کد خبر: 66543207
تاریخ انتشار: شنبه 20 شهريور 1395
خانه » حواشی » حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی » مرجع عالیقدر : عربستان شایستگی اداره حرمین شرفین را ندارد
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی مدظله العالی گفتند: اگر مسئولان عربستانی در فاجعه منا تقصیری ندارند پس چرا اجازه تحقیق درباره این مسئله را به هیئت حقیقت یاب نمی دهند؟ ممانعت مسئولان عربستانی نشانه مقصر بودن آن ها در این فاجعه است و آن ها لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند.

به گزارش چی 24 به نقل از حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی:

معظم له در دیدار با جمعی از ائمه جمعه و جماعات شیعه و سنی شهرستان تایباد، با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) در مورد لزوم آموختن دین اظهار داشتند: انسان باید تمامی ابعاد دین را به‌درستی درک کرده و به آن عمل کند. مرجع عالیقدرشیعیان با تأکید براینکه فهم دین کار آسانی نیست، افزودند: قبل از اسلام مردم در جهالت به‌سر می‌بردند و اسلام مردم دنیا را از جهالت نجات داد و تمدن بزرگی را به‌وجود آورد، ازاین‌رو باید دین اسلام را شناخته و به سرتاسر دنیا نیز بشناسانیم.

حضرت آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی مدظله العالی با اشاره به مشکلات جامعه و جهان اسلام گفتند: علت این مشکلات را باید در عدم توجه به اصول اسلام دانست. یکی از وظایف اصلی روحانیون و علماء اسلام، شناساندن اسلام به مردم است و رمز موفقیت امام راحل برقراری ارتباط با مردم بود چراکه در صورت آشنایی مردم با دین می‌توان بر همه قدرت‌ها غلبه کرد. ایشان بابیان اینکه دشمن به‌دنبال آن است که بگوید دین اسلام تنها نماز و روزه نیست، خاطرنشان کردند: دشمنان اسلام همواره سعی کرده‌اند این دین را تحریف و تحقیر کنند و به مردم بشناسانند اما دین اسلام مردم را به سعادت خواهد رساند.

حضرت آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی مدظله العالی ادامه دادند: وظیفه مردم این است که علاوه بر آشنا‌شدن با نماز و روزه با سیاست نیز آشنا شوند، ما نیز وظیفه معرفی اسلام ناب‌محمدی به مردم را داریم و اسلام دین عقل و منطق است. معظم له با تأکید بر جامعیت دین اسلام افزودند: در دین اسلام از هیچ قشری به‌اندازه علما تکریم نشده و روحانیون وظیفه سنگینی در شناساندن دین اسلام به مردم‌ دارند؛ همچنین باید از اختلاف‌افکنی میان اهل تشیع و تسنن اجتناب کرد. ایشان بابیان اینکه وهابیت مسلکی ساختگی است، گفتند: این مسلک همه مقدسات را حرام کرده و تکفیری‌ها را در منطقه ایجاد کرده است، آن‌ها ابزار دست آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، همچنین با خرید میلیاردها دلار سلاح سعی دارد که مردم یمن را به شهادت برساند.

حضرت آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی مدظله العالی خاطرنشان کردند: اگر مسئولان عربستانی در فاجعه منا تقصیری ندارند پس چرا اجازه تحقیق درباره این مسئله را به هیئت حقیقت‌یاب نمی‌دهند؟ ممانعت مسئولان عربستانی نشانه مقصربودن آن‌ها در این فاجعه است و آن‌ها لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند.

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین