کد خبر: 68088756
تاریخ انتشار: یکشنبه 28 شهريور 1395
خانه » سایت های خبری » خبرنامه دانشجویان ایران » ستاره پارالمپیک؛ نوزاد رها شده در بغداد!
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران:

خبرنامه دانشجویان ایران: ستاره‌ای که قهرمان پارالمپیک امسال شده، وقتی نوزاد بود در یک جعبه کفش رها شده بود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، ورزشکاران پارالمپیکی بسیاری با گذشته شگفت‌انگیز و عجیب در بازی‌های پارالمپیک امسال حضور داشتند. یکی از ورزشکاران پارالمپیکی ریو که بدون شک داستان زندگی‌اش می‌تواند برای دیگران الهام‌بخش باشد، شناگری استرالیایی است.

احمد کلی 24 ساله با نقص عضو در بغداد به‌دنیا آمده است، اما او در حال حاضر در شنای 50 متر کرال سینه برای استرالیا مسابقه می‌دهد.

احمد و برادرش بعد از تولد در جعبه کفش در خیابان رها و توسط مردم به یک یتیم خانه سپرده شدند. او تا هفت سالگی در یتیم‌خانه زندگی کرد. سپس مویرا کلی آنها را به فرزندی قبول کرد و به شهر ویکتوریای استرالیا برد. آنها تحت درمان قرار گرفتند و قسمت‌های بد شکل پای احمد از بدنش جدا شد. او از ناحیه دست نیز دچار معلولیت است.

احمد یاد گرفت که با پروتز پا حرکت کند و سپس به فوتبال روآورد و در تیم معلولان استرالیا بازی کرد. او از پارالمپیک 2012 وارد رشته شنا شد.

احمد از مادرش به عنوان قهرمان زندگی‌اش یاد می‌کند. او درباره مادرش به BBC گفت: مادرم کار خارق‌العاده‌ای برای من و برادرم انجام داد. او هزینه عمل جراحی ما را پرداخت کرد. مادرم همیشه سعی کرده است عدالت را رعایت کند و بر احترام گذاشتن به یکدیگر و رفتار درست، تاکید دارد. اینها ارزش‌های اصلی در زندگی هستند. همواره تلاش کردم تا آنها را حفظ کنم.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین