقت سنگر در ادامه به حادثه ۱۲ تیر سال ۶۷ که آمریکا با شلیک یک موشک به یک فروند هواپیمای ایرباس مسافربری ایران آن را هدف قرار داده و جمعی از هموطنان عزیز ما را به شهادت رساندند اشاره کرد و گفت: کسی اینکار را انجام می دهد که خود را پرچمدار دمکراسی و آزادی در دنیا می داند.

حجت الاسلام عادلی افزود: خیلی ها در خواب غفلت هستند و این دشمن انسانیت را نمی شناسند و از این رو باید با یادآوری و زنده نگه داشتن این اتفاقات چهره کریح این جنایتکار تاریخ را به جهانیان معرفی کنیم.

وی در ادامه همچنین با یادآوری ابراز ناراحتی و نگرانی ملت ایران و همه آزادی‌خواهان جهان از قتل عام مردم یمن، افزود: سعودی ها و متحدان آن در حق مردم مظلومی که فقط استقلال می خواهند، حمله می کنند و از زمین و آسمان به کشور، خاک و مردمشان آنان را رنج می‌دهند.

وی  همچنین به دیدار صمیمانه مقام معظم رهبری با دانشجویان هم اشاره کرد و اذعان کرد: در این دیدار سخنان و انتقادات خوبی مطرح شد و این در واقع کلاس درس است که سیاست های کلی نظام، انتظاراتی که نظام از قشر دانشجو و اساتید و ... دارند و توقع ای که از مردم از جهت دفاع و حمایت از نظامشان دارند مطرح می شود که باید سخنان حضرت آقا در دانشگاه ها برای جوانان ما تدریس شود.

امام جمعه موقت سنگر در ادامه خطبه‌های نمازجمعه این هفته به معرفی و مجازات مفسدان اقتصادی همانند قاچاقچیان مواد مخدر اشاره کرد و خواستار رسیدگی مسئولین در این مورد شد و اضافه کرد: گرچه بخش عمده این گرانی و تورم به خروج از برجام و تحریم های دشمن برمی گردد اما اینگونه نیست که این مشکلات را نتوان با مدیریت و نظارت صحیح قابل کنترل کرد.

 

ویاظهار کرد: چیزی مهمتر از قوت مردم نیست و باید با مفسدان اقتصادی برخورد جدی شود و به مردم معرفی شوند، هر چند در این زمینه اقداماتی نیز انجام شده است.

 

پایان پیام/84

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین