کد خبر: 67398423
تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 شهريور 1395
خانه » سایت های خبری » خبرنامه دانشجویان ایران » دریافت وسوسه انگیزترین وام دانشجویی دانشگاه آزاد فقط با یک شرط بزرگ!
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران:

خبرنامه دانشجویان ایران: آغاز سال تحصیلی برای جدیدالورودها، ندانستنی‌های زیادی را به همراه دارد؛ یکی از این ندانستنی‌ها که خوب است دانشجویان در جریان کامل آن قرار بگیرند، وام‌های دانشجویی است که توسط صندوق رفاه دانشجویان ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این میان دانشجویان دانشگاه آزاد به دلیل شرایط خاص این دانشگاه شاید کمترین اطلاع را از تسهیلاتی که میتوانند دریافت کنند داشته باشند.

این در حالی است که این دانشگاه طی مدت اخیر رقابت نزدیکی را با وزارت علوم برای ارائه تسهلات به دانشجویان خود آغاز کرده است. اواخر ماه گذشته بود که فرید ذاکر، مدیرکل تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از پرداخت بیش از 7 نوع وام دانشجویی به دانشجویان این دانشگاه خبر داد. مدیرکل تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «تسهیلات (وام) دانشگاه‌ آزاد اسلامی به دانشجویان این دانشگاه به دو دسته وام‌های داخلی (منابع داخلی) و وام‌های خارجی (منابع خارج از دانشگاه) تقسیم می‌شود.»

او گفت: «از جمله وام‌های داخلی این دانشگاه می‌توان به وام شهریه، کمک هزینه مسکن، کمک هزینه ضروری، کمک هزینه پایان‌نامه و ازدواج اشاره کرد که دانشجویان می‌توانند با مراجعه به صندوق رفاه واحد دانشگاهی خود برای این وام‌ها ثبت‌نام کنند.»

او افزود: «وام‌های خارجی هم بر دو نوع است. براساس تفاهم‌نامه و تعاملات با مجموعه بانک‌ها و نیز تسهیلات وزارت علوم که در مقاطع مختلف تحصیلی از 500 هزار تومان تا 2میلیون و 500 هزار تومان متغیر است، تقسیم‌بندی می‌شود.»

تسهلات دانشگاه آزاد چیست؟
طبق اطلاعیه این دانشگاه در دانشگاه آزاد انواع تسهیلات اعطایی دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد:

وام‌های دانشگاه آزاد اسلامی (کوتاه مدت بدون کارمزد با بازپرداخت 34 ماه – میان مدت با کارمزد 2.5درصد و بازپرداخت 30ماه- بلند مدت با کارمزد 2.5درصد و بازپرداخت 60ماهه بعد از فراغت از تحصیل)

مبالغ وام‌ها:
    کمک هزینه تحصیلی: سیصد هزارتومان
    شهریه: به میزان 50درصد مبلغ شهریه
    ضروری: یک میلیون و دویست هزار تومان
    مسکن: از پانصد تا هفتصد هزار تومان
    ازدواج: ده میلیون تومان

بر این اساس، و با یک حساب سرانگشتی میزان تسهیلات اعطایی به دانشجویان دانشگاه آزاد را میتوان به صورت زیر محاسبه کرد.

-  دانشجویان دکتری تا سقف 100 میلیون ریال

-  دانشجویان کارشناسی ارشد تا سقف 50 میلیون ریال

-  دانشجویان کارشناسی تا سقف 25 میلیون ریال

گفتنی است که این وام با نرخ 14 درصد و بازپرداخت سه ساله نسبت به دانشجویان محاسبه خواهد شد و با توجه به مراجعه مستقیم دانشجویان به بانک، اقساط این وام بعد از اولین ماه دریافت، آغاز می‌شود و مانند وام‌های دانشجویی – که بازپرداخت آن پس از فارغ التحصیلی آغاز می‌شود- نیست.

علاوه بر همه وام‌های بالا، وام‌ وزارت علوم هم به دانشجویان دانشجویان آزاد تعلق می‌گیرد. که مبالغ آنها به این شرح است: مقطع کاردانی و کارشناسی: تا 500هزار تومان- مقطع کارشناسی ارشد: 1میلیون و 150هزار تومان- دکتری حرفه ای: 1میلیون و 500هزار تومان- دکتری تخصصی: 2میلیون و 500هزار تومان

وام ازدواج وسوسه ترین وام دانشجویی
در این میان وام 20 میلیونی ازدواج که دانشگاه آزاد به دانشجویان می‌دهد، میتوان به عنوان وسوسه ترین وام دانشجویی این دانشگاه نام برد؛ البته به شرط ازدواج!(شرایط دریافت وام از اینجــا)

گفتنی است این وام جدای از وام ازدواج 10 میلیون تومانی دولت بانک ها نیز است.


 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین