کد خبر: 187452046
تاریخ انتشار: شنبه 16 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » آیا تماس های روحانی کارساز بود؟
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

پیش از برگزاری جلسه کمیسیون مشترک برجام در وین حسن روحانی در تماس های تلفنی با روسای جمهور آلمان و فرانسه نسبت به بسته پیشنهادی اروپا تذکر داد و حالا گفته می شود این تذکرات تاثیر مثبتی بر بسته داشته است.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، پیش از ارایه بسته پیشنهادی اروپا به ایران، حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان بلافاصله پس از بازگشت از سفر به اروپای غربی با صدراعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه تماس تلفنی داشت که در آن تماس ها بر لزوم ارایه راهکارهای اساسی به منظور حفظ ایران در برجام از سوی اروپا تاکید کرد.

 

روز گذشته کمیسیون مشترک برجام در وین برگزار شد و در نهایت اروپایی ها موفق شدند رضایت ایران به منظور باقی ماندن در برجام را جلب کنند.

 

از جمله راهکارهای ارایه شده توسط اروپایی ها این بود که روابط گسترده تر اقتصادی در حوزه‌های مختلف با ایران حفظ و ارتقاء یابد، کانال‌های موثر مالی برای تعامل با ایران مستمر باشد، صادرات نفت و میعانات گازی، محصولات نفتی و پتروشیمی ایران ادامه داشته باشد، روابط حمل و نقل دریایی (از جمله کشتیرانی و بیمه)، زمینی، هوایی و ریلی حفظ شود، پوشش‌های اعتبار صادراتی تقویت یابد، از تجارت و سرمایه‌گذاری در ایران حمایت عملی شود، از شرکت‌ها در برابر آثار فراسرزمینی تحریم‌های ایالات متحده نیز حمایت شود.

 

این راهکارها بر روی کاغذ اهمیت بسزایی دارد اگر در عمل هم اینگونه مورد توجه قرار گیرد اما گفته می شود پیش از این بسته پیشنهادی اروپا از چنین تعهداتی خالی بود.

 

در همین رابطه، ظریف نیز روز گذشته تاکید کرده بود که بسته پیشنهادی اروپا قابل اجرا بود اما کافی و دقیق نبود.

 

پایان پیام/281

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین