کد خبر: 187453727
تاریخ انتشار: سه شنبه 26 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » ناقص بودن قانون انتخابات از چالش های فرا روی شورای نگهبان
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

مسئول دفتر نظارت و بازرسی برانتخابات لرستان نظارت بر انتخابات، با اشاره به اهمیت اصلاح قانون انتخابات، گفت: نقص قانون انتخابات از چالش های فرا روی شورای نگهبان در دهه اخیر است.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، تیمور سپهوند، مسئول دفتر نظارت و بازرسی برانتخابات استان لرستان، امروز(26 تیر) در جمع خبرنگاران، گفت:  امروز قریب 56 میلیون نفر از جمعیت 80 میلیون نفری جامعه صاحب رای هستند.

 

وی با اشاره به قانون انتخابات با توجه به شرایط 30 سال گذشته تصویب شده است، افزود: از مهم ترین چالش های دهه اخیر که شورای نگهبان با آن مواجه بوده است ناقص بودن قانون انتخابات است.

 

سپهوند، با بیان اینکه صاحب نظران، کارشنان و افراد متخصص به این نواقص اذعان دارند، اظهار داشت:  اگر این قانون اصلاح شود مشکلات شورای نگهبان در بحث رسیدگی به شکایات، ثبت نام و... رفع خواهد شد.

 

وی با اشاره به  سیاست ها و راهبردهای ابلاغی از جانب رهبر معظم انقلاب در حوزه انتخابات به مجلس شورای اسلامی، دولت و شورای نگهبان، افزود:  باید با همکاری دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان طرح اصلاح قانون انتخابات به عنوان لایحه توسط دولت اعلام، در مجلس شورای اسلامی تدوین و توسط شورای نگهبان تصویب شود.

 

سپهوند، با اشاره به اینکه مقدمات اصلاح قانون انتخابات فراهم شده است و توسط کارشناسان شورای نگهبان  و دولت اقداماتی انجام شده است، ابراز کرد:  امید داریم در سال جاری این لایحه  وارد صحن مجلس شورای اسلامی شده و تدوین شود.

 

وی با بیان اینکه با تصویب این قانون بسیاری مشکلات رفع می شود، خاطرنشان کرد: امید می رود در انتخابات آینده برمبنای قانون اصلاح شده اقدام و نظارت شود.

 

خبرنگاران به عنوان چشم بینای جامعه در اصلاح امور جامعه خدمات بزرگی داشته باشند

 

مسئول دفتر نظارت و بازرسی برانتخابات استان لرستان، در ادامه با بیان اینکه خبرنگاران چشم بینای جامعه هستند، گفت: خبرنگاران باید تقوای الهی داشته و چالش های اجتماعی را براساس واقعیت منتشر کنند.

 

وی همچنین با بیان اینکه خبرنگاران باید اهل بصیرت باشند، گفت: با معرفت و شناخت و تدبر در امور اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بتواند صلاح جامعه خود را در نظر گرفته و براساس مصالح اخبار را تنظیم و منتشر کند.

 

سپهوند،داشتن روحیه انقلابی را دیگر ویژگی مهم برای خبرنگاران دانست و اظهار داشت: خبرنگار اگر از شجاعت انقلابی برخوردار باشد، حقیقت ها را به مردم منعکس می کند، که این حرکت در راستای اهداف انقلاب اسلامی است.

 

وی مطالبه گری حقوق مردم را دیگر ویژگی خبرنگاران دانست و گفت: خبرنگاران باید به نحو مطلوب از حقوق مردم دفاع کنند.

 

مسئول دفتر نظارت و بازرسی برانتخابات لرستان با بیان اینکه نقص قانون انتخابات باید به مطالبه عمومی تبدیل شود، اظهار کرد: مطالبه گری  می تواند بستری برای تقویت خدمات به جامعه اسلامی باشد.

 

 

پایان پیام/85

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین