کد خبر: 67871770
تاریخ انتشار: شنبه 27 شهريور 1395
خانه » خودرو » خرید خودرو » سختگیری در صدور گواهینامه رانندگی
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از خرید خودرو:

قوانین رانندگی در بسیاری از کشورها به گونه‌ای است که دریافت بیش از 12 امتیاز منفی از سوی راننده باعث تعلیق گواهینامه به مدت 2 سال و سلب اجازه رانندگی از وی می‌شود اما چنین سیستمی در ایران وجود ندارد و این مسئله باید در دستور کار قرار گیرد.
معضل رانندگی پرخطر در جاده‌ها با جرایم 200 هزار تومانی برطرف نمی‌شود. بنابراین علاوه بر سخت‌تر شدن صدور گواهینامه و مهارت‌ها به سلب مجوز رانندگی نیز نیاز است. لازم است موضوع صدور انواع گواهینامه رانندگی و نحوه اعمال تخلفات در پیشینه اشخاص و تاثیرگذاری آن بر وضعیت گواهینامه و همچنین انواع آموزش‌های موردنیاز برای ارتقای کیفیت آموزش رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی موردبررسی و پیگیری قرار گیرد و پیشنهادهای مشخص برای اصلاح آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی ارائه شود.
زمانی در تهران یک میلیون و 200 هزار خودرو وجود داشت اما اکنون به 18 میلیون دستگاه افزایش یافته است و به طور مرتب در حال اضافه شدن است. به همین خاطر بحث صلاحیت روانی کار بسیار سختی است اما بررسی صلاحیت داشتن در مهارت‌های رانندگی قابل اجراست و باید در این زمینه به‌ویژه در رسانه‌ها بحث و گفت‌وگو کرد.
اگرچه اقدامات انتظامی در کنترل ایمنی بسیار مهم است اما آموزش در سنین پایین‌تر پایه‌ای‌ترین بحث در ایمنی راه‌ها به شمار می‌رود و امیدواریم در آموزش ایمنی به کودکان، اقدامات موثرتری انجام شود.
بر اساس تحلیل پلیس، سن رانندگان و ساعت تصادفات در شب علل اصلی تصادفات ناوگان حمل‌ونقل عمومی به شمار می‌روند که پیشنهادهای اصلاحی کاهش سقف سن رانندگان از 69 سال و ساعت کارکرد در شب برای مجلس شورای اسلامی فرستاده شده است./صمت
عباس آخوندی – وزیر راه و شهرسازی
 

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:

طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین