کد خبر: 66540360
تاریخ انتشار: شنبه 20 شهريور 1395
خانه » حواشی » حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی » آیت الله العظمی نوری همدانی:وهابیت با خون شهدای منا نابود خواهد شد
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی مدظله العالی اظهار داشتند: بازماندگان شهدای منا بدانند که خداوند عنایتی ویژه به آنها عطا کرده است چراکه شهادت پیروزی خون بر شمشیر است.

به گزارش چی 24 به نقل از حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی:

معظم له در دیدار خانواده شهدای منا که با حضور مدیرکل و مدیران بنیاد شهید وامور ایثارگران قم برگزار شد، وهابیت را مصیبت عالم اسلام دانستند و گفتند: شهادت مقام بسیار بالایی است، شهدای منا با شهادت خود توانستند عظمت اسلام را نشان دهند چرا که در اسلام شهادت بالاترین مقام است. ایشان تاکید کردند: بازماندگان این شهدا بدانند که خداوند عنایتی ویژه به آنها عطا کرده است چراکه شهادت پیروزی خون بر شمشیر است.

مرجع عالیقدر افزودند: آل سعود با حمایت انگلیس از همان ابتدا به خونریزی پرداخت و بسیاری از مسلمانان را با دیدگاههای باطل به شهادت رساند در سال 1216 نیز 7000 نفر را در کربلا کشتند و غارت کردند، وهابیت یکی از مصیبت‌های عالم اسلام است؛ مسلمانان با توصیه قرآن و اهل بیت(ع) سعی در برقراری اتحاد داشتند اما استکبار با کمک آل سعود تلاش در ایجاد اختلاف نمودند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی با اشاره به نحوه شکل‌گیری وهابیت گفتند: مسلمانان در حوزه سیاسی، اعتقادی و فرهنگی بر وحدت تاکید داشتند، اما ابن تیمیه، در کتابی به نام منهاج السنة با تعصب‌های باطل و بغض و عداوت تمام اعتقادات و نظرات شیعیان را انکار کرد و تهمت‌های فراوان به شیعه زد و کدورتی بین شیعه و سنی ایجاد کرد، ابن عبدالوهاب در ادامه نظرات باطل او با حمایت انگلیس مسلمانان را تکفیر کرد و از همان ابتدا مبنا را بر قتل و غارت گذاشت.

ایشان تاکید کردند: اینها در سال 66 نیز این جنایت را انجام دادند و جنایت سال گذشته هم در پی آن رخ داد وهابیت ریشه ای ندارد و با خون شهدای منا نابود خواهد شد اینها با پول نفت داعش را تشکیل دادند و به یاری صهیونیست و امریکا به جنایت علیه مسلمانان پرداختند. حرمین شریفین متعلق به همه مسلمانان است نه تعدادی که خود را صاحب آن بدانند و با بی کفایتی به اداره حج بپردازند. معظم له با بیان اینکه آل سعود تفاله رژیم شاهنشاهی و سلطنتی است، ادامه دادند: مردم بیدار شدند و رژیم سلطنتی نمی‌خواهند و نیاز دارند فردی مدیر و مدبر جامعه را اداره کند و ویژگی‌های لازم را داشته باشد که در کشور ما همین امر با انقلاب اسلامی محقق شده و ولایت فقیه در صدر جامعه است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی با اشاره به جریانات بحرین گفتند: مردم بحرین در این جریانات خیلی زحمت کشیده‌اند اما تا خون ندهند و قربانی ندهند پیروز نخواهند بود و باید مردم بحرین کفن پوش و آماده شهادت شوند تا پیروزی نصیبشان شود. مرجع عالیقدر شیعیان با تاکید بر اینکه حرکتی که با خون توام بود موفق شد، گفت: عاشورا هم به همین شکل بود؛ سیدالشهدا (ع)مکتب خون را تأسیس کرد و این خون در قلب مردم راه پیدا می‌کند و همیشه به یاد این جریان هستند.مکتب حسین(ع)موجب باعث بقای اسلام شد و خون شهدای منا نیز موجب عظمت اسلام گردید.

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین