کد خبر: 187453745
تاریخ انتشار: سه شنبه 26 تير 1397
خانه » خبر گزاری ها » شبستان » جذب ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مساجد و بقاع متبرکه
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: برای مساجد و بقاع متبرکه از بودجه استانی ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب شده است.

به گزارش چی 24 به نقل از شبستان:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام سیف اله سهرابی، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه گلستان، امروز (26 تیر) در مراسم تودیع خود با بیان اینکه در مدت مسئولیت خود تلاش کرده تا مانند سربازی در خدمت مردم و اهداف نظام باشد، گفت: بیش از 10 سال سابقه مدیریت در اوقاف دارم و در تمامی استان هایی که فعالیت کرده ام تلاشم این بوده که به عنوان یک سرباز بتوانیم در راستای اهداف بلند نظام و خدمت به مردم و اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه گام بردارم.

 

وی افزود: در دو سال اخیر در زمینه احیاء موقوفات و ساخت و ساز در بقاع و امامزادگان کارهای خوبی انجام شده و مهمترین اقدام، خوشبین کردن مردم به حوزه وقف بوده است.

 

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: سال گذشته بیش از 90 مورد وقف جدید در استان داشتیم که اجرای نیت واقف برای ما دارای اولویت بوده است.

 

وی بیان کرد: شناسایی و احیاء موقوفات، عمل به وقف و اجرای نیت واقف، اجرای پروژه های درآمدزایی موقوفات از موضوعات و کارهایی بود که در این مدت با جدیت پیگیری و انجام شد.

 

حجت الاسلام سهرابی گفت: تعداد زیادی از موقوفات گرگان فرسوده است و در یکسال گذشته تلاش زیادی صورت گرفت تا از این وضعیت خارج شوند. در همین راستا حدود 50 موقوفه به سازمان معرفی شد و کارهای آن در حال انجام است.

 

وی با اشاره به ساخت و ساز در 12 بقعه استان، افزود: ساخت شبستان امامزاده جعفران معصوم آباد، احداث شبستان امامزاده جعفر ولیک آباد، ایجاد 17 رقبه در زائرسرای دانشمند، ساخت بخش تجاری آق امام آزادشهر، ایجاد غرفه های فرهنگی و خدماتی، تسطیح و ایجاد سرویس های بهداشتی در امامزاده یحیی بن زید (علیه السلام) گنبدکاووس از جمله این اقدامات بوده است.

 

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان در ادامه با اشاره به جذب اعتبار برای احداث ساختمان اداری، گفت: در این مدت دو میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل ساختمان اداری اوقاف جذب شده که قرار است این ساختمان تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

 

وی ادامه داد: همچنین برای مساجد و بقاع متبرکه از بودجه استانی نیز در این مدت 9 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار جذب شده است.

 

پایان پیام/83

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین