کد خبر: 187453730
تاریخ انتشار: سه شنبه 26 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » ورود بیش از ۲ هزار خانوار جدید به چرخه حمایتی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

۲ هزار و ۳۹ خانوار جدید به دلیل فوت، زندانی شدن، از کارافتادگی و بیماری سرپرست در سه ماهه نخست سال جاری به چرخه حمایتی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد وارد شدند.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، فرید محبی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) کهگیلویه و بویراحمد امروز ( 26 تیر ) در گردهمایی آموزشی و توجیهی 66  نفر از مددکاران و مشاوران کمیته امداد استان که در شهرستان گچساران برگزار شد، با اشاره به اینکه 100 مددکار در این نهاد به نیازمندان تحت حمایت خدمت‌ رسانی می‌کنند، گفت: نیروی مددکار با فعالیت خوب و مثمر ثمر، می ‌تواند باعث حرکت روبه‌ جلو و قابل ‌قبول خدمات در این نهاد شود.

 

وی با بیان اینکه مددکار محوری باید در کمیته امداد نهادینه شود، اظهار داشت: مددکار پل ارتباطی بین خانواده، کمیته امداد، سایر اقشار جامعه و خیرین است که می‌ تواند خانواده‌ ها را به سمت توانمندسازی فکری و تعالی فرهنگی هدایت کند.

 

محبی با اشاره به اینکه هدف ما در کمیته امداد جلب اعتماد عمومی نسبت به این نهاد است، ادامه داد: همه برنامه‌ ها، فعالیت‌ ها و اقداماتی که ما انجام می ‌دهیم، تلاش در جهت خدمت ‌رسانی بهتر و مطلوب ‌تر به نیازمندان است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برخی از اقدامات و برنامه‌ های کمیته امداد در سال جاری، گفت: 2 هزار و 39 خانوار جدید در سال جاری به علت فوت سرپرست، زندانی و یا ازکارافتادگی سرپرست به چرخه حمایتی این نهاد وارد شدند.

 

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی محرومان رویکرد اساسی کمیته امداد برای محرومیت ‌زدایی است، خاطرنشان کرد: کمیته امداد در تلاش است تا با اجرای برنامه ‌های مختلف توانمندسازی از جمله توسعه طرح‌ های اشتغال برای مددجویان تحت حمایت آنها را به خودکفایی و خروج از چرخه حمایتی برساند.

 

محبی به پرداخت 433 مورد کمک‌ هزینه ازدواج و جهیزیه به زوج ‌های جوان در سال جاری اشاره و یادآور شد: در این خصوص 901 میلیون تومان هزینه شده است.

 

این مسئول اجرای 417 طرح اشتغال با اعتبار هفت میلیارد و 770 میلیون تومان، آموزش 408 مددجو در دوره ‌های فنی و حرفه ‌ای با اعتبار 30 میلیون تومان و کاریابی برای 10 نفر از مددجویان تحت حمایت را از دیگر برنامه‌ های این نهاد در سه‌ ماهه نخست سال جاری اعلام کرد.

 

وی خواستار تلاش مددکاران در خصوص پیگیری مسائل مددجویان در زمینه ‌های مختلف از جمله اشتغال، مسکن، مشاوره، درمان، فرهنگی و تلاش در جهت جلوگیری از آسیب ‌های اجتماعی خانوارهای مددجو شد.

پایان پیام/82

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین