کد خبر: 67960538
تاریخ انتشار: شنبه 27 شهريور 1395
خانه » سایت های خبری » خبرنامه دانشجویان ایران » برگزاری کنگره بین المللی دانش اعتیاد
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران:

خبرنامه دانشجویان ایران: دهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد در مرکز همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور جوانان وکارشناسان امور جوانان هلال احمر استان های کشور برگزار گردید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از روابط عمومی مجمع دانشجویی هلال احمر، صالحه جعفری نائب دبیر مجمع، یکی از بزرگترین مخاطرات سلامت جامعه را طبق بررسی آمار کارشناسان، بیماری اعتیاد دانست.

جعفری افزود: کارشناسان بر این باورند که مسئله اعتیاد مانند دیگر بیماری ها نیست، که فقط خود فرد را درگیر کند، بلکه هم توان فرد را می‌گیرد، هم نیروی فعال جامعه را از چرخه خارج و هم خانواده او را درگیر می‌کند .

در همین این راستا دهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد با محوریت پژوهش های فرا رشته ای در دانش اعتیاد از تاریخ 24 تا 26 شهریور ماه سال 1395 برگزار گردید.

صالحه جعفری ادامه داد، مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی به مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، با هدف آشنایی متخصصان و مسئولان با آخرین تحقیقات در عرصه دانش اعتیاد، از سال 1386 تاکنون با همکاری مراکز علمی و سازمانهای ذیربط از جمله دانشکده فناوری نوین دانشگاه علوم پزشکی تهران، ستاد مبارزه با مواد مخدر، پلیس مبارزه با مواد مخدر و مرکز ملی مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران اقدام به برگزاری این کنگره نمود.

سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با شرکت در این کنگره فرصتی برای جوانان و کارشناسان امور جوانان هلال احمر فراهم کرد تا با جدیدترین مقالات و پژوهش های کار شده در زمینه پیشگیری ودرمان اعتیاد آشنا شوند و بتوانند در برنامه های اجرایی خود برای جوانان هلال احمر، در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی را ایفا نمایند.

جعفری اذعان داشت: یکی دیگر از رویکرد های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در این کنگره، ارائه گزارش فعالیت های این سازمان، در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و طرح ها با محوریت مبارزه با اعتیاد بود که توسط جناب آقای للگانی معاونت امور دانشجویی وجوانان و خانم محمدی معاونت آموزش وپژوهش جمعیت هلال احمر استان تهران و مینا احمدی دبیر مجمع کانون های شاخه آزاد جوانان هلال احمر استان تهران صورت پذیرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین