کد خبر: 187453735
تاریخ انتشار: سه شنبه 26 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در بیرجند آغاز می شود
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
عصر فردا؛

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم خراسان جنوبی از عصر فردا (۲۷ تیر) با حضور مسئولان استانی در سالن ایثار بیرجند آغاز می شود.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام بخشی پور امروز(26 تیر) در نشست خبری با بیان اینکه مسابقات خواهران در دانشگاه فرهنگیان و برادران در سالن ایثار برگزار خواهد شد، گفت: در این دوره از مسابقات 392 نفر از سراسر استان حضور دارند.



وی با بیان اینکه داوری این دوره از مسابقات برعهده 5 داور کشور، 6 داور استانی و یک داور بین المللی خواهد بود، گفت: این مسابقات از فردا 27 تیر آغاز و تا 29 ادامه دارد.

 

به گفته وی، مرحله شهرستانی مسابقات قبلا برگزار شده و اکنون نفرات برتر برای حضور در مرحله کشوری با هم به رقابت می پردازند.



مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر وقف در زمینه قرآنی یکی از نیازهای اصلی حوزه وقف در استان است، افزود: ما در استان کارهای بسیار خوبی می توانیم در حوزه قرآنی انجام دهیم، اما متاسفانه چون اعتبار نداریم، خیلی از برنامه ها صورت نمی گیرد.

 



حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات کشور قرآن کریم در استان نیازمند اعتبارات زیادی است، گفت: با وجود پیشنهاد برگزاری این مسابقات از تهران اما بدلیل اینکه اعتبار نداریم، نمی توانیم برگزار کنیم.

 


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بدلیل کمبود اعتبارت یک مرکز قرآنی در استان نداریم، ادامه داد: این در حالی است که زمینی برای این مهم از سوی یک واقف وقف شده است اما هزینه ساخت آن نیست.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خیلی از وقف های ما در روستاها بوده که در حال حاضر بدلیل خشکسالی خالی از سکنه شده است، گفت: موقوفاتی هم که در حال حاضر داریم، درآمدی ندارند، امسال هم تاکنون 30 موقوفه جدید در استان ثبت شده است.

 


حجت الاسلام بخشی پور با تاکید بر اینکه جشن های دهه کرامت در امامزادگان استان برگزار می شود، گفت: جشن ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) در 15 بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.

 



وی با بیان اینکه جشم ولادت امام رضا(علیه السلام) هم در 14 بقعه متبرکه برگزار خواهد شد، افزود: مراسم مرکزی در 31 تیرماه در امامزاده سرایان برگزار خواهد شد.

 

 

پایان پیام/70

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین