کد خبر: 58937412
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 مرداد 1395
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
شانزدهمین مدیر تاریخ 71 ساله آبی ها

استقلال هم مثل پرسپولیس در تاریخ فوتبال خود 3 گروه مدیر داشته است که حسنی خو مدیر عامل جدید از دسته سوم بوده است.

به گزارش چی 24 به نقل از varzesh3:

به گزارش "ورزش س"ه گروه اول مدیران استقلال با مرحوم پرویز خسروانی کار را آغاز کرده اند.در این مقطع خسروانی مدیر ومالک استقلال بوده وبرخی اوقات مدیریت خود را به علت بالا بودن حجم فعالیت هایش به سایر مدیران تفویض کرده است.


اما از ابتدای انقلاب تا سال 66 که مدیریت در استقلال،قوام قانونی یافت،گروهی از کارمندان دفتر امور مشترک فدراسیون ها مدیریت را عهده دار بوده اند.


سر انجام در سالهای مورد اشاره مدیریت دوران انقلاب در استقلال حاضر بوده اند.مدیرانی که در این باشگاه از دل متولی این مجموعه یعنی سازمان معرفی شده اند.

 

1-دوران تاج مسلکی!
در این سالها پرویز خسروانی که در سال 1351 با درجه سپهبدی از نظام بازنشسته شد،همه کاره این تیم بود.او در این سالها پرویز شیخان را مدیر عامل استقلال کرد اما خودش در مجموعه تیمی یک معاون به نام پرویز اسعدی داشت،پرویز کوزه کنانی هم در سالهایی نقش فراتر از یک مدیر فنی در استقلال داشت.

 


2-دوران کارمندان دفتر امور مشترک
در این دوران که از سالهای بعد از انقلاب آغاز شد،سازمان تربیت بدنی متولی استقلال شد.سازمان افرادی را به مدیریت این باشگاه گسیل داشت.
*ابتدا علی عبداللهی نوروزی در این تیم مشغول به کار شد.او تا سال 60 در استقلال بود.تا سال 1366 هم افرادی مثل نادر فریادشیران وعباس نیکویه مدیر استقلال شدند،جالب این که در دوران حضور فریادشیران،استقلال  چون گلر ذخیره نداشت،مدیر عامل تیم گلر این تیم شد اما چون در این تیم خوب کار نکرد حجازی به ترکیب تیم برگشت.
بعد از فریادشیران نوبت به عباس نیکویه شد،مردی که معاون فنی سازمان تربیت بدنی در دوران احمد درگاهی شد.
در تمام این سالها یک مدیر دلسوز  والبته دوست داشتنی امور استقلال را رتق وفتق میکرد،این مدیر عباس کردنوری بود.

 


3-دوران مدیریت های حرفه ای بعد از انقلاب
گروه قدرتمند سال 68 با وساطت دکتر غفوری فرد به استقلال آمدند،این افراد ،علی آقا محمدی را مدیر عامل استقلال کردند وکاظم اولیایی معاون او شد اما در همه این سالها آقا محمدی پشت پرده بود وهمه تصور داشتند که اولیایی این کاره است که نبود.
اما در سال 1372 در مقطعی محمد حسین قریب مدیر عامل استقلال شد وسپس این مسئولیت را به گروه سابق برگرداندند ،گروهی که در سال 75 فتح الله زاده،عضو آذری رسانه های اجتماعی را به مدیریت استقلال منصوب کردند .در سال 82 اما قریب بار دیگر مدیر عامل شد واین بار آوردن قلعه نویی به استقلال باعث شد تحولی مهم در این تیم رخ دهد.
در استقلال دهه 80 بار دیگر تحولاتی شکل گرفت،اولیایی دورانی موقت را در این تیم گذراند.قریب برگشت،فتح الله زاده برگشت،واعظ آشتیانی امد،مقداد نجف نژاد مدیر شد .بازگشت فتح الله زاده وسپس آمدن افشارزاده تغییرات بعدی بود ضمن این که در این سالها هر از گاه مردی به نام سرپرست موقت در این تیم فعالیت میکرد که در این مقال برای یاد آوری ومرور جذابیت زیادی نداشته باشد.

 


مدیران همه ادوار استقلال:
دهه 20 تا 50:
1-پرویز خسروانی
2-پرویز شیخان
3-پرویز اسعدی

بعد از انقلاب:
1-علی عبداللهی
2-عنایت آتشی
3-عباس کردنوری
4-نادر فریادشیران
5-عباس نیکویه

از سال 68 تا امروز
1-علی آقا محمدی
2-محمد حسین قریب
3-کاظم اولیایی
4-علی فتح الله زاده
5-مقداد نجف نژاد
6-امیررضا واعظ آشتیانی
7-بهرام افشارزاده
8- رضا حسنی خو


برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین