کد خبر: 67380390
تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 شهريور 1395
خانه » سایت های خبری » خبرنامه دانشجویان ایران » نامه اعضای هیات علمی دانشگاه فنی وحرفه ای به وزیر علوم
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران:

خبرنامه دانشجویان ایران: اعضای هیات علمی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با ارسال نامه‌ای به وزیر علوم، پنج تقاضای خود در حوزه صنفی آموزشی را مطرح کردند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران؛ در این نامه آمده است: آموزشکده‌‌های فنی و حرفه‌ای پس از انتقال به وزارت علوم با مشکلات متعددی مواجه بودند که یکی از مهم‌ترین آنها عدم تعیین وضعیت اساتید و کادر آموزشی دانشگاه در ساختار جدید بود که پس از انتخاب شفیعی به عنوان ریاست دانشگاه،  پیگیری جدی این موضوع صورت گرفت و طرح اعضای هیأت علمی فنی ایجاد شد.

همچنین مسائل معطل مانده جذب اعضای هیأت علمی و متقاضیان تبدیل وضعیت در سال ۹۱ تا حد قابل قبولی به سرانجام رسید و همچنین تدوین بخشنامه تعیین نرخ حق‌التدریس بر اساس آیین‌نامه‌های وزارت علوم نیز به پایان رسید.

تقاضای اعضای هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌‌ای از وزیر علوم این است که همچنان پشتیبان جدی مجموعه بزرگ دانشگاه فنی و حرفه‌ای باشد.

تعیین وضعیت و تطبیق به هیأت علمی برای اساتید رشته‌های علوم انسانی مورد توجه قرار گیرد.

حال که تطبیق وضعیت اساتید با وقفه‌ای ۵ ساله در حال انجام است، تقاضا داریم عدم برخورداری از ارتقا و ترفیع سالانه در این پنج سال، برای مدرسینی که به وظیفه تعریف شده خود عمل کرده‌اند، جبران شود و کار به گونه‌ای پیش رود که ریاست دانشگاه با همکاری اساتید بتوانند مشکلات را سریعا حل کنند.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای از نظر کادر هیأت علمی دارای محدودیت جدی است که در سال‌های متمادی هیچ جذبی وجود نداشته است و برخی اعضای هیأت علمی در آستانه بازنشستگی هستند؛ که خروج این افراد می‌تواند عدم انتقال تجربیات را در پی داشته باشد؛ بنابراین پیشنهاد می ‌کنیم تدبیری اندیشیده شود که برای مربیان و استادیاران تطبیق وضعیت در نظر گرفته شود و امکان ماندگاری تا سابقه ۳۵ سال فراهم شود.

حمایت وزارت علوم از مسئولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای تدوین آیین‌نامه ارتقای اساتید متناسب با شرایط دانشگاه و تسهیل برای ایجاد فرصت های مطالعاتی اساتید با شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر نهادهایی که سبب ارتقای سطح علمی و مهارتی اساتید می‌شود، فراهم باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین