کد خبر: 67585357
تاریخ انتشار: پنجشنبه 25 شهريور 1395
خانه » سایت های خبری » خبرنامه دانشجویان ایران » گمانه های جدید درباره ابهامات انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشگاه آزاد +سند
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران:

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که بعد از ظهر امروز انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود، اما برخی از دانشجویان حاضر در این جشنواره مدعی انجام تخلف از سوی مسئولین برگزار کننده در روند انتخابات هستند.

پیش از این نیز خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گزارشی درباره مبهم بودن شیوه تائید صلاحیت‌ها و انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد منتشر کرده است. (اینجــــا)

مسئولین برگزارکننده این جشنواره معتقدند که روند برگزاری این گردهمایی دانشجویی و انتخاباتی که قرار است در حاشیه آن برای تعیین اعضای دانشجویی شورای ناظر بر نشریات کاملا قانونی است و شرایط لازم برای تائید صلاحیت تمام کاندیداها رعایت شده است.

از جمله شرایطی که برای احراز صلاحیت در نظر گرفتند، این است که حداقل دو ترم از دوران دانشجویی نامزد مورد نظر باقی مانده باشد، عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه بوده و مرتکب تخلفی نشده باشد.

با این حال برخی اخبار از محل برگزاری جشنواره می‌گوید که این شرایط برای برخی از نامزدهای این انتخابات دانشجویی که گرایش سیاسی خاصی دارند رعایت نشده است.

به طور مثال مروری بر سوابق نشریه داشگاه آزاد پرند، نکات جالبی را بازگو می‌کند. این نشریه دانشجویی در یکی از شماره‌های خود به مسئله حاج‌قاسم و تحریم وی پرداخته و اینگونه ابراز عقیده کرده است:

وقتی که نشریه به اصطلاح دانشجویی به راحتی حاضر است حاج قاسم ونهادهای انقلابی،ازسوی دولت هم تحریم شوند!

یا مثلا در موردی دیگر، اعضای این نشریه دانشجویی بلافاصله بعد از آزادی یکی از سران فتنه با وی دیدار کردند.

این در حالی است که دانشجویان حاضر در نشست، از ارائه اسناد مربوط به تخلف‌های صورت گرفته را به مسئولین برگزار کننده خبر دادند.

لازم به ذکر است که خبرگزاری دانشجو نیز در گزارشی تحت عنوان "حضور غیرقانونی یک مدیر مسئول متخلف در بین کاندیدای انتخابات کمیته مرکزی نشریات دانشگاه آزاد" آورده است: یک منبع آگاه از تخلف یکی از واحد های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در اعلام یکی از حامیان سران فتنه به عنوان عضو کمیته ناظر بر نشریات این دانشگاه جهت شرکت در انتخابات کمیته مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه بر اساس اعلام دانشگاه آزاد اسلامی، فقط کسانی می توانند جهت شرکت در انتخابات کمیته مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاه آزاد اسلامی کاندیدا شوند که قبلا در دانشگاهشان طی انتخاباتی بین مدیران مسئول نشریات دانشگاهی به عضویت کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه درآمده باشند گفت: متاسفانه در این واحد دانشگاهی هیچ انتخاباتی بین مدیران مسئول نشریات برگزار نشده است و فردی که توسط معاونت فرهنگی دانشگاه به سازمان مرکزی معرفی شده است از حامیان فتنه گران بوده و بر اساس انتخابات معرفی نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه معاونت فرهنگی دانشگاه با وجود تخلفات عدیده نشریه متعلق به این فرد بصورت سلیقه ای وی را جهت کاندیداتوری به سازمان مرکزی معرفی کرده است و این شخص هم اکنون جزو ۱۶ کاندیدای تایید صلاحیت شده توسط سازمان مرکزی دانشگاه آزاد جهت شرکت در انتخابات کمیته مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاه آزاد اسلامی است. در صورتی که فرآیند کاندیداتوری این فرد غیرقانونی بوده است.

این منبع آگاه در پایان افزود: عده ای از دانشجویان در حال تنظیم شکایت از این مدیرمسئول مختلف هستند و به زودی اسناد آن به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد ارائه خواهد شد.

حالا باید منتظر ماند و دید که واکنش مسئولین برگزار کننده چه خواهد بود؟ آیا در روند برگزاری انتخابات تغییری حاصل می‌شود؟

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین