کد خبر: 6012408
تاریخ انتشار: یکشنبه 19 مرداد 1393
خانه » سینما و تلویزیون » کافه سينما » خبرنگار مصاحبه کننده با هاوارد گوردون تهیه کننده "هوملند": همه چیز صحیح است / هم شاهد داریم و هم متن ای میل ای
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از کافه سينما:

کافه سینما- عليرضا پور صباغ، خبرنگار نشريه پنجره در گفتگو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به توییت مبهم «هاوارد گوردن» كه در صفحه توئيتر اين تهيه كننده منتشر شده،‌ گفت: من بابت اين مصاحبه خيالم راحت است كه اين مصاحبه به درستي انجام شده و شواهد بسيار مهمي هم وجود دارد.

به گزارش کافه سینما، پورصباغ عنوان كرد: به نظر من اين(توئیت) مقداري ابهام‌برانگيز است. من بابت اين مصاحبه خيالم راحت است كه اين مصاحبه درستي انجام شده و شواهد بسيار مهمي هم وجود دارد و بسياري متن رد و بدل شده اين گفت‌وگو را ديده‌اند. اين مصاحبه به صورت صوتي انجام نشده و به صورت ايميلي بوده آن هم زماني كه اين تهيه كننده در تعطيلات بود.

پور صباغ افزود: اين مصاحبه از ابتدا به قدر كافي شاهد داشته و بسياري از آدم‌هاي معتبر از جمله اعضاي تحريريه، روند مصاحبه را از نزديك ديده‌اند. نكته جالب‌تر اين است كه «هاوارد گوردن» براي سريالش در واقع همه نوع دروغي را به دستگاه‌هاي مختلف نظامي و امنيتي ايران مي‌بندد چرا اين مورد پرسش قرار نمي‌گيرد و مصاحبه مورد پرسش قرار مي‌گيرد.

وي اضافه كرد: اصلا از زماني كه مصاحبه منتشر شد قصد سواستفاده از آن مشخص بود و ضمن اينكه «هاوارد گوردن» يك تهيه كننده درجه دومي هاليوودي است و نظرات خودش را گفته است. جالب اينكه ما در انتهاي مصاحبه ايميلي براي او فرستاديم و گفتيم ممكن است شما بعدها گفته‌هاي خود را تكذيب كنيد او گفت من اگر دست به هر اقدامي هم بزنم از اينكه مصاحبه‌ام در يك رسانه ايراني منتشر مي‌شود خوشحالم چرا كه هدفم ديده شدن سريال «هوملند» است.

پورصباغ ضمن اشاره به اينكه اين مصاحبه اختصاصا براي نشريه پنجره بوده، گفت: ما مي‌خواستيم فقط در نشريه پنجره ديده شود و در ليد مصاحبه هم به اين مسئله اشاره كرديم اما در ساير سايت‌ها مورد بازنشر قرار گرفت و اين مورد مطلوب مصاحبه شونده نبود. من به او پيشنهاد مصاحبه با چند رسانه را دادم اما او از بين پيشنهاداتم گفت: «علاقه دارم با نشريه پنجره مصاحبه انجام دهم و خيلي هم نمي‌خواهم جنجال داشته باشد.» در مصاحبه هم اشاره مي‌كند حتي حرف‌هايي كه به شما مي‌گويم ممكن است در آمريكا برايم دردسر ايجاد كند.

وي ادامه داد: بسياري از رسانه‌هاي ايراني وحشت دارند از اينكه يك ديالوگي برقرار شود. طي ده روز آينده جشنواره فيلم فجر برگزار مي‌شود و من منتظرم با آقاي توني چاكلا، نماينده كمپاني وارنر و پخش كننده لبناني ملاقات كنم و با او حرف بزنم لينك بگيرم تا بتوانم با زاك اسنايدر و نوان مرو تهيه كننده و كارگردان قسمت دوم سيصد گفت‌و‌گو انجام دهم.

اين خبرنگار اظهار داشت: خانم «كترين بيگلو» سال گذشته مصاحبه‌اي انجام داد كه كه مورد هجمه فراواني قرار گرفت. با وجود اينكه او آدمي است كه با همكاري پنتاگون دو فيلم اخيرش را ساخته است به سرعت رسانه‌هاي آمريكايي به او فشار آوردند كه متن مصاحبه را تكذيب كند. بنابراين اين اولين باري نيست كه چنين اتفاقي رخ مي‌دهد.

وي تصريح كرد: آقاي «هاوارد گوردن» شرطي را گذاشت كه براي مصاحبه با هر رسانه مقدار قابل توجهي پول مي ‌گيرد اما براي اين مصاحبه اين كار را انجام نداد، آن هم به اين دليل كه گفت: با طرفي حرف مي‌زنيم كه راجع‌به آن سريال ساخته‌ايم. اساسا بحث محوري و اشتباه خود ما اين بود كه بحث راجع‌به سريال «هوملند» منحرف شد و حرف‌هايي زده شد كه ما نمي‌خواستيم گفته شود اما ديدگاه و نگرش آن آدم اين بود و وظيفه ژورناليستي ما مي‌طلبيد كه مصاحبه را آن طور كه هست نشر دهيم.

پور صباغ در پايان خاطرنشان كرد: ما نبايد سند و مدرك ارائه دهيم. از آنجا كه آن مصاحبه خنثي بود و بازتاب سياسي نداشت كسي از انتشار دهندگان آن سند و مدرك نخواست و حالا كه به جريان روشنفكري ما برخورده و از ما سند و مدرك مي‌خواهند. در اين بين برخي افراد مورد هجمه قرار گرفته و مي‌گويند ما قائل به اين نيستيم كه سينما يك صنعت كاملا سياسي است و آن توليدات در خدمت اهداف امريكايي است و چون دوستان در سينما كه اغلب با پول دولت تهيه مي‌شود دلنگران از اين هستند مبادا متوليان فرهنگي شير نفت را به آن جريان بيمار و روشنفكري سينما ببندند، ترس و وحشت اين روشنفكران كاملا ملموس است.

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین