کد خبر: 187447775
تاریخ انتشار: شنبه 16 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » برای کاهش آسیب های اجتماعی باید جامعه را با هنر آشتی دهیم
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
استاندار قزوین:

استاندار قزوین گفت: ما باید جامعه را با هنر آشتی دهیم تا از آسیب های اجتماعی و خشونت ها فاصله بگیریم.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی در نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه بین المللی فروش آثار هنرمندان قزوین بیان کرد: متأسفانه انسان ها قرن ها است که با خود قهر کرده و از خود دور شده اند و برای نزدیک شدن به خود باید به خانه خود بازگردیم و خانه ما هنر و هویت ما است و باید زمینه بازگشت به آن را فراهم کنیم.

 

وی ادامه داد: از زمانی که انقلاب صنعتی و مدرنیته وارد کشور شد ما با فاصله گرفتن از خود، هویت های جعلی را تعریف کردیم و از داشته های ارزشمند خود دور شدیم.

 

استاندار قزوین اضافه کرد: ما نیاز داریم بیش از هرچیزی جامعه را با هنر آشنا دهیم تا خشونت وعصبانیت در جامعه کاهش یابد.

 

وی تأکید کرد: هر هنری فضای لطیفی را برای مخاطبان رقم می زند و در صورت قرارگیری دراین فضا تاثیر مناسبی بر انسان ها خواهند گذاشت؛ فضا و معماری در رفتار انسانها تاثیر دارد و به همین دلیل در بازارهای سنتی کمتر آسیب های اجتماعی مشاهده می شود.

 

زاهدی خاطرنشان کرد: ما باید جامعه را با هنر آشتی دهیم تا از آسیب های اجتماعی و خشونت ها فاصله بگیریم.

 

وی بر تلاش برای پیوند اقتصاد و هنر برای حمایت از هنرمندان تأکید کرد و گفت: بسته بندی محصولات هنری امروز در دنیا نقش جدی در فروش آثار دارد و باید شرکت شهرک های صنعتی در این زمینه با مشارکت هنرمندان استان اقدام کند.

 

زاهدی اعلام کرد: باید توسط هنرمندان مطرح قزوینی اثری که نمادی از استان داشته باشد را تولید کنیم تا در صورت نیاز به میهمانان خارجی تقدیم شود.

 

در ادامه مشاور استاندار و مدیر کل حوزه استاندر قزوین اظهار کرد: باید با فرهنگ سازی بین جامعه شرایطی را ایجاد کنیم که محصولات هنری هنرمندان استان در سبد خانوار قرار گیرد.

 

عبدالرضا میقانی خاطر نشان کرد: باید به هر شکل ممکن که دستگاه های اجرایی می توانند برای کمک به هنرمندان از طریق خرید محصولات آنها تلاش کنند.

 

پایان پیام/293

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین