کد خبر: 67960536
تاریخ انتشار: شنبه 27 شهريور 1395
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران:

خبرنامه دانشجویان ایران: علی احسانیان*//  این نوشته بدون آن که قصد دفاع از شخص حقیقی یا حقوقی خاصی را داشته باشد ، صرفا جهت پاسخ به بعضی از مسائل مطرح شده است!

ادعای جناب کروبی، در رابطه با قضایای کهریزک و اتفاقات مربوط به تجاوز به زندانیان نه تنها هیچگاه اثبات نشد، بلکه به گزارش بسیاری از خبرگزاری های اصولگرا و اصلاح طلب، در 28 مرداد 94، محمد رضا کشکولی قاضی پرونده ی سعید مرتضوی (دادستان سابق تهران) در رابطه با اتهام معاونت در قتل و گزارش خلاف واقع از سوی مرتضوی، بیان داشت که وی از اتهام های مزبور تبرئه شده است.

اما این پایان کار مرتضوی نبود، خانواده محسن روح الامینی (یکی از فوت شدگان حادثه ی کهریزک)، همچنان شکایت خود را از او درباره ی مباشرت در قتل پیگیری کردند تا مرتضوی در تاریخ 9 شهریور 95 در شعبه 22 دادگاه تجدید نظر استان تهران حضور یابد. اما همچنان هیچ حکمی از سوی دادگاه تجدید نظر مبنی بر محکومیت مرتضوی صادر نگشته و مجرم بودن وی در این زمینه به اثبات نرسیده است.

در بحث عذرخواهی مرتضوی؛ ضمن اینکه عذر خواهی را جبران جرمی که رخ می دهد، نمی دانیم معتقدیم این مدعیان باید پاسخ دهند که چطور ادعای کروبی مبنی بر جرمی در گوشه ای از کشور اثبات شد، اما ادعای بزرگ تقلب 11 میلیونی نه تنها هیچ گاه اثبات نشد، بلکه برگه ای سند نیز برای اثباتش افشا نشد؟!

اگر این پرسش مهم، همچنان لاینحل بماند طبیعتا پرسش بعدی و مهم تر این خواهد بود که جنایت (اثبات نشده ی) مرتضوی سنگین تر است یا آن کسانی که به دروغ بر احساسات پاک مردم سوار شدند تا مقاصد سیاسی خود را تامین کنند؟!

"یک عده آنچه که بعد از انتخابات اتفاق افتاد ، آن ظلمی که به مردم شد ، آن ظلمی که به نظام اسلامی شد ، آن هتکی که از آبروی نظام در مقابل ملت ها به وسیله ی ، این ها همه را نادیده می گیرند و فرضا فلان حادثه را ، زندان کهریزک را قضیه ی اصلی دوران بعد از انتخابات تا امروز قلمداد می کنند ؛ این خودش یک ظلم دیگر است!! مسئله ی اصلی مسئله ی دیگریست. مسئله ی اصلی این است که مردم در یک حرکت عظیمی در یک انتخابات خوب و پر شور و کم نظیری حضور پیدا کردند و این رای بالا را توی صندوق ها ریختند . هشتاد و پنج درصد شوخی است؟!

این انتخابات، نظام را در این یکی دو سال اخیر همین طور پی در پی پیشرفت های اقتصادی و علمی و سیاسی و امینیتی و بین المللی را برای خودش کسب کرده بود ، در یک مرحله ی عالی از امتیاز و آبرو قرار می دهند و بعد ناگهان مشاهده می کنیم یک حرکتی صورت می گیرد برای نابود کردن این حادثه ی افتخار آمیز!مسئله ی اصلی این است" (رهبر معظم انقلاب 4 شهریور 1388 دیدار هزاران نفر از دانشجویان،نخبگان علمی-فرهنگی دانشگاه‌ها)

مجددا تاکید می کنیم که در پی دفاع از شخص خاص یا تطهیر کسی نیستیم ، اما به نظر میرسد برخی از فرصت طلبان در پی سوء استفاده از عذرخواهی صورت گرفته از سوی مرتضوی هستند و به این وسیله به دروغ پراکنی و تهمت زنی و تشویش اذهان عمومی می پردازند تا به اهداف سیاسی خود دست پیدا کنند

* دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه مازندران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین