کد خبر: 68088753
تاریخ انتشار: یکشنبه 28 شهريور 1395
خانه » سایت های خبری » خبرنامه دانشجویان ایران » آقای وزیر ارشاد! خواجه طوسی، قزوینی نیست
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران:

خبرنامه دانشجویان ایران: در اختتامیه دوسالانه خوشنویسی ایران آنجا که وزیر ارشاد خواست از قزوین شناسی خویش رونمایی کند و نام مفاخر خاک هنرپرور قزوین را بشمارد، نام خواجه نصیرالدین طوسی را در صدر آن چهره ها از روی کاغذش بر زبانش جاری ساخت .

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دولت بهار، دوره ایران شناسی انگار از هرچیزی برای سیاستمداران واجبتر است تا حداقل آبروریزی نکنند. در اختتامیه دوسالانه خوشنویسی ایران آنجا که وزیر ارشاد خواست از قزوین شناسی خویش رونمایی کند و نام مفاخر خاک هنرپرور قزوین را بشمارد، نام خواجه نصیرالدین طوسی را در صدر آن چهره ها از روی کاغذش بر زبانش جاری ساخت.

بگذریم که وقتی به اسم عطا ملک جوینی رسید گویی هنگ کرد و با دوسه بار هجی کردن،عطا مَلِک را نهایتا عطامُلْک خواند. بماند که نام جوینی هم مثل طوسی فریاد میزند اهل خراسان است. توقع داریم از چنین سطح دانش و ایران شناسی تحولی هم در فرهنگ مملکت برخیزد؟؟؟ خواجه طوسی اگرچه افتخار ایران و افتخار شیعه بلکه "افتخار البشر" نام گرفته اما از مفاخر قزوین نیست وانگهی که خواجه از سالهای حضور خود در قلاع اسمعیلیه بعنوان ایام سیاه عمر عزیزش یادمیکند و حمله هلاکو بود که خواجه را در حقیقت از قزوین آزاد کرد.

پس جناب وزیر فرهنگ ما از کدام رابطه مثبت بین قزوین و حضرت استادالبشر یادمیکنند که او و عطاملک جوینی را برخاسته از خطه قزوین می خوانند؟

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین