کد خبر: 67829605
تاریخ انتشار: جمعه 26 شهريور 1395
خانه » سایت های خبری » خبرنامه دانشجویان ایران » دانشجویان پس از «ناراحتی بی بی سی» در پیش خطبه های نماز جمعه چه گفتند؟
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران:

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی این هفته در نماز جمعه‌های شهرهای مختلف کشور سخنرانی کرده و به بیان دغدغه‌های و مسائل و مشکلات دانشگاه‌ها و کشور پرداختند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پس از تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر سخنرانی دانشجویان و نمایندگان تشکل‎های دانشجویی در نماز جمعه شهرهای بزرگ، این هفته نیز شاهد سخنرانی جمعی از دانشجویان در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه شهرهای مختلف کشور بودیم.

این هفته علاوه بر سخنرانی یازده نماینده بسیج دانشجویی در شهرهای مختلف استان تهران، دیگر نمایندگان تشکل های دانشجویی نیز به سخنرانی در نماز جمعه سراسرکشور پرداختند. سخنرانی دانشجویان در این هفته در حالی برگزار شد که bbc اخیر در گزارشی از محتوای این سخنرانی ها ابراز نگرانی کرده بود.

* بابایی: عربستان در منطقه سیلی خواهد خورد
علی اردشیر بابایی عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در سخنرانی خود در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ملارد با اشاره به فاجعه من گفت: کشتی دنیا اسلام امروز دستخوش تلاطماتی است که از یک سو خاندان کودک‌کش سعودی و از سویی دیگر حمایت بی‌چون و چرای آمریکا هدایت و راهبری می‌شود.

وی افزود: شجره ملعونه سعودی امروز به وسیله جنگنده‌های آمریکایی کودکان یمنی در زیر آواری  از خاک دفن می‌کند، سهم کودکان یمنی از قرن 21 و ام قرای سعودی بمب و موشک است، کودکانی که به جای تفریح سرگرمی از ترس صدای بمب افکن‌ها مدام در حال تشنج و رعشه‌اند، داعش پسر خوانده سعودی‌ها خواب را از چشم دخترکان کرد و عرب در عراق ربوده است.

وی ادامه داد: در سوریه اوضاع وخیم‌تر است، سوریه که در سال‌هایی نه چندان دور مرکز آبادانی منطقه بود امروز روزگار سیاهی دارد، ائتلاف داعش با سعودی‌ها و غرب، زنان و جوانان سوری آواره کرده است، اگر در سوریه بمانی می‌میری و اگر مهاجرت کنی اروپایی‌های  به ظاهر متمدن تو را در مرزهایشان خواهند کشت.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: مادران سوری امروز سیاه پوش فرزندان خود هستند، سعودی در حال بازسازی و تجهیز مجدد منافقین هستند، قصد دارند مرزهای ایران اسلامی را ناامن کنند که به یاری خدا و تلاش نیروهای وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران سیلی خواهند خورد و در این میان رهبر بصیر انقلاب با هوشمندی سعودی‌ها را شجره خبیثه و ملعونه خطاب کردند.

* گاها نبود وزارت فرهنگ ارشاد از بودنش بهتر است
بابایی تصریح کرد: به رغم تمام دغدغه‌های مقام معظم رهبری در بخش فرهنگ با نوعی ولنگاری فرهنگی در وزرات ارشاد مواجه هستیم به نوعی که گاها احساس می‌شود نبود دستگاه عریض و طویلی به اسم وزارت فرهنگ ارشاد از بودنش بهتر است.

وی افزود: وزارت ارشاد به جای ارشاد به سوی فرهنگ اصیل اسلامی مردم را به سوی فرهنگ غربی سوق می‌دهد، در سینما تمام دغدغه روشنفکران خیانت است، کتاب‌های انحرافی چاپ می‌شود و هزار مصیبت دیگر در بخش فرهنگ.

* مسئولان بجای چرخاندن چرخ کارخانه داخلی، چرخ کارخانه خارجی را می‌چرخانند
این فعال دانشجویی افزود: متاسفانه مردم غیور و خون گرم صفادشت و ملارد به رغم فاصله اندک با پایتخت از بسیاری از خدمات و امکانات محروم هستند و در حالی جوانان این منطقه از بیکاری رنج می‌برند مسئولان کشور و استانی با تصویب قوانینی سست، جیب کارگران و مهندسان  خارجی پر می‌کنند و به جای چرخاندن چرخ کارخانه داخلی، چرخ کارخانه خارجی با واردات بی رویه می‌چرخانند

وی افزود: از طرف دیگر شاهد هستیم در کشور قرداد هایی اجرا می‌گردد که  تنه به تنه ترکمنچای و کاپیتولاسیون می‌زند و در حال برگرداندن کشور به دوره قاجار است، ننگین‌ترین این قردادها قردادی به نام"FATF" است.

بابایی گفت: طبق این قرداد ایران دچار خود تحریمی می‌شود و خودمان به دستور غربی‌ها نهاد‌های خودمان را تحریم میکنیم، در این میان نام‌هایی که توسط بانک‌ها تحریم می‌شود نام سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی دیده می‌شود، نهادهایی مانند سپاه تحریم می‌شوند، کشور در مسائل امنیتی دچار مشکل می‌شود، خلاصه‌اش را بگویم  قرداد "FATF" از کاپیتولاسیون ننگین تر است.

* درآمد کشور خرج بازرگانی شود یا خرج فربه‌تر شدن شکم فرزند مفسدتان؟!!
وی گفت: اخیرا یکی از آقایان گفته است که هزینه‌های دفاعی و امنیت باید در بخش بازرگانی هزینه شود، آقای محترم خرج تجارت و بازرگانی شود یا خرج فربه شدن شکم فرزند مفسدتان؟

بابایی ادامه داد: چرا گارد حفاظت خود را که یکی از پرهزینه‌ترین تیم‌های امنیت کشور است را تعطیل نمی‌کنید؟ می‌گویند سهم ما از سفره انقلاب است سهم شما حقوق‌های نجومی است، سهم مردم پینه بستن دستهایشان؟

وی تاکید کرد: فلان خانم در تریبون مجلس به جای دفاع از حقوق مردم از حقوق نجومی پدر خود دفاع کرده است، می‌گویند سهم ما از سفره انقلاب است سهم شما حقوق‌های نجومی است سهم مردم پینه بستن دستهایشان؟

بابایی در خاتمه ادامه داد: در بین سیاسیون مشهور است که می‌گویند انقلاب فرزندان خود را خواهد خورد، اما اینجا فرزندان برخی انقلابیون می‌خواهند انقلاب یکجا را بخورند، سهم خواهی می‌کنند، سهم فرزندان و همسران شهدای هسته‌ای و مدافع حرم خون دل خوردن است سهم شما حقوق نجومی و سفرهای خارجه. اُف بر کسی که بخواهد در کنار سفره این انقلاب فربه شود و به فکر محرومان و مستضعفین نباشد. اُف بر کسی که دهانش در جمهوری اسلامی برای دفاع از عدالت باز نگردد.

* بانکها هنوز هم برای ارائه وام ازدواج کارشکنی می‌کنند
علی ضیایی عضو شورای بسیج دانشجویی علم و صنعت در بخش‌های مهمی از سخنرانی خود در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه باقرشهر گفت: هم اکنون با گذشت بیش از سه دهه از پیروزی بزرگترین انقلاب قرن آیا هنوز راهبردها و کلیدواژه‌های استراتژیک حضرت امام ( رضوان الله تعالی علیه ) نصب‌العین مسئولین کشور ما است؟

وی افزود: آیا برخی مسئولین صاحب مقام ما که همواره خود را پیرو خط امام راحل معرفی کرده‌اند و می‌کنند , آرمان‌های امام(ره) را سرلوحه مناسبات خود قرار داده اند یا خیر؟! آیا همانگونه که امام فرمودند در مواجهه با دشمن می‌توانند خود را فرزندان عاشورا و رمضان قلمداد کنند؟!

ضیایی ادامه داد: مسئولین ما باید بدانند فرزند عاشورا بودن به حرف و ادعا نیست، به عمل است. در شب عاشورا سردار عاشورا امان نامه دشمن را نپذیرفت.

وی گفت: در روز عاشورا هنگامی که شرایط به اضطرار رسید امام عاشورا دست مذاکره به سمت دشمن دراز نکرد. حتی هنگامی که آب را به روی پاک‌ترین سلاله‌های عترت نبوی بستند و تحریم کردند امام عاشورا رو به لشکریانش نکرد و نفرمود: « امروز باید با طرف مقابل مذاکره کنیم تا مشکلاتمان حل بشود، تا آب خوردنمان حل بشود !» ؛ بلکه سلاح در دست فشرد و در برابر افواج لشکر کفر سینه سپر کرد.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: صاحب منصبان ما باید بدانند، امام عاشورا در گرماگرم نبرد مانند برخی مسئولین ما به اطرافیانش نفرمود « امروز باید سلاحمان را کنار بگذاریم تا پیشرفت کنیم »! فرزند عاشورا باید بداند که عاشورا درس مذاکره نیست، بلکه عاشورا درس جِدّ و جهد و جهاد است.

وی گفت: امام راحل فرمود اگر ما را محاصره اقتصادی کنند فرزند رمضانیم. فرزند رمضان یعنی چه؟! مسئولین ما باید متذکر شوند فرزند رمضان یعنی دستتان به طعام برسد و لب به طعام نزنید، یعنی اختیار معصیت داشته باشید و ورع پیشه کنید، یعنی اموال مسلمین زیر دستتان باشد و امانتدار باشید.

ضیایی افزود: فرزند رمضان ایین نیست که به محض اینکه تا مدیریت بخشی از بیت المال مردم مظلوم و مستضعف را عهده دار شدید، حقوق‌های گزاف و نجومی چند ده‌میلیونی برای خود تصویب کنید و با سهم این مردم، طغیان اشرافیت به راه بیندازید؛ آن هم در شرایطی که مستکبران یک محاصره ی اقتصادی همه جانبه را علیه ملت ایران تدارک دیده اند.

وی تصریح کرد: در روز عاشورا حضرت اباعبدالله الحسین ( علیه السلام ) و یارانش تا آخرین نفس و تا آخرین قطره ی خون حرمت خیام را حفظ کردند، تا زمانی که جان در بدن داشتند اجازه  نفوذ حتی یک حرامی را به حریم خیام حرم ندادند.

ضیایی گفت: آنها تا آخرین لحظات زندگی پر برکتشان نگذاشتند هیچ دشمن متخاصمی به خط قرمز هایشان تعرض کند .  مسئولین کشور ما امروز چقدر نسبت به نفوذ دشمن هشیارند؟! نفوذی که مقام معظم رهبری بار ها نسبت به آن هشدار دادند.

عضو شورای بسیج دانشجویی علم و صنعت گفت: صاحب منصبان اجرایی کشور تا چه حد قلمرو سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور را از نفوذ بیگانگان مصون می‌دارند؟ عزیزان ! امروز کشور ما را مخاطراتی تهدید می‌کند که بعضا از بدو انقلاب تا کنون بی سابقه است. برخی از معاهدات بین المللی که اخیرا به امضای قوه مجریه رسیده نگرانی‌های مضاعفی را بین دل سوزان کشور ایجاد نموده است.

وی گفت: معاهداتی مانند توافق نامه برجام، معاهده « مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم » موسوم به FATF و قراردادهای جدید نفتی موسوم به IPC مستعد گشودن شاهراه‌های نفوذ اجانب به کشور است.

ضیایی ادامه داد: بسیاری از موارد تحریم شده توسط غرب، جزو اشخاص و نهادهای داخل کشور خودمان هستند. یعنی من بعد بانک‌های ما، نهادهای کشورِ خودشان را به منظور جلب نظر غرب مورد تحریم قرار خواهند داد.

وی افزود: عضویت در معاهده FATF را می‌توان برادر خوانده لایحه کاپیتولاسیون در سال 1343 دانست. طبق معاهده کاپیتولاسیون یک شخص آمریکایی در ایران از مصونیت قضائی برخوردار بود. لکن شهروندان ایرانی در کشور خودشان در برابر ارتکاب هر عملی در برابر آمریکایی‌ها باید محاکمه می‌شدند.

وی افزود: امروز پس از گذشت 52 سال از ماجرای کاپیتولاسیون در کشور ما قوانین در حال شکل گیری است که به زبان ساده طبق آنها یک فرد آمریکایی در ایران می‌تواند از خدمات اقتصادی و بانکی و مالی برخوردار شود اما اشخاص مورد تحریم آمریکا همچون فرماندهان قوای نظامی و نهادهای لشکری و کشوری ما مورد تحریم بانک مرکزی و زیرمجموعه‌های آن قرار خواهد گرفت! چون به تعریف غرب این اشخاص و نهادها تروریست هستند!

ضیایی افزود: اخیرا اخباری هم مبنی بر تلاش مسئولین قوه مجریه برای عضویت ایران در کنوانسیون پالرمو منتشر شده است. کنوانسیونی که در صورت عضویت در آن باید به بهانه مبارزه با جرایم سازمان یافته بین المللی گروه‌های مقاومت منطقه و حامیان خودمان را مجرم و جنایت کار شناخته و بعضا برای مجازات آن‌ها با دشمنان خودمان همکاری کنیم!

این فعال دانشجویی تاکید کرد: ادامه این روند خطرناک نتیجه‌ای جز تضعیف کشور در برابر دشمن و کاهش چشمگیر عمق راهبردی و نفوذ استراتژیک ایران در منطقه نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی گفت: ما از مسئولین اجرایی کشورمان خواهشمندیم که موضع دقیق صریح و رسمی خود را مشخص کنند. آیا این صحیح است که در قلب مملکت امام زمان (عج) و توسط برخی از مسئولین رسمی نهادهای آبادگر و اقتدارآفرین حامیان تروریسم قلمداد گردند و دریافت کنندگان حقوق‌های گزاف و نجومی امانتدار و ذخایر نظام و انقلاب خوانده شوند؟!

ضیایی افزود: ما خواستار آن هستیم که نظام مالی، بانک مرکزی و سایر بانک‌های کشور به جای تلاش برای عضویت در سیستم بانکداری جهانی به حل مشکلات و دغدغه‌های مردم بپردازند.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر حل معضلات سطح عموم جامعه اولویت اول بانک‌های ما نیست. به طور مثال اخیرا با تلاش‌های مجدانه و پیگیرانه دانشجویان بسیجی طرح افزایش وام ازدواج از 3میلیون به 10 میلیون تومان طراحی تنظیم و ارائه شد که بحمدالله در مجلس هم به تصویب رسید.

* بانکها هنوز هم برای ارائه وام ازدواج کارشکنی می‌کنند
ضیایی افزود: اما با گذشت چند ماه از ابلاغ این طرح بانک‌ها  هنوز نسبت به اجرای آن کارشکنی می‌کنند. موضوعی که جزو دغدغه‌های اول بسیاری از جوانان کشور و خانواده ها است. این کارشکنی‌ها در حالی است که حدود صد هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه در بانکها وجود دارد.

* بانکها بجای ارتباط با بانک‌های اروپایی در مقابل رشد صنعت و اشتغالزایی جوانان سنگ اندازی نکنند
وی گفت: ما از مسئولان بانکها خواستاریم که به جای پیگیری برقراری ارتباط با بانک‌های اروپایی  در مسیر رشد صنعت کشور و اشتغال زایی جوانان کشور مساعدت کرده و سنگ اندازی نکنند.

ضیایی تصریح کرد: مسئولین ما حدود 10 میلیارد دلار قرارداد خرید هواپیما با خارج بسته‌اند در حالی که تنها دو درصد افراد در کشور از هواپیما استفاده می‌کنند. این ارزهایی که از کشور خارج می‌شود از سر سفره ی من و شما برداشته می‌شود. اشتغال را از من و شما صلب می کند.

* مسئولان در اولویت بندی‌های خود دقت بیشتری داشته باشند
وی افزود: ما از مسئولین خواهشمندیم در اولویت بندی‌های خود دقت بیشتری کنند. بانک‌ها را وادار کنند تا با منابع عظیم احتکار شده مالی خود به حل مشکلات کشور و مردم بپردازند نه اینکه تمام همّ و غمّ خود را صرف برقراری ارتباط با بانک‌های خارجی و عضویت در معاهدات خطرناکی مانند FATF کنند، آن هم به قیمت خودتحریمی و اجرای سیاست‌های بیگانگان در کشور.

* پروژه نفوذ در برخی از مسئولان نهادینه شده است
محمد نوری دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران و مسئول بسیج دانشگاه آزاد قیامدشت هم در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان خیر آباد ورامین هم سخنان خود را طی سه محور اصلی ایراد کرد.

وی در ابتدا در رابطه با «چرایی حضور دانشجویان، در تریبون نماز جمعه» گفت: بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل انقلابی و با توجه به رسالت ذاتی خود که دانشجو موذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز یک ملت قضا خواهد شد و تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های مختلف قصد دارد با حضور فکری خود در نماز جمعه به تبیین و قانع کردن دلها بپردازد تا به این واسطه با بازخوانی مجدد مبانی و اصول انقلاب زمینه ساز همدلی و هم زبانی شود.سهم کوچکی در اتحاد ملت شریف ایران در مقابله با توطئه‌ها و خباثت های استکبار جهانی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره واکاوی برنامه‌های دشمن برای انحطاط فرهنگ ملی و هوشیاری رهبر معظم انقلاب، افزود: تذکر بجای رهبر معظم انقلاب در سال 72 با عنوان ناتوی فرهنگی، هم پیمان شدن دشمنان انقلاب اسلامی در یک پیمان نانوشته (همچون پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو برای یک حمله گستره به فرهنگ ملت ایران را بسیار مهم داتست و به غفلت دست اندرکاران فرهنگی نسبت به این تذکر رهبری اشاره کرد.

وی در ادامه به تذکر رهبر معظم انقلاب بعد از فتنه 78 اشاره کرد و گفت: ما همه می‌دانیم که عدم دشمن شناسی برخی از کارگزاران باعث وقوع این فتنه شد.

نوری به تذکر رهبر انقلاب در سال 1382 به کارگزاران فرهنگی با عنوان تهاجم فرهنگی و آمادگی دشمن برای یک حمله همه جانبه به فرهنگ کشور در قالب تهاجم فرهنگی اشاره کرد و فتنه را یکی از نتایج این ماجرا دانست.

این فعال دانشجویی در ادامه به تذکر رهبر انقلاب در سال 1390 مبنی بر عدم پرداختن به مسائل غیر ضروری و توجه به تغییر استراتژی دشمن با عنوان (رخنه فرهنگی) اشاره کرد و رخنه در میان مسئولین و تصمیم سازان جهت ایجاد مجرای نفوذ را یکی از دلایل دیگر چرایی حضور دانشجویان، در تریبون نماز جمعه دانست.

نوری در ادامه به تذکر جدی رهبر معظم انقلاب طی سه سال گذشته نسبت به نفوذ فرهنگی و نفوذ جریانی، عدم دشمن شناسی و یا دشمن ندانستن آمریکا توسط عده‌ای کارگزار منجر به بروز این نوع نفوذ شده است، اشاره کرد.

وی در خاتمه گفت: پروژه نفوذ متاسفانه در برخی از مسئولین نهادینه شده، به نحوی که باورهای آنها تغییر کرده و میل به زندگی اشرافی پیدا کرده‌اند. هویت خود را به فراموشی سپرده‌اند و ارتباط با استکبار جهانی را افتخار می‌دانند و با تنظیم برخی قراردادها (FATF،قراردادهای نفتی،برجام و ...) ظلم استکبار جهانی را پذیرفته اند.

* برخی دانشگاه‌ها با ایجاد تشکل‌های دانشجویی یکبار مصرف بدنبال رسیدن به اهداف سیاسی قبیله‌ای خود هستند
علیرضا تسلیمی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران هم در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان پرند، گفت: موذنی که وظیفه دارد سوای بر تحصیل علم و تهذیب نفس هوشیارانه و آگاه به جامعه و مسایل پیرامون آن با عینک تقوا بنگرد. هرگاه نقطه قوتی دید آن را حمایت و تحسین کند، ضعفی دید برادرانه آن را اعلام کند

و هرگاه با خطایی مواجهه گشت فریاد زند، تا خفتگان را بیدار سازد و هوشیاران را گرد خود جمع کند. این فلسفه حضور ما در نماز جمعه است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد پرند افزود: تنها راه حل مشکلات،حضور آگاهانه مردم در صحنه است. در سی و هشت سال گذشته، هر گاه که مردم در صحنه آمدند، مشکلات حل شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید مطالبه‌گر باشیم، افزود: مطالبه گری و حضور شما در صحنه و پاسخ خواهی از مسولین خود کلید حل مشکلات است. البته بین مطالبه گری و تخریب مرز باریکی وجود دارد، که نگهدارنده آن پیگیری مستدل و مستند مسایل.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: اینجا جایی است که باید به تشکل‌های دانشجویی انقلابی اتکا کرد و مشکلات و معضلات اجتماعی و منطقه‌ای را با آنها مطرح کرد تا با استفاده از پتانسیل و ظرفیت خود بتوانند مشکلات را حل کنند.

تسلیمی گفت: فضای دانشگاهی فضایی است، که سخت به حضور جوانان مومن، متدین و انقلابی نیاز مند است. فضایی که اگر جوانان حزب‌اللهی، ذره ای غافل شوند، عده‌ای بدنبال چپاول دین و ایمان دانشجویانند، از توهین به مقدسات و ارزش‌های اسلامی گرفته تا ترویج عرفان‌های کاذب و ولنگاری های اخلاقی و فرهنگی.

وی تصریح کرد: با وجود این شرایط به اهمیت بیش از پیش، تشکل‌های دانشجویی انقلابی در دانشگاه ها واقف می‌شویم.

تسلیمی تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی برای پیشرفت انقلاب وظایفی دارند و ماموریت‌هایی از جانب رهبری به آنها محول شده است، وظایفی که، تشکل‌های انقلابی در صدد انجام آن بر می‌آیند. ولی متاسفانه با کارشکنی ها، سنگ اندازی ها و کج سلیقگی های مسولین مواجهه می‌شوند.

وی گفت: به عنوان مثال، هجمه و حمله سنگین به تشکل‌های  انقلابی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین، تشکل‌هایی که فقط بخاطر استفاده از چند عدد علامت تعجب، توسط مسولین شهری و دانشگاه مربوطه به دادگاه کشانده شدند! آیا این است حمایت از تشکل‌های انقلابی؟!

* دانشگاه آزاد با زدن بخشنامه‌های غیر متعارف و  غیرقانونی بدنبال محدودیت برای تشکل‌های دانشجویی حزب‌اللهی است
وی تصریح کرد: دانشگاهی با زدن بخشنامه‌های غیر متعارف و  غیرقانونی درصد ایجاد محدودیت برای تشکل‌های دانشجویی حزب‌اللهی است. بخشنامه‌ای که حتی به تازگی با واکنش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مواجه گشت.

این فعال دانشجویی ادامه داد: برخی از واحدهای دانشگاهی با ایجاد تشکل‌های دانشجویی یکبار مصرف آنهم با کارکرد سیاسی، به دنبال رسیدن به اهداف سیاسی قبیله‌ای خود هستند که نتیجه آن می‌شود قربانی کردن، فضای علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها.

وی گفت: مسئولین آموزش عالی کشور و على‌الخصوص شورای عالی انقلاب فرهنگی باید پاسخگوی وضعیت بهم ریخته فعلی و قانون شکنی‌ها و دهن کجی به موازین اسلامی باشند.

تسلیمی افزود: شرایط  امروز بیش از روزهای دیگر هوشیاری و دقت نظر بنده و شما را طلب می‌کند تا بدانیم در دور و بر مان چه می‌گذرد. نمازگزاران عزیز یکی از قواعد حتمی، اصلی و اولیه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، رعایت سه اصل حکمت عزت و مصلحت است که شما می‌بایست، برای سنجش درستی و صحت هر رفتار دیپلماتیکی، آن را با این سه اصل بسنجید و در برابر انحرافات و لغزش ها هوشیار و بیدار باشید.

وی ادامه داد: کار به جایی رسیده است که در قلب کشور اسلامی به دست خودمان نهادهای انقلابی، خدمت گذار و حیاتی کشور تحریم می شوند! آنهم به بهانه حضور در لیست تحریم‌های غرب!

این دانشجوی بسیجی تاکید کرد: حالا ممکن است بگوئید چه شده که این چنین وقیحانه دست به تحریم نهادهای انقلابی کشور می‌زنند! که باید عرض کنم این اول راه است. طبق توافق FATF که چندی پیش بوسیله وزیر اقتصاد امضاء شد، ما باید در کشور خودمان، و به دست خودمان، فرزندان رشید کشور را تحریم کنیم. چرا؟ چون در لیست تحریم‌های  ناجوانمردانه و غیره قانونی غرب هستند!

وی ادامه داد: ما کسانی همچون، داعش و سازمان منافقین و رژیم صهیونیستی و غیره را تروریست می‌دانیم در صورتی که غرب، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌الله لبنان و نهاد های انقلابی ما را تروریست می‌داند.

وی گفت: با تمام این اوصاف، حال که چند دانشجوی انقلابی، و برخی امامان جمعه کشور پیرامون این خطر بزرگ در تریبون نماز جمعه هشدار داده اند، عده‌ای به تکاپو افتادند، و با ابراز عقایدی در تناقض با نظام اسلامی، تریبون نماز جمعه را جای این صحبت‌ها نمی بینند.

تسلیمی گفت: آقایان اگر خوابند که خداوند متعال آنان را از خواب غفلت بیدار کند و اما اگر خود را بخواب زده اند،به فضل الهی امت انقلابی آنان را بیدار خواهد کرد.

* هنوز هیچ برخوردی در رابطه با موضوع حقوق‌های نجومی صورت نگرفته است
وی افزود: حدود هشتاد و پنج روز از، دستور رهبر انقلاب مبنی بر برخورد با حقوق بگیران نجومی (که به تعبیر ایشان هجمه به ارزش‌ها است) می‌گذرد، و هنوز هیچ برخوردی از جانب قوه قضاییه نگرفته است که جای تعجب و سوال دارد.

این فعال دانشجویی اظهار داشت: هنوز عرق فیش‌های نجومی خشک نشده بود که بحث و جنجالی پیرامون مباحثی با نام املاک نجومی در فضای رسانه ای کشور مستولی گشت.

وی گفت: اینجا است که ما باید ان‌شاءالله شاهد ورود مقتدرانه قوه قضاییه در بررسی صحت و سقم این خبر باشیم. که اگر این مباحث صحت دارد، فارغ از هر دسته و گروه با متخلفین برخورد شده و اگر خلاف واقع و شایعه‌ای بیش نیست با شایعه پراکنان که امنیت روانی مردم را نشانه رفته اند، برخورد شود.

* فسادهای چند هزار میلیاردی و رکود نتیجه نگاه غیرانقلابی است
محمدامین اقرلو مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران هم در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر ری گفت: آنچه که امروز بنده را به اینجا کشانده تا دقایقی از این تریبون با شما سخن بگویم، مسئله‌ای است که به نظر ما شاه کلید حل بسیاری از مشکلات امروز کشور است.

وی گفت: مشکلاتی که همه ما اکنون با نگاهی کوتاه آنها را حس خواهیم کرد. از فسادها و اختلاس‌های چند هزار میلیاردی و حقوق ها و املاک نجومی گرفته تا بیکاری و رکود و موارد متعدد ریز و درشتی که هر یک از ما در اطراف خود دیده ایم و می بینیم.

اقرلو افزود: به عقیده ما دانشجویان راه حل اکثر این مشکلات بازگشت و پررنگ شدن یک نوع نگاه خاص در میان مردم و مسئولین است. نگاهی که فکر می کنیم مدتی است کمرنگ شده و یا کمتر به آن پرداخته شده است. نگاهی که می توان گفت اکثر دستاوردهای مهم را رغم زده و کشور را تاکنون از گذرگاه های مهمی عبور داده است.

وی ادامه داد: به عقیده ما این نگاه، نگاه انقلابی است در مقابل نگاه دیگری که منحرف از انقلاب است. ما دانشجویان معتقدیم آن چه میتواند راهگشای مشکلات امروز کشور باشد غلبه نگاه انقلابی در میان مردم و مسئولین است و مسیر اصلی فائق آمدن بر بسیاری از مشکلات فعلی همین است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: نگاه انقلابی یعنی آن نگاهی که پست و مسئولیت را وظیفه تلقی می کند و نه فرصتی برای چپاول بیت المال. نگاه انقلابی یعنی آن نگاهی که حتی در صورت وجود خلأهای قانونی، از بیت المال سوءاستفاده نمی‌کند، نه آن که حتی برای اوقات فراغت فرزندان خود هم از بیت المال حقوق بگیرد.

وی افزود: نگاه انقلابی یعنی حتی اگر چیزی که حق کسی نبود را به او هدیه دادند، او نمی‌پذیرد و سر باز می‌زند. نگاه انقلابی نگاهی است که جلوی اینگونه سوءاستفاده‌ها می‌ایستد و چنین سوءاستفاده گرانی را ذخیره انقلاب نمی‌داند.

اقرلو تاکید کرد: نگاه انقلابی حزب و جناح و اصولگرا و اصلاح طلب نمی‌شناسد. نگاه انقلابی با فساد و سوءاستفاده از بیت المال به هر شکلش مخالف است و در مقابل آن می ایستد. آری عزیزان، اکنون ما در برخورد با مفاسد به یک نگاه انقلابی نیاز داریم.

وی گفت: نگاه انقلابی مردم را ولی نعت و کارفرما، و مسئولین را کارگزار مردم می‌داند. لذا مردم را نامحرم نمی‌داند و صادقانه مسائل اساسی کشور را با آنان در میان می‌گذارد چراکه آنان را صاحبخانه و ولی نعمت می‌داند.

اقرلو افزود: در مقابل نگاه منحرف از انقلاب مردم را نامحرم تر از بیگانگان تلقی کرده و مسائل مهم کشور را تنها در پشت درهای بسته ی این شورا و آن شورا دنبال می کند.

وی گفت: در نگاه انقلابی مردم باید بدانند و دانستن حق مردم است. لذا دلیلی برای مخفی کردن مسائل مهم کشور از مردم وجود ندارد. در مقابل نگاه منحرف از انقلاب به این دلیل که مردم را ولی نعمت و کارفرما نمی داند، این آگاهی را حق مردم ندانسته و از طرح موضوعاتی همچون FATF در نماز جمعه گلایه می کند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: نگاه انقلابی نگاهی است که به قدرت و عظمت مردم و توان داخلی کشور معتقد است. لذا راه حل مشکلات کشور را در داخل جستجو می کند نه آنکه با وجود توان و تخصص بالای نخبگان ایرانی و علی رغم وجود جوانان و کارشناسان و مهندسان بیکار در داخل، میادین نفتی کشور را به شرکتهای خارجی می فروشد.

وی گفت: همین نگاه است که علی رغم توان بالای شرکتهای داخلی و در شرایطی که خود ما برای سایر کشورها نیروگاه می سازیم، بزرگترین قرارداد نیروگاهی کشور را با یک شرکت ترکیه ای منعقد می کند.

اقرلو ادامه داد: خواست ما دانشجویان از شما مردم انقلابی، پیگیری و مطالبه نگاه انقلابی از مسئولان است. مردم باید رویکرد انقلابی خود را حفظ کنند، خود را کارفرما و ولی نعمت بدانند و در صحنه حضور پیدا کرده و با طرح مداوم مطالبات انقلابی خود با هرگونه انحراف از انقلاب از هر دسته و جناحی که می خواهد باشد، مقابله کنند.

وی تاکید کرد: ما باید بپذیریم که امروز فساد و مبارزه با آن اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد. باید بپذیریم که آنچه می تواند کشور را حفظ کند خود ما و غلبه این نگاه انقلابی در میان ماست. ما دانشجویان در بسیج دانشجویی دانشگاه تهران آمادگی خود را جهت همکاری و پیگیری مطالبات انقلابی مردمی در جهت حل مشکلات شهر ری اعلام می‌کنیم.

قراردادهای FATF و ipc نتیجه اعتماد به آمریکا در  مذاکرات است
نوید عمیدی مظاهری مسئول سیاسی بسیج دانشگاه امام صادق پیش از خطبه های  نماز جمعه غرب تهران نیز گفت: اینکه آقای  نوبخت گفت  نماز جمعه جای صحبت درباره FATF نیست از ثمرات نگاه  جدایی دین از سیاست است.  لازم است آقایان حداقل یک بار به  صحیفه امام خمینی مراجعه کنند.

وی افزود:  یام واقعه ی  غدیر ابطال فرضیه ی جدایی دین از سیاست بود. مساله  نفوذ پس از واقعه غدیر نیز رخ داد و با حفظ ظاهر جامعه اسلامی باطن جامعه را از بین بردند جامعه را از مسیر اصلی خود خارج کردند. نفوذ هویت و اعتماد به ملی را نشانه گرفته است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: اینکه  وزیر خارجه میگوید آمریکا با یک موشک تمام تاسیسات ما را از بین میبرد مصداق تام عدم اعتماد به نفس است.  قراردادهای FATF و ipc نتیجه اعتماد به آمریکا در  مذاکرات است؛ این قراردادها برخلاف منافع کشور است.  بستن قراردادهای محرمانه با کشورهای بیگانه به معنای نامحرم دانستن ملت است؛ ملت قهرمان ایران مقابل این تحقیر ساکت نخواهد نشست.

مسئول سیاسی بسیج دانشگاه امام صادق همچنین در پایان نیز گفت: نمایندگان مجلس به وظیفه انقلابی خود درباره تصویب قراردادها عمل کنند.

 از هزار نفر صاحبان حقوق‌های نجومی چند نفر را اخراج کردید؟
محمد امیری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نماز جمعه نصیر شهر گفت: این روزها در شرایط تبدار سیاسی خبرهای نگران کننده متعددی از بدعهدی آمریکا در اجرای برجام گرفته تا قراردادهای نفتی جدید موسوم به i.p.c واقدامات متقابل F.A.T.F و نادیده گرفته شدن منافع ملی و کم توجهی  به سخن منتقدان مارا برآن داشت تا با شما مردم سخن کوتاهی پیرامون این مسائل بیان کنیم.

وی ادامه داد: مدتی پیش وزیر امور خارجه کشور گفتند :هدف عمده مذاکرات برداشتن تحریم ها نبوده بلکه حفظ عزت کشور ،توانمندی های فنی  و لغو قطعنامه های شورای امنیت بود. این در حالیست که مسوولین دولت پیشتر تمامی مشکلات کشور از آب خوردن مردم تا بیکاری و رکود را به تحریم ها گره زده بودند و یکی از اهداف برجام را بازگرداندن پولهای بلوکه شده ایران درآمریکا و پول های فروش نفت از بانک های بین المللی عنوان کردند .اما به گفته رییس بانک مرکزی آنچه عاید ایران شد تقریبا هیچ بود .امروز نظام سلطه آمریکا برای بازگرداندن حق  ملت ایران، ما را وارد بازی جدیدی کردند ، سدی به نام  F.A.T.F یا برجام ۲.

این فعال دانشجویی ادامه داد: اما آنچه آژیر خطر را به صدا در می آورد آن است که لیست تحریمی را چه کسی ارائه داده؟؟؟آمریکا ؟!کشوری که یکی از بزرگترین حامیان تروریست است و امروز نزدیک دو سال است که نهایت کمک های مادی و تسلیحاتی را به عربستان سعودی کرده است  تا ملت یمن را به خاک و خون بکشد. سازمان مللی که به خاطر تهدید عربستان مبنی بر عدم کمک مالی به سازمان ملل ،با وقاحت، این رژیم کودک کش  را از لیست ناقضان حقوق کودکان خارج میکند. اینها برای ما تروریست را تعریف میکنند !

لیست تحریمی F.A.T.Fشامل ۲۰۰نهاد و سازمان و اشخاص شامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،وزارت اطلاعات ،وزارت دفاع ،وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا وسیما است .و نهایتا تامین منافع رژیم صهیونیست و ازبین بردن جبهه مقاومت و حزب الله است در صورت پذیرش این توافق در واقع بانک های ایران این اشخاص ونهادها را وارد لیست تحریمی خود میکند . و با این اقدام حسن عملکرد خود را در عدم حمایت از تروریست نشان میدهند.

خاطر نشان می شود در پیش خطبه های این هفته نماز جمعه نیز شایان نادری عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی به سخنرانی پرداخت.(اینجــا)

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین