کد خبر: 67478547
تاریخ انتشار: پنجشنبه 25 شهريور 1395
خانه » سایت های خبری » خبرنامه دانشجویان ایران » آقای نوبخت! آن گاز است نه نفت!
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران:

خبرنامه دانشجویان ایران: برادر بزرگوار! بحث برداشت قطر از میادین مشترک مربوط به گاز است نه نفت! درباره میادین مشترک نفتی نیز منتقدان هیچ گاه نگفته‌اند از مدل‌های جدید قراردادهای نفتی استفاده نشود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، سید یاسر جبرائیلی در کانال تلگرامی خود نوشت:

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر محمدباقر نوبخت
سخنگوی محترم دولت تدبیر و امید

سلام علیکم
فرموده‌اید پرسش‌های منتقدان درباره قراردادهای جدید نفتی IPC همچنان ادامه دارد و «اگر قرار باشد به همین روش ادامه دهیم و قطر از منابع نفتی متنفع شود و ما بمانیم درست نیست».

ظاهرا جنابعالی اساسا استحضار ندارید که درباره قراردادهای نفتی ماجرا چیست. یحتمل چیزهایی در رسانه‌ها درباره برداشت قطر از میادین مشترک شنیده‌اید،‌ اما نه در این اخبار دقیق شده‌اید و نه در سخن منتقدان درباره IPC.

برادر بزرگوار! بحث برداشت قطر از میادین مشترک مربوط به گاز است نه نفت! درباره میادین مشترک نفتی نیز منتقدان هیچ گاه نگفته‌اند از مدل‌های جدید قراردادهای نفتی استفاده نشود.

حرف این است چرا میدان کم ریسک آزادگان که تقریبا به مساحت تهران و ارتفاع برج میلاد است، هیچ ربطی به قطر ندارد، و تقریبا هر جا چاه زده شود نفت بیرون می‌آید، اینگونه به ثمن بخس و با آن شرایط اسفبار به شرکت‌های خارجی واگذار می‌شود؟ ظاهرا اساسا تیم اصلی دولت، وقتی برای تدبر درباره سخن منتقدان نگذاشته‌ است. این نحوه مواجهه با مسائل اصلی کشور، نه در شان شماست و نه در شان دولت تدبیر.

در حوزه مشترک با قطر، ما فقط لایه نفتی پارس جنوبی را داریم که بنا به اظهارات مقامات و کارشناسان خود دولت، قطر هر چقدر هم نفت برداشت کند، بر خلاف بخش گازی میدان، مهاجرت اتفاق نمی‌افتد چون  نفت این لایه بسیار سنگین است. شکل مخزن هم به گونه ای است که اجازه حرکت نفت به سمت قطر را نمی دهد.

حقیر با کسب اجازه از همه منتقدان و اساتید، از شما درخواست دارم همین امروز، همین قراردادهای اصلاح نشده IPC را، در میادین نفتی مشترک با قطر، با همان شرکت فرانسوی توتال منعقد کنید!

و من الله التوفیق
سید یاسر جبرائیلی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین