کد خبر: 68223653
تاریخ انتشار: یکشنبه 28 شهريور 1395
خانه » سایت های خبری » خبرنامه دانشجویان ایران » دو عضو منتخب فاقد صلاحیت های قانونی هستند
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران:

خبرنامه دانشجویان ایران: 19 نشریه دانشجویی در نامه ای خطاب به به حجت الاسلام محمدیان و حمید میرزاده  اعتراض خود را به انتخابات نشریات دانشگاه آزاد اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخشی از این نامه که خطاب به رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و رئیس دانشگاه آزاد است؛ آمده است: بعد از اعلام اسامی 16 نفری که تایید صلاحیت شدند، دانشگاه آزاد از حضور مدیران مسئولی که قصد شرکت در انتخابات کمیته مرکزی(جهت رای دادن) را داشتند جلوگیری کرد و با بهانه گیری آن هم بعد از روند تایید صلاحیت ها اعلام نمودند که تنها افرادی که در سامانه ثبت نام کرده اند می توانند جهت رای دادن در انتخابات شرکت کنند.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب حجت الاسلام و المسلمین محمدیان
رئیس محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

جناب آقای دکتر میرزاده
رئیس محترم دانشگاه آزاد اسلامی
سلام علیکم

ما مدیران مسئول نشریات دانشجویی بدین وسیله اعتراض خود را نسبت به روند برگزاری انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی جهت عضویت در کمیته مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاه آزاد را اعلام و از شما بزرگواران درخواست رسیدگی به ابهامات و برخورد با تخلفات صورت گرفته زیر  را داریم.

الف) عدم تدوین و ابلاغ شیوه نامه انتخاب نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی
بر اساس تبصره 2 ماده 4 دستور العمل اجرایی ضوابط ناظر بر فعالیت های نشریات دانشگاهی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، شیوه نامه انتخاب نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی توسط شورای مرکزی ناظر هر دستگاه تصویب خواهد شد با این حال
هیچ گونه شیوه نامه ای مبنی بر نحوه برگزاری انتخابات (شامل شرایط کاندیداها و رای دهندگان، نظارت بر انتخابات، اخذ رای، شمارش آرا، تائید، ابطال و اعلام شکایات و...) از سوی دانشگاه آزاد اسلامی تدوین و ابلاغ نگردیده و همین امر موجب ایجاد شائبه هایی در سلامت انتخابات شده است.

دانشگاه آزاد با تمسک به تبصره 2 ماده 4 دستورالعمل اجرایی و نیز توجیه برگزاری انتخابات شورای ناظر، برای اولین بار مدعی است که حداقل های لازم را رعایت کرده است (که البته مصداق هایی که در ذیل خواهد آمد نشان از عدم رعایت همین شرایط را دارد) اما هیچ آئین نامه مکتوبی در این زمینه وجود ندارد.

با توضیحات فوق سوالات زیر مطرح می شود:
چرا دانشگاه آزاد اسلامی با عجله و آن هم بدون تدوین و ابلاغ شیوه نامه، اقدام به برگزاری انتخابات کرده است؟ آیا بهتر نمی بود که اول شیوه نامه تدوین و بعد از ابلاغ انتخابات برگزار می شد؟

اگر فرصت و زمان کافی برای تدوین و ابلاغ شیوه نامه نبوده است، آیا بهتر نبود بصورت موقت شیوه نامه مصوب وزارت علوم را مبنای عمل قرار می دادند؟

این در حالی است که معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد شیوه نامه برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات واحدهای دانشگاهی را قبلا ابلاغ و واحد ها را ملزم به پیروی از این شیوه نامه کرده بوده است. چطور می شود که دانشگاه آزاد برای برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات واحدهای دانشگاهی شیوه نامه دارد، اما برای انتخابات کمیته مرکزی ناظر بر نشریات هیچ شیوه نامه ای تدوین نمی کند و انتخابات را بدون شیوه نامه برگزار می کند؟

ب) عدم ابلاغ تاریخ برگزاری انتخابات به مدیران مسئول نشریات دانشگاهی
متاسفانه هیچ  ابلاغی از سوی واحدهای دانشجویی به مدیران مسئول نشریات جهت شرکت در سامانه دانشگاه آزاد جهت کاندیداتوری صورت نگرفته است. در صورتی که می بایست واحدهای دانشگاهی در جلسه ای  با حضور تمامی مدیران مسئول نشریات تاریخ برگزاری و سازوکار اجرایی آن را ابلاغ می کرده اند که متاسفانه بصورت گزینشی این کار صورت گرفته است و بسیاری از مدیران مسئول از برگزاری چنین انتخاباتی بی خبر بوده اند و فرصت ثبت نام جهت کاندیداتوری را از دست داده اند.

ج) سلب حق رای از بسیاری از مدیران جهت شرکت در جلسه انتخابات
متاسفانه دانشگاه آزاد اسلامی در هیچ بخشنامه، خبر و حتی در سامانه خود اعلام نکرده است که فقط کسانی می توانند در انتخابات کمیته مرکزی به کاندیدای مورد نظر خود رای دهند که قبلا در سامانه دانشگاه آزاد ثبت نام کرده باشند.

بعد از اعلام اسامی 16 نفری که تایید صلاحیت شدند، دانشگاه آزاد از حضور مدیران مسئولی که قصد شرکت در انتخابات کمیته مرکزی(جهت رای دادن) را داشتند جلوگیری کرد و با بهانه گیری آن هم بعد از روند تایید صلاحیت ها اعلام نمودند که تنها افرادی که در سامانه ثبت نام کرده اند می توانند جهت رای دادن در انتخابات شرکت کنند.

اینکه دانشگاه آزاد بعد از اتمام مهلت ثبت نام در سامانه ای که برای کاندیداتوری طراحی شده بود اعلام کند فقط افراد ثبت نامی حق رای دادن در این انتخابات را دارند جای تامل دارد. در صورتی که از قبل می بایست به نحوه شایسته ای این اطلاع رسانی انجام می شد.

د) عدم وجود سازوکار برای اعتراض به عدم تایید صلاحیت ها
دانشگاه آزاد اسلامی متاسفانه هیچ سازوکاری را برای رسیدگی به اعتراض مدیران مسئولی که صلاحیتشان تایید نشده است اعلام ننموده و هیچ فرصتی را نیز جهت بررسی این اعتراضات در نظر نگرفته است. همچنین سازوکار اعتراض به فرآیند انتخابات و تخلفات احتمالی مشخص نشده است.

و) عدم صلاحیت دو عضو منتخب
بر اساس نامه اعتراضی بسیج دانشجویی دانشگاه های آزاد اسلامی تبریز و علوم دارویی:

الف) جناب آقای امیر پوریا پیشخوان (مدیر مسئول نشریه پیام دانشگاه) - این نشریه واحد اصفهان با مدیر مسئولی امیرپویا پیشخوان آبان ماه سال ۹۴ توقیف شده است و طبق تبصره ۲ ماده ۱۴ آیین نامه نظارت بر نشریات، مدیر مسئولی که یک سال از محرومیت آن نگذشته باشد، نمی تواند دوباره مدیر مسئول شود. حتما استحضار دارید طبق آئین نامه انتخابات جشنواره تبریز، کاندید های انتخابات هیئت مرکزی نظارت باید عضو کمیته نظارت نشریات واحد خود باشند و افرادی می توانند عضو هیئت نظارت واحد شوند که مدیر مسئول باشند. طبق تبصره مذکور آقای پیشخوان به علت اینکه دانشجوی واحد قم می باشد و به صورت میهمان در واحد خوراسگان تحصیل می کند لذا نمی توانسته است عضو شورای ناظر بر نشریات واحد خوراسگان باشد و به سبب آن صلاحیت شرکت در انتخابات کشوری را هم نداشته است.

ب) جناب آقای علیرضا وحدانی (مدیر مسئول نشریه ندای پرند) - ایشان در سال گذشته عضو هیئت نظارت واحد پرند بوده اند و چند ماه از اتمام دوره عضویت ایشان می گذرد. با توجه به برگزار نشدن انتخابات کمیته نظارت بر نشریات واحد پرند در سال جاری و پایان دوره یکساله عضویت آقای وحدانی، و طبق آئین نامه انتخابات جشنواره تبریز که تصریح می کند کاندید های کشوری باید عضو کمیته نظارت واحد خود باشند، ایشان نیز صلاحیت شرکت در این انتخابات را نداشته اند.

لذا از شما برزگواران خواهشمندیم صورتجلسه انتخابات کمیته ناظر بر نشریات واحد پرند( محل تحصیل منتخب اول) و استعلامات کمیته انظباطی و  استعلام کمیته ناظر بر نشریات واحد اصفهان در خصوص منتخب دوم بررسی و تصمیمات مقتضی گرفته شود.

این نامه توسط نشریات زیر امضا شده است؛
نشریه 1979 آزاد اسلامی رشت؛ نشریه نبض دانشجو واحد پرند؛ نشریه چرند و پرند واحد پرند؛ نشریه گرا واحد پرند؛ نشریه قسط واحد پرند؛ نشریه نگاه واحد مشهد؛ نشریه راهرو واحد مشهد؛ نشریه صراط واحد مشهد؛ نشریه دیدبان واحد مشهد؛ نشریه تیتر واحد مشهد؛ نشریه آرمان واحد مشهد؛ نشریه صاد واحد مشهد؛ نشریه فانوس واحد مشهد؛ نشریه قلم واحد کرج؛ نشریه فانوس واحد کرج؛ نشریه مسیر واحد کرج
؛ نشریه نو اندیشان واحد کرج؛ نشریه کیمیا واحد علوم دارویی؛ فصلنامه علمی، فرهنگی، هنری اندیشه معمار و شهرساز

بر اساس این گزارش پنج شنبه هفته گذشته بود که انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد با حاشیه های فراوان برگزار شد.(اینجــا)

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین